Stránka 6 z 8

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: ned říj 16, 2011 11:55
od Sid
Takže keď sa máme vrátiť k téme, tak u nás to so zimnými kolesami vyzerá zatiaľ tak, že žiadne nemáme. Starý drapákový vzor sa už u nás nedá zohnať. Ani nieaké staršie zachovalé zimáky sme nikde nezohnali. A keď kupovať nieaké pneumatiky, tak najradšej len značky Matador, alebo Barum. Po prehliadnutí ponuky miestnych pneuservisov a obchodov sme zistili, že by boli Barum Polaris 3 za 36 euro kus. Gumy, ktoré my používame ako letné sú tie M a S značky Vredestein. Neviem, na ceste držia a bol to pozostatok po 21044, čiže sme ich nekupovali. Ale výsť na nich niektoré kopce v našom okrese by bolo v zime asi nereálne a asi by to na nich aj dosť chabo brzdilo. Tak akonáhle nám prídu spravené disky, kúpime 4 Barumy, 4 duše a dáme to obuť.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: ned říj 16, 2011 12:10
od Křečík Barbuška
Pokud znamená výraz "spravené disky" disky po repasi, tak bych se přimlouval za vynechání duší, zejména pokud již budou mít disky "bezdušové drážky". Mám velice smutnou zkušenost kdy díky lpění na duši jsem při rychlém úniku vzduchu přišel o novou gumu, přitom při daném typu defektu bych při bezdušové montáži ztratil vzduch, až přes noc.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: ned říj 16, 2011 12:20
od Sid
Spravené disky znamená že budú mať povrchovú úpravu. Duše chceme dávať určite. Ako sme ich dali do letných, tak sa znížila náchylnosť na defekty. A defekt urobil až čalúnnický klinček. Ono je toho na sídlisku pri garážach a rôznych parkoviskách po zemi kvantum.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: ned říj 16, 2011 13:41
od MartasBrno
Side, jsi blázen. Duše má dávat pouze tehdy, když máš gumu, která výšla krávě z pod vocasu na podobný disk. Jestli máš disky opravené na čisto a nové gumy, tak proč to prznit. Pořád nemůžu pochopit, jak může být dušové kolo odolnější proti hřebíkům, než kolo bezdušové. To snad ani nejde.
Píchnul jsem dvakrát, jednou staré kolo kde duše musí být a podruhé kolo se zánovní gumou na špatném disku a proto s duší. Oboje dopadlo dobře jen proto, že jsem na tom ujel pár metrů.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: ned říj 16, 2011 19:40
od Marek
Nehledě ke skutečnosti, že bezdušová kola vykazují nižší spotřebu pohonných hmot.

Osobně bych také radši volil bezdušovou alternativu.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pon říj 17, 2011 08:42
od dvk
JmJ píše:Ja sem vcera predjel na plne care vejtrasku. Prosim, abych byl utracen zastrelenim.
Skříňová zelená na V značkách někde mezi UH a Brnem ?? :D

Mě by taky zajímalo, jak je to s teréníma gumama. Vemte si soudruzi takový UAZ z osmdesátých let s originálními pneu zhruba stejného věku. Co udělá silniční kontrola tváří v tvář brutálnímu vzezření ruských špalků, které jinak dávají autu možnost valit po zasněžné cestě bez problémů 70km/h ?

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pon říj 17, 2011 09:56
od Veverka
Musíš na ně napsat fixou M+S.

Dost cynické,i přesto nezačneme nosit helmu http://zpravy.idnes.cz/v-centru-olomouc ... zpravy_stk .

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pon říj 17, 2011 10:10
od JmJ
dvk píše:
JmJ píše:Ja sem vcera predjel na plne care vejtrasku. Prosim, abych byl utracen zastrelenim.
Skříňová zelená na V značkách někde mezi UH a Brnem ?? :D

Mě by taky zajímalo, jak je to s teréníma gumama. Vemte si soudruzi takový UAZ z osmdesátých let s originálními pneu zhruba stejného věku. Co udělá silniční kontrola tváří v tvář brutálnímu vzezření ruských špalků, které jinak dávají autu možnost valit po zasněžné cestě bez problémů 70km/h ?
no bylo to mezi Olsinou a Zdounkama. nevim sice, proc by z UH do Brna jel nekdo tama, ale mozna se chtel kochat krajinou :-)

ridil si ten generator cerneho dymu? :-)

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pon říj 17, 2011 11:19
od dvk
Hmm, v pátek odpoledne jel totiž kamarád přes UH do Boskovic. Ale černý dým, to mi k němu nesedí, má to ve stavu 1A leštěnky :wink: No tož to jen tak.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pon říj 17, 2011 12:35
od JmJ
dvk píše:Hmm, v pátek odpoledne jel totiž kamarád přes UH do Boskovic. Ale černý dým, to mi k němu nesedí, má to ve stavu 1A leštěnky :wink: No tož to jen tak.
no, jelo to do kopce, dost pomalu, bylo to zelene a docela z toho letely saze. vic o tom nevim, neb se hned naskytla kratka rovinka s plnou carou, na kteoru jsem to objel :-)

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pát říj 21, 2011 11:21
od Sid
MartasBrno píše:Side, jsi blázen. Duše má dávat pouze tehdy, když máš gumu, která výšla krávě z pod vocasu na podobný disk. Jestli máš disky opravené na čisto a nové gumy, tak proč to prznit. Pořád nemůžu pochopit, jak může být dušové kolo odolnější proti hřebíkům, než kolo bezdušové. To snad ani nejde.
Píchnul jsem dvakrát, jednou staré kolo kde duše musí být a podruhé kolo se zánovní gumou na špatném disku a proto s duší. Oboje dopadlo dobře jen proto, že jsem na tom ujel pár metrů.
Normálne. keď ti do kolesa pichne nieaká malá špona, tak nemusí hneď prepichnúť dušu a preto nedôjde k defektu a časom odtiaľ možno aj vypadne a ostane len mikrodierka. Zato keď tam duša nieje, tak to tade tratí vzduch. Proti klincom to odolné samozrejme nieje. Pokiaľ sme mali bezdušovú montáž, tak bol stále problém s únikom vzduchu na predných kolesách. Stále tam pichla nieaká pičovina a ufukovalo to. Ako sme dali duše tak je pokoj.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pát říj 21, 2011 11:54
od Luděk Musil
Zkušenosti v našich zeměpisných délkách jsou víceméně opačné.
Kolega zjistil zapíchnutý vrut v bezduši. Poté, co jej vytáhl - začalo kolo měknout. Pátrač mi vyprávěl z vlastní zkušenosti o M6 šroubu zapíchlém v bezduši. Dokud tam byl - v pořádku, když jej vytočil - unik vzduchu.
Ale když už jsme trochu OT, dovolím si jeden citát od servismena-pneumatikáře: proč chceš dát do bezdušové pneumatiky duši? Uvědom si, že vnitřní struktura bezdušového pláště bude mít pro duši následek ten, že se (duše) prodře.
Jak jsem koupil - tak prodávám. L.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pát říj 21, 2011 12:42
od Hurikán
Luděk Musil píše:Zkušenosti v našich zeměpisných délkách jsou víceméně opačné.
Kolega zjistil zapíchnutý vrut v bezduši. Poté, co jej vytáhl - začalo kolo měknout...
Volal mě někdo??? :mrgreen:

:king: asi naráží na mou loňskou osobní zkušenost, kterou jsem popsal zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 76#p307576 Pravdou je, že pokud bych měl v kolech duše, tak bych na kole se zapíchnutým vrutem určitě nikam nedojel. V ten okamžik jsem byl opravdu vděčný za použití bezdušáků. Považuji ale za důležité připomenout, že tyto bezdušáky jsou osazené na bezdušových discích, které mají pojistný prolis. Sadu fungl nových zimních, které jsem před nějakým tím rokem dával dohromady, jsem doplnil dušemi, protože dané disky neměly onen pojistný prolis. Pneu by na krásných discích sice 100% perfektně držely tlak, ale úspora na duších mě nestála za možné riziko vyzutí pneu při extrémním říznutí zatáčky, což často praktikuji.

Jinak samozřejmě souhlasím s Markem, že bezdušáky jsou úspornější/komfortnější, než dušové pneu.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pát říj 21, 2011 14:05
od Laďuša
Bezdušový kola jsou hlavně, pokud vim, stavěný tak, aby se dírka v rámci možností zatáhla a ucházelo to minimálně. Příde mi redundantní do nich dávat něco, co při prvním píchnutí bude zlikvidivaný a k ničemu a pneumatika na tom bude stejně, jako i bez tý duše. Já mam bezdušáky na dušových kolech (aspoň myslim) a žádnej problém.
Jo spíš to vlastně bude horší, páč duše bude v dupě a uteče to dírou kolem ventílku, takže to, že díra v gumě bude ucpaná kamenem bude stejně k ničemu.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pát říj 21, 2011 15:24
od mirozv
Mne aspoň v pneuservise tvrdili, že do bazdušoviek duša ísť nesmie, že ju to nejako derie, či čo.