Stránka 6 z 11

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte led 08, 2013 19:39
od ger007
no ja mam taku kozenku na chladic, cestou z kopca sa mi to ochladi aj na 68 ° +/- rozmyslam ci to tam osadim alebo nie, neviem pri akych stupnoch sa to ma nasadzovat ? :_D ja mam krabicu na to existuju pekne kozenky :-D

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte led 08, 2013 20:27
od Laďuša
Narvi tam kartón a budeš slavnej :D

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte led 08, 2013 20:28
od Cory
Ja som na felicii vytuningoval termostat :D a funguje to.

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte led 08, 2013 20:45
od ger007
termostat funguje na to nechcem sahat :-D ja som len chcel vedet jestli je to OK alebo sa mi to cele zbytocne podchladzuje, jo po namontovani druhej lambdy uz nesvieti CHE

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte led 08, 2013 20:47
od Cory
po namontovani toho udelatka? Bud rad, diagnosticka lambda sonda nie je totožna s lambdou pred KATom a stoji cca 55 eur :P

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte led 08, 2013 20:49
od ger007
:_D tak ta moja lamda stala 0,9 E :_D

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte led 08, 2013 20:54
od Cory
Hlavne ze funguje...CHE uz nesvieti vobec?

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte led 08, 2013 20:56
od ger007
nie, dokonca sa aj celkom znormalizoval volnobeh, ale problem momentalne je ze otacky skacu okolo +/- 20 tj 800 az 820 az 780 no a ked stojim ma to celkom velky podtlak, a zatazenie motora ked stojim je 1%

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte led 08, 2013 20:57
od Cory
aky podtlak? podla ekonomera? Co viem, tak MPi maju tu rucicku na volnobehu niekde v strede. Zatazenie motora..mas na mysli polohu skrtiacej klapky?

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte led 08, 2013 21:01
od ger007
no to co ukazuje palubny kompjuter, to bude asi to co je z RJ, podtlak ekonomera je tak v 2/5 od zeleneho kraja, tj je dost kus za zaciatkom zeleneho (od tej zltej strany :-D)

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte led 08, 2013 22:24
od JmJ
ger007 píše:termostat funguje na to nechcem sahat :-D ja som len chcel vedet jestli je to OK alebo sa mi to cele zbytocne podchladzuje, jo po namontovani druhej lambdy uz nesvieti CHE
Pokud to pri jizde s kopce ochladis na 68 stupnu, pak termostat nefunguje.

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte led 08, 2013 22:47
od ger007
no podla mna funguje, akurat to ten motor proste moc ochladi mi pride, kolko to ochladi tebe pri jazde z kopca ?

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: stř led 09, 2013 15:08
od JmJ
ger007 píše:no podla mna funguje, akurat to ten motor proste moc ochladi mi pride, kolko to ochladi tebe pri jazde z kopca ?
tomu ochlazeni ma predejit prave termostat, ktery zase vavre chladici orkuh. jiste neni nikde receno, ze nemuzes motor ochladit topenim, ale ja mam zkusenost z krabice s motorem z krabice, ze kdyz pri jizde z kopce s kvaltem leze rucicka teplomeru pod beznou provozni teplotu, tak neni ok termostat, ktery zavira pri nizsi teplote nez by mel. delalo mi to tak dlouho na cervenem. Uz ani nevim, proc jsem pak termostat menil, ale s novym to nedela.

Proto si myslim, ze tvuj termostat take neni uplne ok a honi vodu chladicem pri teplotach, kdy by tomu tak jiz byt nemelo.

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: stř led 09, 2013 15:23
od Petr HC
On tam může být ještě jeden podstatný vliv - a to čelní plocha motoru ochlazovaná přirozeným prouděním, která u motoru napříč je několikanásobná proti motoru uloženému podélně. A žádný termostat neuzavírá úplně - musí tam zůstat malý otvor, kterým uniká vzduch při plnění soustavy chladící kapalinou.

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: stř led 09, 2013 15:55
od JmJ
Petr HC píše:On tam může být ještě jeden podstatný vliv - a to čelní plocha motoru ochlazovaná přirozeným prouděním, která u motoru napříč je několikanásobná proti motoru uloženému podélně. A žádný termostat neuzavírá úplně - musí tam zůstat malý otvor, kterým uniká vzduch při plnění soustavy chladící kapalinou.
ger ma motor podelne.

teplota zavira a otvirani termostatu pro dany motor jiste pocita i s dirou :-)

jeste me napadlo, jestli termostaty pro motory 2112 nemaji jinou teplotu otvirani nez pro motor z krabice. cimz by se dalo treba objasnit to, ze to neohrejes na 85, ale jen na 82, ovsem nevysvetluje to, proc pri brzdeni motorem se to tak moc ochladi. teplota pri bezne jizde do kopce o 1 - 3 stupne povyleze a pri jizde s kopce musi zase o tutez hodnotu klesnout, nesmi klesnout o 10 stupnu. termostat to musi regulovat.