Stránka 6 z 8
Napsal: pát led 21, 2011 13:18
od MartasBrno
Co ti to dělá, kromě té kontrolky?
Koukni sem
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9732 a postupuj podle toho. Kdyžtak se zeptej.
Napsal: sob led 22, 2011 02:02
od prema81
Zdar.
No je právě divný, že se při otočení klíčkem nerozsvítí a když je nastartováno, tak svítí. A nedobijí.
Alternátor jsem dal jinej z auta, který dobijelo, relátko taky a nic...
To druhý auto je rok asi 1988 a ty kabely tam vedou nějak jinak, než v tomhle 1995.
To samý je z pojistkama.
5íkal jsem si, jestli to není špatný buzení, ale dle tý knížky, ta pojistka co to má být je úplně na něco jinýho
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
MOmentálně to ale nezjistím, protože se mi jaksi potkal motor (najeto 62000), takže jsem dnes celej den rozebíral ten druhej a s kámošm mechanikem budem přehazovat. Snad tohle bude stejný..
Zlatý VW v dieslu !!!!
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Napsal: sob led 22, 2011 08:25
od Cory
popis ako vyzeral stary alternator a ako vyzera novy, pretoze je dost mozne, ze v originale si mal alternator, ktory je predbudeny cez kontrolku v palubovke a pri zvysenych otackach sa budi sam (preto su modely s tymto alternatorom bez poistky budenia), a dal si tam alternator zo starsieho modelu, ktorý je budeny samostatne cez poistku a pravdepodobne nema vývod na kontrolku.
Napsal: úte bře 15, 2011 11:14
od darkar99
mám taky takovej dotaz - odešel mi altík na 97 (má na sobě relé ) a doma mám jeden funkční z 90 ( má relé u motoru ) šlo by to nějak složit aby v 97 fungoval ten z 90 jelikož tam je vše funkční
Napsal: úte bře 15, 2011 11:18
od Luděk Musil
darkar99 píše:mám taky takovej dotaz - odešel mi altík na 97 (má na sobě relé ) a doma mám jeden funkční z 90 ( má relé u motoru ) šlo by to nějak složit aby v 97 fungoval ten z 90 jelikož tam je vše funkční
Samozřejmě. Máš-li k tomu altíku z 90 i napěťové relé (PP380) a relé kontrolky dobíjení (není podmínkou) tak se to dá přeházet. L.
Napsal: úte bře 15, 2011 11:25
od darkar99
u 90 mam vše takže dík za radu a jdu se na to kouknout
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: úte kvě 01, 2012 08:46
od Hanuš
prosím o radu. Niva r.v. 2003, 1,7i.
Alternátor 80A. při jízdě mi to uplně vyždímalo baterku. Kontrolka před nastartováním normálně svítí, po nastartování zhasne (tak to má dělat). Při nastartování to dává cca12v, což je málo. co s tím. všechny spoje, pojistky, klínový ř., ...jsem zkoušel.
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: úte kvě 01, 2012 08:53
od Luděk Musil
Buď krátký uhlíky nebo integrovaný regulátor.
Takže v první fázi zkus alternátor vyjmout z vozu, na stole sundat zadní kryt, zkontrolovat uhlíky, na regulátoru očistit dosedací plochy a konektory. Možná proměřit vinutí multimetrem (zde musí poradit někdo jinej - tohle neumím
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
).
Pokud to nebude fungovat, bude asi potřeba sehnat nový regulátor. L.
PS: specifikované vozidlo, slušně popsaný problém, takto má být položená otázka
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: ned led 26, 2014 06:27
od Beny1
Ahoj. Mam presne ten isty problem, rv 99. Ako vôbec vymontujem alternator,je tu dakde postup?Ide to zvrchu alebo musim na zdvyhak? Dakujem vopred za odpoved.
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: ned led 26, 2014 08:46
od Majo
To co je za Niva, co musi na zdvihak?
Vrchny sroub sa lepsie vymontuje zvrchu, spodny zase odspodu. Cely altik sa potom vytiahne spodkom. Ale zdvihak som k tomu nepotreboval nikdy ani na osobaku.
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: pon led 27, 2014 10:17
od Beny1
Dik, idem na to. Snad to nedovrzem.
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: pon led 27, 2014 21:48
od Beny1
Dovrzal. Ten spodny sroub nesel vymlatit ven, tak som zobral karbosku a vyprostil jeho hlavu, aby sa dalo s celym otacat. Pri tej prilezitosti som jemne nacechral drzak, takze neviem ci to ustoji,po namontovani. Ozaj, nemate ho dakto na predaj?
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: úte led 28, 2014 08:44
od Majo
co znamena "jemne nacechral drzak", to by chcelo asi foto, nejaky maly rezik mu urcite neuskodi....
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: stř led 29, 2014 00:25
od Beny1
som to cvakol, by dslsi sikulovia sa do toho racej nepustali mam trosku fofr,tak snad po vikende dam to foto
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: ned úno 02, 2014 22:58
od Beny1
takže altik repasovaný, fy Bosh 28 e, uhliky a vraj komutátor, ale to som mohol aj spatne rozumet. Dosť dlho nabieha na 13,8 V asi 5 min. Problem pretrvava. Baterka ma po nabití po 2 dňoch stále 12,8 V, keď na nej trochu pojazdím cca 1,5 h tak už nenaštartujem. stav 11,7 V. Inak odber bez záťaže s otočeným klúčom cca 8,5 A, čož sa mi zdá dosť. bat je bezudržbova 74 Ah. co fčul? je tam dačo čo ju stále žere alebo je to špatná bat?