NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Moderátor: Moderátoři
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Tak jsem Nivu stříknul, není to sice nic moc, ale lepší než bylo Všude se to loupalo a asi dál bude no :/.
Včera jsem sundal víko ventilů, že je seřídím a napnu řetěz, ale zjistil jsem, že neotočím motorem popotlačovat se mi to nechce, přemýšlím zvednout jedno kolo a točit s tím, ale, co bude dělat zadek? nebudu muset odpojit kardan?
Jinak v pátek mám v plánu vyjet Rumunsko, Bulharsko, možná Albánie a Řecko, celkem odvaha s autem o kterém toho vím asi 5x míň než třeba o rapidu .
Není někde seznam dílů, co si nejlépe vzit s sebou?
Vidím to:
klíňák, snímač polohy klikovky, ložiska předního kola, nějaké gumičky do válců, lanko plynu, altík, startér (mám ale nevím jestli fungují) červený motorový silikon, těsnění pod hlavu? a nevím, zas nechci vozit půl auta, ale abych byl schopnej alespoň s 90% procentní pravděpodobností odstranit nepojízdnost auta .
Včera jsem sundal víko ventilů, že je seřídím a napnu řetěz, ale zjistil jsem, že neotočím motorem popotlačovat se mi to nechce, přemýšlím zvednout jedno kolo a točit s tím, ale, co bude dělat zadek? nebudu muset odpojit kardan?
Jinak v pátek mám v plánu vyjet Rumunsko, Bulharsko, možná Albánie a Řecko, celkem odvaha s autem o kterém toho vím asi 5x míň než třeba o rapidu .
Není někde seznam dílů, co si nejlépe vzit s sebou?
Vidím to:
klíňák, snímač polohy klikovky, ložiska předního kola, nějaké gumičky do válců, lanko plynu, altík, startér (mám ale nevím jestli fungují) červený motorový silikon, těsnění pod hlavu? a nevím, zas nechci vozit půl auta, ale abych byl schopnej alespoň s 90% procentní pravděpodobností odstranit nepojízdnost auta .
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
altík, startér asi by bolo dobré vedieť či fungujú
Na by som ešte pridal jeden - dva kardanové kríže a čapy.
Nám raz chýbal napinák rozvodov.
Na by som ešte pridal jeden - dva kardanové kríže a čapy.
Nám raz chýbal napinák rozvodov.
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
tak starter odzkouším, ale altík jedině zkusit namontovat...Michael 4x4 píše:altík, startér asi by bolo dobré vedieť či fungujú
Na by som ešte pridal jeden - dva kardanové kríže a čapy.
Nám raz chýbal napinák rozvodov.
to napínák úplně odešel? nepotkal se motor
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Jedna možnosť je altík namontovať, s troškou cviku to nie je až taká hrozná práca. Alebo existujú aj stolice na testovanie alternátorov, autoeletrikári by to mohli mať.
Potkal se motor. Ale nebolo to moje auto.
Potkal se motor. Ale nebolo to moje auto.
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
hm z toho potkání mám největší strach... už jsem o tom párkrát slyšel, to v tom napínáku praskne pruzina nebo co se stane? potom je ale potřeba ještě vyměnit ohnuté ventily.... hlavy mám asi 3, ale nevím stav a tahnout s sebou celou hlavu :/Michael 4x4 píše:Jedna možnosť je altík namontovať, s troškou cviku to nie je až taká hrozná práca. Alebo existujú aj stolice na testovanie alternátorov, autoeletrikári by to mohli mať.
Potkal se motor. Ale nebolo to moje auto.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Počkej ... to jako jsi přijel do garáže, vypnul motor, přebrousil a nastříkal auto a teď při odjezdu z garáže neotočíš motorem .Jarda_NIVA1.7 píše:...
Včera jsem sundal víko ventilů, že je seřídím a napnu řetěz, ale zjistil jsem, že neotočím motorem ... .
Podívej se zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=9146
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
->Luděk Musil:
tak jsem to úplně nemyslel na řemenici je nějaká 36 a tou se k chladiči nedostanu, nakonec jsem otáčel tím kolem a i u nivy to jde, je vidět, že většina čtyřkolek bez uzávěrky, když dojde do tuhého, tak mají pohon jen jednoho kola, niva má s uzáverkou k dispozici alespoň 2 kola
nějak jsem to seřídil, vpodstatě jsem jen trošku zvětšoval vůli na výfukových ventilech, jinak to vypadalo OK, ale přijde mi, že mám rozvody nasazené o zub - když jsem kontroloval důlek na vačkovém kole vůči řemenici na klice
napnutí řetězu bylo taky zajímavé - po povolení matice a otáčení byl řetěz pořád volnější než to bylo původne, nakonec jsem při otáčení tyčku přitlačoval a když zalezla nejvíc, tak jsem zašrouboval matici - tak to teď je přibližně jak bylo
tak jsem to úplně nemyslel na řemenici je nějaká 36 a tou se k chladiči nedostanu, nakonec jsem otáčel tím kolem a i u nivy to jde, je vidět, že většina čtyřkolek bez uzávěrky, když dojde do tuhého, tak mají pohon jen jednoho kola, niva má s uzáverkou k dispozici alespoň 2 kola
nějak jsem to seřídil, vpodstatě jsem jen trošku zvětšoval vůli na výfukových ventilech, jinak to vypadalo OK, ale přijde mi, že mám rozvody nasazené o zub - když jsem kontroloval důlek na vačkovém kole vůči řemenici na klice
napnutí řetězu bylo taky zajímavé - po povolení matice a otáčení byl řetěz pořád volnější než to bylo původne, nakonec jsem při otáčení tyčku přitlačoval a když zalezla nejvíc, tak jsem zašrouboval matici - tak to teď je přibližně jak bylo
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
No... ten napinak nie je vymysleny uplne stastne, ale je spolahlivy aspon v tom, ze ked to raz dobre nastavis, vydrzi to dobre napnute aj 100tkm....
A s tymi volami, predpokladam, ze si ich zvacsil na 0,20... toho ja zastancom nie som, vzdy davam 0,15 natvrdo vsade a nikdy ziadny problem. Fakt nemam rad ked mi to klepoce ako keby som na to s..l.
A s tymi volami, predpokladam, ze si ich zvacsil na 0,20... toho ja zastancom nie som, vzdy davam 0,15 natvrdo vsade a nikdy ziadny problem. Fakt nemam rad ked mi to klepoce ako keby som na to s..l.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Předpokládám, že víš jak zjistit u "íčka - jednobodu" horní úvrať pro 1. a 4. válecJarda_NIVA1.7 píše:..., ale přijde mi, že mám rozvody nasazené o zub - když jsem kontroloval důlek na vačkovém kole vůči řemenici na klice...
Dvojzářez na řemenici kolmo nahoru, je tam i výstupek na prsou .
A pokud není řetěz vytahaný - tak je důlek na vačkovým kole (poměrně) přesně proti značce na domku. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
->Luděk Musil:
tak ja dal dulek proti znacce na domku a dvojzarez na remenici byl cca 10 mm od výstupku - takže "jen" vytahaný retez?
->Majo:
jj zvetsil na 0,2, ale neprijde mi to nejak hlucnejsi... u skodovek se vule zmensuji, jak se ventily zaklepavaji, to se zde nedeje a spis se opotrebovava vackovy mechanizmus a zdvihátka?
Teď jsem jel z práce a mám nějaký problém v elektrice, když chci ostříknout sklo nebo zapnout ventilátor, tak se mi odpojí zapalování a zhasne motor.
tak ja dal dulek proti znacce na domku a dvojzarez na remenici byl cca 10 mm od výstupku - takže "jen" vytahaný retez?
->Majo:
jj zvetsil na 0,2, ale neprijde mi to nejak hlucnejsi... u skodovek se vule zmensuji, jak se ventily zaklepavaji, to se zde nedeje a spis se opotrebovava vackovy mechanizmus a zdvihátka?
Teď jsem jel z práce a mám nějaký problém v elektrice, když chci ostříknout sklo nebo zapnout ventilátor, tak se mi odpojí zapalování a zhasne motor.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Spravne, vole sa zvacsuju, takze nastavovanie je potrebne az ked "klepu" ...
Rele zapalovania? Kostra? Zacal by som pod pristrojovkou....
Rele zapalovania? Kostra? Zacal by som pod pristrojovkou....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
->Majo:
tak to byl konektor vedle ŘJ - během cesty do prace mi to přestalo jet a už jsem měl strach, ze si zkoušenim startovani vybiju baterku, ty konektory mam celkem zaoxidovane, jak to auto bylo asi několikrát utopeno, nevím jestli bych tomu pomohl například prostříkáním kontoxem
Jsem zvedav na tu dovolenou s prvky expedice, doufam, ze to vydrzi, trochu mam strach, kdyz jsem dojizdel dnes do krizovatky, tak na chvilku zacala svitit kontrolka mazani a to otacky byly přes 1000, pak uz se to nestalo, nechapu...
Vic jak 100km/h se s tim jet neda, hlučné mám vsechno - nejtizsi je prave ten motor a auto se hlavne cele rozvibruje pri brzdeni motorem. Do prevodovek a difu jsem pro jistotu dal tu přísadu LM proti zadírání, pridavna je ted trochu tizsi a pekne jde vyrazovat ta uzaverka.
tak to byl konektor vedle ŘJ - během cesty do prace mi to přestalo jet a už jsem měl strach, ze si zkoušenim startovani vybiju baterku, ty konektory mam celkem zaoxidovane, jak to auto bylo asi několikrát utopeno, nevím jestli bych tomu pomohl například prostříkáním kontoxem
Jsem zvedav na tu dovolenou s prvky expedice, doufam, ze to vydrzi, trochu mam strach, kdyz jsem dojizdel dnes do krizovatky, tak na chvilku zacala svitit kontrolka mazani a to otacky byly přes 1000, pak uz se to nestalo, nechapu...
Vic jak 100km/h se s tim jet neda, hlučné mám vsechno - nejtizsi je prave ten motor a auto se hlavne cele rozvibruje pri brzdeni motorem. Do prevodovek a difu jsem pro jistotu dal tu přísadu LM proti zadírání, pridavna je ted trochu tizsi a pekne jde vyrazovat ta uzaverka.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Tak jsme doma (ČR, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Řecko, Albánie, Monte Negro, Chorvatsko, Maďarsko, Slovensko, ČR), NIVA dala 8tis. km s několika malýma závadama (asi 250km takovým terénem, který by nedala žádná škodovka a už vůbec né ty žluté trabanty:)- já už úplně začínám být alergickej, jak pořád říkají, že v Austrálii projeli víc, něž všechny offroady - možná tak, když je nesli ) ), bohužel po Albánii v Monte Negru došlo k jedné větší závadě - seklý zadní diferák (minulý majitel nedotáhl pořádně 8 šroubů, které ho drží, křížil se, přišel o olej... :/ (musel to být rychlý únik , škoda difu )
Zjistil jsem, že mám tak ohlou zadní nápravu, že mi při větším křížení chytá pravé zadní kolo o podběh. A asi po 5 tis. km začala vypadávat čtyřka, napřed tam šla udržet a potom už ani to, už je to skoro stejné, jak bylo. Do motoru jsem dolil za cestu asi 10l oleje, to je taky slušné . Jinak jsem měnil 2ks SB vlečných ramen, lisoval jsem to heverem o zvedací část prahu . A urazil jsem držák L zadního tlumiče (už v Rumunsku). Ještě mi v Bulharsku ulítnul pevnostní šroub, co drží vrchní krátkou vlečnou tyč.
Po cestě bych rád homokineťáky kardanů + další SB přídavky. Budu muset vyměnit tu zadní nápravu s difem, znova převodovku a něco s tím motorem, doufám, že postačí výměna gufer ventilů...
O cestě určitě udělám nějaký report a dám nějakou galérku, hlavně NP Theti a komani v Albánii stály zato. V Theti jsem měl i trochu strach, po tom, co tam bylo zastřeleno několik turistů a ten kterého naposled chytli možná byl jen obětní beránek - něco jako Kajínek.
Zjistil jsem, že mám tak ohlou zadní nápravu, že mi při větším křížení chytá pravé zadní kolo o podběh. A asi po 5 tis. km začala vypadávat čtyřka, napřed tam šla udržet a potom už ani to, už je to skoro stejné, jak bylo. Do motoru jsem dolil za cestu asi 10l oleje, to je taky slušné . Jinak jsem měnil 2ks SB vlečných ramen, lisoval jsem to heverem o zvedací část prahu . A urazil jsem držák L zadního tlumiče (už v Rumunsku). Ještě mi v Bulharsku ulítnul pevnostní šroub, co drží vrchní krátkou vlečnou tyč.
Po cestě bych rád homokineťáky kardanů + další SB přídavky. Budu muset vyměnit tu zadní nápravu s difem, znova převodovku a něco s tím motorem, doufám, že postačí výměna gufer ventilů...
O cestě určitě udělám nějaký report a dám nějakou galérku, hlavně NP Theti a komani v Albánii stály zato. V Theti jsem měl i trochu strach, po tom, co tam bylo zastřeleno několik turistů a ten kterého naposled chytli možná byl jen obětní beránek - něco jako Kajínek.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Parada, tesim sa na podrobnejsi report
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
->Majo: Děkuji, budu muset už něco napsat, než to zapomenu...
Dnes jsme počítali převod diferáků a je to v pr.... na 10ot. kola přední 20,5 ot. kardanu a zadní cca 19,75, pro jistotu 2x a vyšlo to stejně ((. Takže ta náprava z nivy 2006 nebyla dobrá volba, jsem blbej, že jsem si to neověřil předem .
Takže tzn. předek 4,1 a zadek 3,95, mohu tím poškodit přídavnou převodovku? přijde mi, že se víc hřeje, že takto horká po 50km nebyla, ale je zas venku teplo, tak těžko říct.
Dnes jsme počítali převod diferáků a je to v pr.... na 10ot. kola přední 20,5 ot. kardanu a zadní cca 19,75, pro jistotu 2x a vyšlo to stejně ((. Takže ta náprava z nivy 2006 nebyla dobrá volba, jsem blbej, že jsem si to neověřil předem .
Takže tzn. předek 4,1 a zadek 3,95, mohu tím poškodit přídavnou převodovku? přijde mi, že se víc hřeje, že takto horká po 50km nebyla, ale je zas venku teplo, tak těžko říct.
Naposledy upravil(a) Jarda_NIVA1.7 dne ned srp 09, 2015 21:21, celkem upraveno 1 x.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet