Tak jsme doma (ČR, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Řecko, Albánie, Monte Negro, Chorvatsko, Maďarsko, Slovensko, ČR), NIVA dala 8tis. km s několika malýma závadama (asi 250km takovým terénem, který by nedala žádná škodovka a už vůbec né ty žluté trabanty:)- já už úplně začínám být alergickej, jak pořád říkají, že v Austrálii projeli víc, něž všechny offroady - možná tak, když je nesli
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
) ), bohužel po Albánii v Monte Negru došlo k jedné větší závadě - seklý zadní diferák (minulý majitel nedotáhl pořádně 8 šroubů, které ho drží, křížil se, přišel o olej... :/ (musel to být rychlý únik
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
, škoda difu
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
)
Zjistil jsem, že mám tak ohlou zadní nápravu, že mi při větším křížení chytá pravé zadní kolo o podběh. A asi po 5 tis. km začala vypadávat čtyřka, napřed tam šla udržet a potom už ani to, už je to skoro stejné, jak bylo. Do motoru jsem dolil za cestu asi 10l oleje, to je taky slušné
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. Jinak jsem měnil 2ks SB vlečných ramen, lisoval jsem to heverem o zvedací část prahu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. A urazil jsem držák L zadního tlumiče (už v Rumunsku). Ještě mi v Bulharsku ulítnul pevnostní šroub, co drží vrchní krátkou vlečnou tyč.
Po cestě bych rád homokineťáky kardanů + další SB přídavky. Budu muset vyměnit tu zadní nápravu s difem, znova převodovku a něco s tím motorem, doufám, že postačí výměna gufer ventilů...
O cestě určitě udělám nějaký report a dám nějakou galérku, hlavně NP Theti a komani v Albánii stály zato. V Theti jsem měl i trochu strach, po tom, co tam bylo zastřeleno několik turistů a ten kterého naposled chytli možná byl jen obětní beránek - něco jako Kajínek.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet