S velkou slávou se vám musím pochlubit!
Minulý víkend jsem se pustit do trochu větší rozborky / sborky, konkrétně jsem rozebral skoro celý motor. Na autě zbyl jen blok s písty. Sundaná hlava, olejová vana, prsa. Do olejové vany jsem zabudoval čidlo na teplotu, takže už jsou v provozu všechny budíky. Překvapilo mě, jak dlouho trvá, než se olej ohřeje!
Hlavní důvod celého servisu byla výměna lišty od napínáku (ani mě nenapadlo, že 1.7 bude mít úplně jiný kus) a podezření na gufera ventilů. Podezření se potvrdilo. Fešáci v servisu, kde mi UNI hlavu zbrousily na kompresní poměr originál 1.7 hlavy, mě kapku nakvasili. Jedno gufero nebylo pořádně nasazené, dalo se sundat rukou a druhé bylo zmačkané. Hlupák jsem neudělal skoro žádné fotky. Spíš se mi ani moc nechtělo, špinavý jsem byl od hlavy k patě, žádné vedro nebylo a času také nic moc.
Neuvěřitelné, jak olej dokázal zaprasit spalovací prostor. Vše jsem očistil, ventily zabrousil, ale jeden výfukový, kokrétně na špatně nasazeném guferu (kde musel olej téct proudem), je načatý. Jsou na něm, i na sedle v hlavě malé vypálené tečky. Snad ještě nějakou chvíli vydrží.
Holt se potvrdilo klasické pravidlo, co si člověk neudělá sám...
Ve výsledku motor jede výrazně lépe (překvapivě
) a stylový modrý oblak z modrého auta je pryč. Byla to hrozná ostuda, jakmile jsem stál na světlech, nedej Bože v koloně, tak při rozjezdu jsem upřímně litoval šoféry, co jeli za mnou.
V něděli jsem se pustil do skládání, nasazení hlavy, olejové vany s čerpadlem, chladiče a všech věcí okolo mi zabralo cca 9 hodin. Bylo to opravdu v časové křeči, ale nakonec vše dopadlo dobře, nic se dle Murphyho nepokazilo...
Teď už zbývá trápení s předními ložisky na kolech (pokud nepočítám hučící převody) a troufnu si říct, že Hornet bude bez zásadního problému.
Je to zkrátka mazel!