Napsal: stř říj 21, 2009 19:00
ja som teraz vyhadzoval bannerku rok výroby 37/1999 čestné pionierske.Maysner píše:sklad banner mam ani ne kilak od baraku, takze az budu kupovat baterku pro sebe, pujdu rovnou tam
ja som teraz vyhadzoval bannerku rok výroby 37/1999 čestné pionierske.Maysner píše:sklad banner mam ani ne kilak od baraku, takze az budu kupovat baterku pro sebe, pujdu rovnou tam
Ona ta startovací schopnost baterky není ani tak o kapacitě, jako o vnitřním odporu (Ri). Pokud jsi těch 11,6 V naměřil při zátěži 10 A a napětí po odlehčení stoupne např. na 11,7, znamená to ,že Ri baterie je 0,1 / 10 tedy 0,01 ohmu. To znamená, že při typickém startovacím proudu 500 A (odhaduji pro 2 l diesel) na tomto Ri vznikne úbytek 500 x 0,01 což je 5 V .Napětí na starteru bude cca 7 V ,což by mělo ještě motor natočit (u nové baterie to bývá 8 – 9,5 V). Jsi –li s napětím baterie pod 12 V – tedy v lineární části vybíjecí charakteristiky, pak tento výpočet dost přesně „sedí“. Nelze to měřit v ohybu charakteristiky ke konci nabíjení. A pokud se toto měření bude shodovat i na „odstáté“ baterce po 2 – 4 dnech pak by měla zimu přežít (zvláště, pokud je vůz garážovaný). Skutečné hodnoty si jistě vypočteš sám.Marek píše: Po dvou hodinách vybíjení bylo napětí 11,6V. "Vypadá to nadějně", řekl jsem si.....
Ono je to trochu jinak. Motor by to teoreticky roztočit mělo, jenže on nenaskočí. Poklesne-li totiž palubní napětí pod 9 V, řídicí jednotky nedostávají šťávu (mají zpětnovazební vstupní napájecí členy se stabilizací na 9 V a pokud toto napětí nemají, nastupuje nouzový režim). Zlatý karburátory............. .Petr HC píše:Napětí na starteru bude cca 7 V ,což by mělo ještě motor natočit (u nové baterie to bývá 8 – 9,5 V).
Kéž bych se pletl, ale i trpícímu se obvykle před smrtí uleví, tak ještě nejásejMarek píše:Nechci malovat Paroubka na vrata, ale řekl bych, že něco se na té baterce změnilo. Napadá mě, jestli steroid Amper Plus by mohl být opravdu natolik prospěšný a způsobit takovou opravdu dost markantní změnu? Nebo jestli baterce pomohlo hluboké vybití a poté kvalitní nabití? Nevím, ale rád bych věřil tomu, že výsledek mojí práce nepřišel nazmar a že baterka mi ještě nějakou chvíli poslouží.
diky - sjedu se tam mrknoutAcibuk píše:Pán v Hodolanech, na jméno si nevzpomenu, zjistím:) Josef Vyroubal, Škoda díly na Chválkovické. Rodinný známý, nikdy žádný problém.
Problém je ovšem v tom , že u dnešních baterek nelze měřit napětí jednotlivých článků a dojde k tomu, že na celé baterce naměříš např. 8 V , řekneš si - ještě dobrý a nejslabší článek už je na nule nebo se vybíjecím proudem ostatních "přepóluje" a to je jeho definitivní konec .Nemo píše:Podle většiny literárních odborníků je vybití PB baterie pod 1V/článek jejím koncem. ....... V reále to ale některé baterce sedne hůř, a některá to přežije.
Každopádně stav úplného vybití by měl trvat co možno nejkratší čas.