Stránka 6 z 23
Re: alternator
Napsal: sob bře 01, 2014 17:56
od Laďuša
Ampéry tečou při připojenej zátěži a jsou daný připojenou zátěží.
Re: alternator
Napsal: sob bře 01, 2014 18:09
od Majo
to by ma zaujimalo ako si zapojil ten multimeter, hlavne v rezime merania amperov. Lebo pokial proste jeden kontakt na + a druhy na -, tak ten multimeter uz nikdy nic ine ako 0 neukaze(minimalne v polohe merania A).
Ampere na baterke sa zmerat nedaju, da sa spravit zatazovy test, pri ktorom sa pripoji urcita zataz a meria sa cas, po ktory je shopny akumulator tu zataz vydrzat(dodavat dostatocne volty) a tym sa urci jeho kapacita v Ah....
Re: alternator
Napsal: sob bře 01, 2014 18:40
od Veverka
S tou zátěží jsem si to myslel taky no.
Re: alternator
Napsal: sob bře 01, 2014 20:14
od Křečík Barbuška
Ta baterka s motorem toci, ne? Tak nastartuj a zmer napeti na baterce kdyz to vrci pri zvysenych otackach.
Pokud baterka netoci, da se na nabijecku a hned ji vyskoci napeti k 15V je v kopru. Stejne tak pokud ji zatizis treba zarovkou a ona padne k 10V.
V nonstopu neni nejaka osoba znala prace s multimetrem?
Re: alternator
Napsal: sob bře 01, 2014 21:18
od Veverka
Baterka je schopná točit,jen jsem ji chtěl pro sichr dobýt.Než jsem ji vybil,v mrazu točila minutu(ne v kuse
.
Nejmenší rozsah mám 200V,bude tady takový měření k něčemu
Osoba znalá
bych měl být já,byť je to slaboproud.
Re: alternator
Napsal: sob bře 01, 2014 21:27
od Křečík Barbuška
Nejmensi rozsah 200V? Cim to meris?
Re: alternator
Napsal: sob bře 01, 2014 21:37
od Veverka
Okamžitě zapomeň co jsem předtím napsal,mě to bylo hned divný.Vlastník určil obráceně soustavy a já to slepě převzal
(těleso nemá znaky AC/DC).
Re: alternator
Napsal: sob bře 01, 2014 21:41
od Křečík Barbuška
Co? Ja nerozumet. Ja byt zmaten. Jeste jednou prosim
.
Re: alternator
Napsal: ned bře 02, 2014 13:20
od Veverka
No že na tělese mutimetru nejsou znaky AC/DC a majitel to ukázal obráceně
.Proto jsem blbě naměřil 26V.
Re: alternator
Napsal: ned bře 02, 2014 18:24
od Veverka
Přes noc odstátá dobitá baterka měla 12,3V.rozsah 20V
Provedl jsem to měření.Voltmetr na konci červenýho,na baterce naměřeno stabilně 17V na volnoběh i v otáčkách.Jen někdy to skočilo na 16,7V;16,8V.
Re: alternator
Napsal: ned bře 02, 2014 18:59
od Křečík Barbuška
Na 99% vadný regulátor
. Nepředpokládám, že máš možnost si vymontovaný regulátor na stole odzkoušet / přeměřit. Takže nezbývá nic jiného než doporučit výměnkaření nebo to dát do servisu. Kolega autotronic se na to dívá jak?
Měření na přes noc odstáté, dobité baterce by mělo větší vypovídací hodnotu kdyby jsi při něm měl rozsvícená potkávací světla.
Nebylo by též od věci změřit klidový odběr vozu, aby ti ten vadný regulátor navíc nežral baterku
.
Re: alternator
Napsal: ned bře 02, 2014 19:18
od Petr HC
Koko Loko píše:Na 99% vadný regulátor
. Nepředpokládám, že máš možnost si vymontovaný regulátor na stole odzkoušet / přeměřit. Takže nezbývá nic jiného než doporučit výměnkaření nebo to dát do servisu. Kolega autotronic se na to dívá jak?
Tady bych si tipnul 50% vadný regulátor a odzkoušel bych nejprve nabíjení (krátce max. 5 min) s dobrým akumulátorem. Zesulfatovaný aku by mohl být těch druhých 50%.
Koko Loko píše:Měření na přes noc odstáté, dobité baterce by mělo větší vypovídací hodnotu kdyby jsi při něm měl rozsvícená potkávací světla.
Nebylo by též od věci změřit klidový odběr vozu, aby ti ten vadný regulátor navíc nežral baterku
Toto je druhá možnost. Pokud aku neutahne potkávací světla alespoň 3 hodiny, je vadný.
Ani změření klidového odběru není marné. Ideální by bylo změřit nabíjecí proud, ale to se musí umět, jinak "odpráskneš" ampérmetr.
Re: alternator
Napsal: ned bře 02, 2014 19:30
od Veverka
Pánové,škoda že už tu nejsou kladní bludišťáci.
Než to všechno začneme rešit-jak udělám krátkodobou "konverzi" + a - pólů?Postačí čtverka drát?
Re: alternator
Napsal: ned bře 02, 2014 19:34
od Křečík Barbuška
Cože?
Re: alternator
Napsal: ned bře 02, 2014 19:41
od Petr HC
Končím - už "nevládzem".