Lada Largus (Projekt R90)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6525
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Hurikán píše:No ono primárně o Lady v zemích EU žádný velký zájem není a ani nikdy nebude. To si musíme na rovinu přiznat. Vždy se bude jednat jen o pár excentriků, jako jsme třeba my. :D Kdyby tady byl o tato auta opravdový zájem, tak změna ceny o +/- 15.000,- Kč nebude mít na prodeje nijak zásadní vliv. Takto malý rozdíl v ceně se projeví v celkové prodejnosti minimálně.

Za druhé většina zdejších automobilek žije z vnitroevropského trhu, kterému samozřejmě přizpůsobila strukturu a provedení svých modelů. Některé automobilky samozřejmě značnou část produkce buďto vyváží, nebo přímo vyrábí v zahraničí. Téměř vždy jde ale o upravené modely, které se od těch prodávaných v EU liší. Velmi často právě motory, emisními limity a jinými atributy. Proto jsou "ty samé" modely třeba v Rusku nebo Indii výrazně levnější, než v EU, přestože se platí ještě clo, protože se tam prodávají se staršími typy motorů, s chudší výbavou, atp. .....
Pri cene 200 000 je za vuz X je cena 220 000 za vuz Y o 10% vyssi, coz je na procenta vzato docela podstatny rozdil a zrovna v oblasti tech nejlenvnejsich strepu je cena myslim dost dulezita. Ono uz je jedno kdo ten krap vyrobil.

a sanci se uplatnit na nejakem trhu maji asi vsichni nejakou, jen o to musi stat. rusove o nas evropsky trh nestoji. nic vic, nic min. a moc bych za to nedal, ze o nas nemaji zajem hlavne z presvedceni. maji stale dojem, ze se nebudou pred nikym sklanet. je to jejich volba, ale rekl bych, ze trzni hospodarstvi a konkurencni boj k nim jeste asi moc nedolehl ;-). Zrejme se zatim ma fabrika a lide kolem ni porad moc dobre na to, aby ohli hrbet.
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

JmJ píše:zrovna v oblasti tech nejlenvnejsich strepu je cena myslim dost dulezita
To je sice pravda, ale myslím si, že i v této oblasti je nějakých cca 5-10% z ceny naprosto nerozhodujících. Daleko podstatnější jsou jiné parametry a atributy, kgteré nakupující (obvykle) bere v potas. Podle mě podstatný cenový rozdíl začíná na 25-30%. Pod tuto hranici je rozdíl v ceně (čehokoliv) víceméně nepodstatný.

Za další je zde všemi opomíjený psychologický fakt a to ten, že min. 90% lidí si nic ruského nekoupí už z principu, protože ruské=špatné.

Konkurenční boj a tržní hospodářství už do Ruska dolehlo, ale jejich podmínky jsou značně odlišné od jejich. U nich neplatí magorská direktiva EU, přikazující milion debilit v autě, škrtící výkony motorů kvůli pseudoekologickým předpisům atp. Proto jsou pro ně důležitější úplně jiné věci, než pro nás.

A na konec ještě jedna důležitá věc. Aby mě někdo opět špatně nepochopil, tak já se přístupu Avtovazu nijak nezastávám! Taky mě vadí jejich "prodejní" politika v našich končinách, pozdní uvádění nových modelů atp. Já se ale všechny věci okolo snažím vidět v širším rámci, přesahující náš "nezaujatý" úhel pohledu. :idea:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Příspěvek od mayo456 »

ja naopak chápem že bežný rus resp. ruský trh ako taký má iné požiadavky na auto ako európsky trh. Myslím si však že ak by Lada dokázala vyrobiť schopné auto ktoré by sa nekazilo, ak by dokázala zaplatiť dobrú reklamu a vybudovať servisnú sieť tak by si to auto aj ľudia začali kupovať aj keby to malo byť trebárs auto z kategórie lacnejších. aj ten kto nemá prachy na drahé auto čaká že keď za to auto zaplatí tak chce, aby ho doviezlo tam kde chce, aby nemusel celý čas trčať v servise a keď sa predsa len niečo stane aby mal nejaký servis na svoje auto po ruke. dokiaľ toto nepochopia nemajú šancu. a takisto si myslím, že v odľahlých častiach Ruska granta ani R90 či Logan či čo to je nemá šancu pokiaľ to nebude jednoduchéauto akým VAZ 2105,2107 je.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Wolfhunt
Příspěvky: 226
Registrován: pát čer 01, 2007 16:06
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Wolfhunt »

Priatelia, uz je to raz tak, rusky trh ma skutocne ine poziadavky na auta. Vynimkou je "civilizovana" oblast medzi Moskvou a St.Petersburgom, ale v inych oblastiach je zivot podstatne iny a tazsi.
Rusky trh vo vseobecnosti nepotrebuje nizke spojlery, alaetronicke hracicky, co ked sa pokazia, tak sa auto nepohne. Potrebuje auto pre natvrdnutu rusku nohu, pevny podvozok, cenovo dostupnu natolko, aby Rusa auto zaujalo, inak sa bude nadalej vyvazat v 25-30 rocnych ziguloch, ktory si opravi medzi kavickou a cigaretkou.
AutoVAZ skutocne nepotrebuje export na to , aby prezil. Na to odkazane europske automobilky, ktore by nemohli fungovat v takom rezime bez exportu.
Export AutoVAZu je skor ceresnickou na torte a zaroven aj zadne dvierka, lebo mozno zahranicny trh na nieco zaberie.
V Nemecku napriklad celkom dobre idu na odbyt GAZy - zamozrejme, niej e to podstatna cast trhu, ale kazdym rokom sa percento trosku dviha. NIVY idu na odbyt stale - Francuzi napr. stale kupuju NIVY pre statne lesne podniky, lebo domaci trh nic podobne neponuka (NIVA bola inak asi najuspesnejsi vyvozny artikel AutoVAZu).
Nakoniec v tych najodlahlejsich castiach Ruska aj tak budu dalsich 20-30 rokov dominovat auta bez elektroniky. Lebo tam je to otazkou prezitia.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Já bych řek, že všude je a neni pravda. Já bejt AvtoVAZ, tak se asi na ňákej vývoz vyprdnu, když ty auta musim uzpůsobovat a jsem schopnej všechno prodat doma. Na druhou stranu v posledních tak 3 letech to asi na ruským trhu začíná houstnout, takže i ta modernizace bude třeba.
A jestli uspěje jenom auto bez elektroniky? No nevim, nevim. To se tradovalo i u železnice, že na Sibiři obstojí jenom lokomotivy se ss motorama a nenáročnou regulací a hle - asynchronní pohony na RŽD se začínají vzmáhat a přichází třeba i na BAM...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Příspěvek od mayo456 »

no ale tú lokomotívu neopravuju v strede trans sibírskej magistrály priamo na koajniciach ke´d sa pokazí. a tie staré lady také sú že sa dajú opraviť na kraji cesty so základným náradím. preto is myslím že granta aj ke´d jednodchá bude ale dokiaľ bude mať elektroniku, nebudú ju kupovať. na rusa bude to vstrekovanie a pod. bude zložité na opravu na kraji cesty.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

No, tim opravováním bych si nebyl tak jistej :P Právě, že pořádný depa tam moc nejsou a když lokomotiva zdechne, prvotní snaha je jí opravit právě eště na trati. To bylo radosti, když řada ČME3T přinesla elektrodynamický brždění a strojvůdcí se nemuseli v zimě ve sněhu každou chvíli válet pod lokomotivou a měnit zdrže. 8) Prostě vývoj jde dál a zrovna v oblasti elektroniky celkem dost. A ňáká elektrika v autě si s lokomotivou nemůže v ničem zadat. Takže i v autech je předpoklad, že to fungovat bude. Teď už jde jenom o to, jestli bude snaha, aby to vydrželo. Ale to neni o technice, to je o chtění.

A s tou opravitelností starý Lady kdekoliv je to taky taková naše idealizace. Jasně že zpravidla to je jednodušší a možnější, ale až se tě v lese něco podělá a ty nebudeš mít ten správnej díl a nebo nářadí, tak jsi zrovna tak v dupě :)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Keby ste vy vedeli kolko lád na Ukrajine jazdi so vstrekovanim a opravuju si to ludia sami doma...Vela zavad sa da zistit len zo spravania auta, nefunkcna suciastka sa vymeni a ide sa dalej...Rozdiel je len v tom, ze pokazenu elektronicku suciastku na 99% nebude nikto opravovat doma a kupi sa nova, kdezto stare mechanicke sa dali opravit. Vidim to tak, ze existuje niekolkonasobne vyššia pravdepodobnost, že sa skor pokazi nieco mechanicke (prevodovka, brzdy, atd.) ako samotna elektronika.

A ked sa Rusákom nieco pokazí na Sibíri, napr. taky rozdelovac, tak ho aj tak musi kupit v nejakom obchode, ktory by urcite dokazal objednat aj lambda sondu napríklad :)
Naposledy upravil(a) Cory dne čtv čer 16, 2011 10:46, celkem upraveno 1 x.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Wolfhunt
Příspěvky: 226
Registrován: pát čer 01, 2007 16:06
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Wolfhunt »

Jasne, idealizacia nabok. Ale zhodneme sa asi na tom, ze v podmienkach Sibiri je lahsie opravit napr. Nivu alebo 2107 s karburatorom, ako napr. Mercedes G alebo nejakeho Nissana.
Granta uz elektroniku mat bude, ale povedzme si takto - je Granta auto urcene na skutocne tazke podmienky? Nie! Je to auto, ktroe ma nahradit zigule v tych koncinach Ruska, kde existuje ista miera servisnej siete. Navyse je tiez dost podstatne, ake chyby dokaze elektornika Granty zvladnut - niektore moderne auta sa ani nenastartuju, ked je napr. porucha lambda sondy), ine len zaklasia poruchu, ale pokojne idu dalej.
Nakoniec, Ludia sa naucia opravovat aj Granty v domacich podmienkach. Lebo povedzme si otvorene - ved na to nie je potrebne tri doktoraty...
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Wolfhunt píše:Navyse je tiez dost podstatne, ake chyby dokaze elektornika Granty zvladnut - niektore moderne auta sa ani nenastartuju, ked je napr. porucha lambda sondy), ine len zaklasia poruchu, ale pokojne idu dalej.
Nakoniec, Ludia sa naucia opravovat aj Granty v domacich podmienkach. Lebo povedzme si otvorene - ved na to nie je potrebne tri doktoraty...
To je presne to, kedze tam ponukaju VAZovske 1,6ky, urcite sa elektronika nebude podstatne líšit, okrem RJ a podobny kozmetickych uprav. Pokial viem, tak motory tymito systemami pretrpia vela. A ked sa ludom na Sibiri pokazi stahovanie okna alebo el. nastavovanie zrkadiel, tak na funkcnost to aj tak nebude mat vplyv :wink: Ked vedia opravovat Kaliny a Priory, opravia aj Grantu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

A jej to jsou zase moudra, jako kdyby se i ty krabice nedělaly posledních x let se vstřikováním... Ono v podstatě to mpičko je o dost jednodušší jak karburátor, navíc je jenom pár věcí z toho systému co auto zastaví. No tak se vesnický kováří přizpůsobí stejně jak se přizpůsobili při přechodu z koňských potahů na krabice :P :lol:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6525
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Take se pridavam k nazoru, ze si tu ruskou automobilovou vesnici malujeme nejak zvracene.

Malo ktera zavada elektorniky neda o sobe vedet predem a stane se naraz a malo ktera auto odstavi uplne.

V cem ja vidim rozdil v pozadavcich na ruske auto a "zapadni" auto je spis treba pruchodnost terenem. Ale to si dost mozna take maluju nejak divne a je pravda, ze i s oktavkou se da ledacos projet, i kdyz hlinikova vana a kryci plasty ve me moc duvery nevzbuzuji, narozdil od docela solidniho plechu treba na 2111.

Ale i tak je treba si uvedomit, kolik tech "zapadnich aut" u nas jezdi, jezdi s tim lidi na pole, do lesa, na chatu atd a neznam moc pribehu o prorazene vane a znicenem aute. Na druhou stranu kazde 2. auto starsi 5 let ma ponicenou spodni hranu predniho narazniku :lol:


btw za posledni dobu jsem mluvil se _spoustou_ lidi ve veku 30 - 40 let, ze kterych uprimne vypadlo:" zigul, to bylo fajn auto, meli sme to v rodine, na tehdejsi dobu parada, nedam na to dopustit" a v zapeti dodaji "oni jeste neco vyrabi? vsak zkrachovali ne? nebo to byl moskvic?". Ja nechci rikat, ze kazdy takovy by si sel koupil zigula, ale do haje zeleneho ti lidi nejsou predem proti, jenze ani nevi, kde to auto videt, koupit a co od nej cekat.

Pro me za me, at se v cr neproda ani jedna lada za rok, k dilu se mame jak dostat a nekteri z nas jsou dost sikovni na to, aby to opravovali jeste 10 let. Jen proste pres veskerou snahu nepochopim tu rozpocenost VAZu v zajmu o evropske trhy. Vrcholem vseho je myslim neco, cemu se rikalo EuroPanel. Moderni pristrojova deska pro 211x. Evidentne melo jit o modernizaci pro prodej v evrope, v evrope to NIKDY NIKDO nevidel, par lidi na navsteve v rusku to "zahledlo". Sem debil ja, nebo nekdo v Togliatti ? Tam leva ruka nevi co dela prava a pokud ty ruce nekdo nenasadi k jednomu mozku, tak to zle dopadne. Ale kdo chce kam...
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

JmJ píše: btw za posledni dobu jsem mluvil se _spoustou_ lidi ve veku 30 - 40 let, ze kterych uprimne vypadlo:" zigul, to bylo fajn auto, meli sme to v rodine, na tehdejsi dobu parada, nedam na to dopustit" a v zapeti dodaji "oni jeste neco vyrabi? vsak zkrachovali ne? nebo to byl moskvic?". ...
tak s tímhle naprosto souhlasím.. nebýt mé osvěty tak v mém okolí o ladě ani neví že existuje a že něco vyrábí.. Jako Mě se Granta líbí moc. R90moc ne protože to je prostě Logan.. ale to není o typu auta ale o celkovém přístupu.. Rusi nemaj zájem a myslím si že nejen tu ale obecně by o to naopak zájem byl.. tož tak. a proto se tu mějte mizím pryč.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crocodile »

http://www.youtube.com/watch?v=L5wQQ752 ... ture=feedu
R(F)-90 - první vyrobený. Video na yutube za 3 dny získalo už docela dost negativních hlasů. To taky něco vystihuje.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
mirozv
Příspěvky: 959
Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
Bydliště: okr. Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mirozv »

LADA je jediná automobilka, kde musíš ty presviedčať predajcu, že to auto naozaj chceš kúpiť.
LADA 21103 20.5.2010-17.8.2013
LADA 2112 6.9.2013-
LADA 21214 23.4.2016-

Obrázek

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Ostatní modely a prototypy“