zatim bez vule ??? a co takto unava materialu ja teda nevim ale 180 tkm by som si capy na aute asi nenechal, ked vymena je pisana myslim po 100 tkmJan Vaníček píše:Já mám na čepech najeto ca 180000km a zatím bez vůle. Jediné, které se měnily byly krajní na spojovačkách při ca 50000 a na 100000 pouzdra v pomocném čepu. Vše ostatní původní z r. 1978, při 50000 opatřeny všechny čepy maznicemi (kromě spodních, tam byly).
Sergej - Martinova 21061
Moderátor: Moderátoři
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sergej - Martinova 21061
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- Crocodile
- Příspěvky: 3538
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sergej - Martinova 21061
no asi taky pujdou čepy na výměnu...nechci ryskovat, i tak už mam zážitků s autem dost, nemusim mít ještě horší.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
-
- Příspěvky: 1111
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Sergej - Martinova 21061
Možná by bylo opravdu nejlepší vyměnit ty čepy za ty ze současné provenience .
Sice mám několik párů starých zásob i nová převodka řízení by se našla, ale pokud tam nebude vůle, nic měnit nebudu. Snad až při kompletní GO za ca 2 roky tam dám vše nové. Ono při současném proběhu kilometrů 500/rok to stačí jen 1x za rok namazat.
Sice mám několik párů starých zásob i nová převodka řízení by se našla, ale pokud tam nebude vůle, nic měnit nebudu. Snad až při kompletní GO za ca 2 roky tam dám vše nové. Ono při současném proběhu kilometrů 500/rok to stačí jen 1x za rok namazat.
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sergej - Martinova 21061
tak to zas jo pokial to najazdi 1,3689 km denne tak to je nic, ale ono je to aj tak osemetne, stat sa moze hocico, neviem, no kvalita novych capom sa urcite nechyta na staru vyrobu ale ved ten cap stoji 140k ved je to za par, ja som spravil GO napravy za 1000k, inac stare capy, moje auto som kupoval s tym ze na jednej strane boli capy zo starych zasob, s maznickou, zacali vrzgat po 200km od ich nasadenia, vo dalsich 100km isli do riti oblukom toto neham na uvazenie kazdeho, ja jazdim autom dlhsie streky a nepotrebujem aby sa mi to niekde vysralo
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Sergej - Martinova 21061
Je to na zvážení, pokud se čepy promazávají jak jest výše psáno a jsou bez vůle tak nevidím jediný důvod do toho šahat. Jako spolehlivý indikátor bych viděl prachovky, dokud ty jsou dobré tak i čepy jsou dobré. Pokud bychom do toho tahali únavu materiálu tak bychom se museli bavit i o tom jestli jí nepodléhají též ramena, tehlice ... neblázněte. Proč čepy chátrají? Kvůli nedostatku maziva, vnikání bordelu skrze vadné prachovky či silné korozi těla.
Pokud jsou pochybnosti tak hlavně neměnit za nějaké ze "zelené či jinak barevné krabičky" z východu. Dobré zkušenosti jsou s Moog, Lemforder i s inovovanými Fenoxy. Zatím nejlepší dojem na mě udělaly Lemfordery následované Fenoxy a Moogy. Moogy mám sice osazené většinově a fungují spolehlivě (u jedněch osazených mám drobné pochybnosti, ale stále jezdí neb se drobná špatně definovatelná vůle ztratila ), ale přeci jen na mě nepůsobí moc dobře díky své subtilnosti. Nicméně jejich novější provedení je tuším masívnější, ale bývá u nich problém s poznáním, který je horní či dolní neb při balení používají generátoru náhodného balení . Máme tu o čepech i obsáhlý topic: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... =%C4%8Depy .
Pokud jsou pochybnosti tak hlavně neměnit za nějaké ze "zelené či jinak barevné krabičky" z východu. Dobré zkušenosti jsou s Moog, Lemforder i s inovovanými Fenoxy. Zatím nejlepší dojem na mě udělaly Lemfordery následované Fenoxy a Moogy. Moogy mám sice osazené většinově a fungují spolehlivě (u jedněch osazených mám drobné pochybnosti, ale stále jezdí neb se drobná špatně definovatelná vůle ztratila ), ale přeci jen na mě nepůsobí moc dobře díky své subtilnosti. Nicméně jejich novější provedení je tuším masívnější, ale bývá u nich problém s poznáním, který je horní či dolní neb při balení používají generátoru náhodného balení . Máme tu o čepech i obsáhlý topic: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... =%C4%8Depy .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 1111
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Sergej - Martinova 21061
Souhlasím s tím, že největší slabinou jsou prachovky. Na ramenech mám starou výrobu a drží. Na spojovačkách jsem je v posledních letech intenzivního provozu (ca 10000/rok) měnil i 2x během roku. Tato nekvalita ovšem platí i pro má ostatní vozidla, kde se kupují jen prachovky (Škoda, Fiat). Tam to někdy stačí odejít ještě před namontováním na vůz, kdy mám třeba čep připraven v regálu.
Re: Sergej - Martinova 21061
ger007 píše:tak to zas jo pokial to najazdi 1,3689 km denne tak to je nic, ale ono je to aj tak osemetne, stat sa moze hocico, neviem, no kvalita novych capom sa urcite nechyta na staru vyrobu ale ved ten cap stoji 140k ved je to za par, ja som spravil GO napravy za 1000k, inac stare capy, moje auto som kupoval s tym ze na jednej strane boli capy zo starych zasob, s maznickou, zacali vrzgat po 200km od ich nasadenia, vo dalsich 100km isli do riti oblukom toto neham na uvazenie kazdeho, ja jazdim autom dlhsie streky a nepotrebujem aby sa mi to niekde vysralo
Pozor!!!! Tie čapy neboli zo starých zásob. Boli nové. Potom k nám prišli na pitvu. Horný sme rozpitvali a nič, žiadne opotrebenie ani korózia. Spodný sme preto ani nepitvali a rovno odložili. Pôjde na auto a uvidí sa. Osobne sa mi až nechce veriť že by bola chyba v tom čape, ale kľudne. Lenže kľudne mohla byť chyba inde, trebárs sme niečo zvrzali pri montáži, alebo sme ho niekde načali na jame, neviem. Možno výrobná vada.
K tomu, čo píše koko-loko poviem pár slov.
Veľakrát je problém v tom, že tie čapy ľudia nevedia správne namontovať. Dávajú vazelínu pod prachovku a nie do čapu a potom sa niet čomu diviť. Ono totižto treba na spodku čapu vykrútiť ten šróbik, nakrútiť mazničku a dekalamitkou natlačiť do čapu čiernu vazelínu na homokinetické kĺby a kardanové kríže. potom mazničku vykrútiť a vrátiť šróbik nazad. Ideálne tak 2 krát ročne opakovať. Potom to aj čosi vydrží. Ďaľšia vec je tlak v pneumatikách. Totižto prehustené pneumatiky spôsobujú zvýšené opotrebenie čapov a ostatných častí nápravy.
A v neposlednom rade je treba brať ohľad aj na to, že keď sa jazdí rýchlo po jamatých cestách tak tam nič nevydrží dlho.
Pár ľuďom tu odišiel nový ruský čap a už tu vyvolávajú paniku aké sú zlé a že treba kupovať akési divné iné. Na 90 percentách žigulov jazdia nové ruské čapy a je to v poriadku.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Sergej - Martinova 21061
Ehm, že na předek klekají jen ty co mají "origo" čepy . A dvakrát ročně mazat? To se u Moogů a spol. již nenosí a přesto fungují.Sid píše: ... Pár ľuďom tu odišiel nový ruský čap a už tu vyvolávajú paniku aké sú zlé a že treba kupovať akési divné iné. Na 90 percentách žigulov jazdia nové ruské čapy a je to v poriadku.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Sergej - Martinova 21061
To sa mi nikdy nestalo a ani sa nechystám. Tu sa snažiť niečo vysvetliť je väčšia škoda ako hádzať perly sviniam.
Naposledy upravil(a) Sid dne sob říj 29, 2011 21:46, celkem upraveno 2 x.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Sergej - Martinova 21061
No na to se dobrovolně nechystá asi nikdo .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sergej - Martinova 21061
no ja netvrdim ze tie capy boli zle , ale vrzgali coz ma znacne deprimovalo a nemal som pocit istoty su tam nove a mam pokoj a je ticho a klud
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Sergej - Martinova 21061
Když už se tady v Martinově tématu rozjelo takové krásné subtéma o čepech, tak mě to nedá, abych si taky nepřihřál polívčičku.
Vytržení spodního čepu není závislé na jeho výrobci, ale na jeho opotřebení a celkovém stavu. Tedy, vytrhnout se může jak 100% původní sovětský/ruský čep osazený ve fabrice, tak i jakýkoli jiný, později namontovaný. U fabrických čepů panuje obecná shoda na tom, že vydrží opravdu hodně km. U dalších čepů z druhovýroby je hodnocení jejich trvanlivosti již rozdílnější. Důležitým faktem ale je, že je rozdíl v životnosti jakéhokoliv dílu na autě, které je zcela vpořádku a na autě, kde mnoho komponentů na nápravách již různě opotřebeno. V zásadě se čepy z druhovýroby dají rozdělit do následujících kategorií:
- rozdílné čepy z různobarevných krabiček, resp. "no name" bez obalu - nedá se čekat bůhví jaká životnost, ale pro nenáročné použití (malý roční nájezd klouboukovským stylem) poslouží
- čepy zn. Fenox, Mastersport, atp. - ze zkušeností těch, co je mají, jde o poměrně kvalitní výrobky, které chvíli vydrží a pod autem tak nemusíme ležet každého půl roku
- čepy zn. Lemforder, Moog, Trw, atp. - renomé známé západní značky a cena výrobku dávají předpoklad použití opravdu kvalitních materiálů a dobrého zpracování. Z toho vycházeje se dá očekávat velmi dobrá životnost, což jiní zdejší "recenzenti" i potvrzují. Otázkou ale je, jestli je ve skutečnosti kvalitativní rozdíl mezi např. Fenoxem a Lemforderem stejný, jaký je rozdíl v jejich ceně. Někteří o tom pochybují.
Co se týče mazání čepů, tak tohle je u čepů pro Ladu opravdu již docela dlouho pasé. Tím netvrdím, že mazání neprodlouží životnost. To ano, ale úplně stejně potom můžete mazat čepy na Focusech, VW a já nevím čem ještě.
A ještě jeden, dnes už úsměvný, střípek z historie. Kdysi dávno v mých mladických letech mně začalo na Čerešni něco vrzat na nápravě. Diagnostikoval jsem to na levý spodní čep a ten následně vyměnil. Vrzání přestalo a řázení chodilo opět lehce. Asi 1/4 roku poté při běžní jízdě upadl pravý spodní čep, který se zdál zcela vpořádku. A teď se v tom vyznejte. Pravdou je, že cca rok před tím, vozidlo prodělalo nehodu, kdy došlo k nárazu přímo na PP kolo. Je tedy možné, že tehdy došlo k nějakému skrytému poškození čepu, které se projevilo až se zpožděním. To jsou ale jen mé dohady. Faktem je, že jsem vyměnil vrzající čep a krátce poté upadl ten druhý.
Vytržení spodního čepu není závislé na jeho výrobci, ale na jeho opotřebení a celkovém stavu. Tedy, vytrhnout se může jak 100% původní sovětský/ruský čep osazený ve fabrice, tak i jakýkoli jiný, později namontovaný. U fabrických čepů panuje obecná shoda na tom, že vydrží opravdu hodně km. U dalších čepů z druhovýroby je hodnocení jejich trvanlivosti již rozdílnější. Důležitým faktem ale je, že je rozdíl v životnosti jakéhokoliv dílu na autě, které je zcela vpořádku a na autě, kde mnoho komponentů na nápravách již různě opotřebeno. V zásadě se čepy z druhovýroby dají rozdělit do následujících kategorií:
- rozdílné čepy z různobarevných krabiček, resp. "no name" bez obalu - nedá se čekat bůhví jaká životnost, ale pro nenáročné použití (malý roční nájezd klouboukovským stylem) poslouží
- čepy zn. Fenox, Mastersport, atp. - ze zkušeností těch, co je mají, jde o poměrně kvalitní výrobky, které chvíli vydrží a pod autem tak nemusíme ležet každého půl roku
- čepy zn. Lemforder, Moog, Trw, atp. - renomé známé západní značky a cena výrobku dávají předpoklad použití opravdu kvalitních materiálů a dobrého zpracování. Z toho vycházeje se dá očekávat velmi dobrá životnost, což jiní zdejší "recenzenti" i potvrzují. Otázkou ale je, jestli je ve skutečnosti kvalitativní rozdíl mezi např. Fenoxem a Lemforderem stejný, jaký je rozdíl v jejich ceně. Někteří o tom pochybují.
Co se týče mazání čepů, tak tohle je u čepů pro Ladu opravdu již docela dlouho pasé. Tím netvrdím, že mazání neprodlouží životnost. To ano, ale úplně stejně potom můžete mazat čepy na Focusech, VW a já nevím čem ještě.
A ještě jeden, dnes už úsměvný, střípek z historie. Kdysi dávno v mých mladických letech mně začalo na Čerešni něco vrzat na nápravě. Diagnostikoval jsem to na levý spodní čep a ten následně vyměnil. Vrzání přestalo a řázení chodilo opět lehce. Asi 1/4 roku poté při běžní jízdě upadl pravý spodní čep, který se zdál zcela vpořádku. A teď se v tom vyznejte. Pravdou je, že cca rok před tím, vozidlo prodělalo nehodu, kdy došlo k nárazu přímo na PP kolo. Je tedy možné, že tehdy došlo k nějakému skrytému poškození čepu, které se projevilo až se zpožděním. To jsou ale jen mé dohady. Faktem je, že jsem vyměnil vrzající čep a krátce poté upadl ten druhý.
Re: Sergej - Martinova 21061
Ja byť tým čapom tak sa náročky rozsypem keby ma niekto namontoval na také ........ auto Tá predná náprava je od času kedy nabrala jamu hlbokú 20 cm pri Trenčíne v rýchlosti 80 kmh nanič a stále tam čosi vrzalo a stále to ťahá doľava. Boh vie, čo tomu je.
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sergej - Martinova 21061
Side, na něco takovýho s tima čepama a vinou jsem lehce alergickej. Možná i víc. Třeba se jednou budeš divit, jak auto z ničeho nic jde k zemi.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Sergej - Martinova 21061
Laďuša, počkej až Sid zadře kvůli oleji, potom se mu taky vymějeme
Jinak ty moje čepy měly najeto přez 120 000 a patrně tam byly od furt. Zajímavý je, že každýmu upadne pravej
Jinak ty moje čepy měly najeto přez 120 000 a patrně tam byly od furt. Zajímavý je, že každýmu upadne pravej