Stránka 45 z 109
Napsal: sob dub 22, 2006 19:23
od JakubN
rudo. píše:Jakub, ja mám záujem.
Ahoj Rudo, pro tebe i další případné zájemce jsem to oskenoval. Nechal jsem vždy celé stránky chytré knihy (omlouvám se tímto nakladatelství "Za ruljem" za zneužití autorských práv
) a pro lepší orientaci jsem červeně zatrhl příslušné pasáže, které se vztahují k doLadění Lady po přidání kostek.
Nejprve úhel předku:
část 1.
http://lada.i-novotny.net/obr/up1.jpg
část 2.
http://lada.i-novotny.net/obr/up2.jpg
ukázka regulačních podložek
http://lada.i-novotny.net/obr/up3.jpg
Nyní regulátor tlaku brzd:
část 1.
http://lada.i-novotny.net/obr/rt1.jpg
část 2.
http://lada.i-novotny.net/obr/rt2.jpg
A nakonec světla:
část 1.
http://lada.i-novotny.net/obr/s1.jpg
část 2.
http://lada.i-novotny.net/obr/s2.jpg
Tak snad to pomůže J.
Napsal: pon dub 24, 2006 07:06
od tavri
Termostat: hmm, tak jsem v pátek vyjel za humna (100 km) a cestou jsem si všimnul, že ručka teploty celou cestu ukazuje jen 70°C. Další den na cestě zpět už bylo vše O.K. Jestli to udělá ještě jednou, dostane pár jemných poklepů kladívkem, třeba se probere ke správné činnosti.
Parabola: Kterej chytrák vynalezl tu hliníkovou objímku - odlitek pro čočku, až po setmění jsem si povšiml, jak mi levé světlo na výmolech poskakuje. Celý výrobek je made in ČR. Novější Lady mají paraboly ruské.
Napsal: pon dub 24, 2006 08:48
od rudo.
Jakub, veľká vďaka za návody z múdrej knihy. Myslím si, že ani so Žiguli nepôjdem na geometriu do servisu. Navyše v nijakom servise auto nezaťažia a takto urobená geometria aj keď špičkovou technikou nemôže byť dostatočne presná (hovorí múdra knižka). Spomínaná knižka, nedá mi aby som ju nepochválil, lebo má spústu obrázkov, čo v knihe na Tavriu ani z ďaleka tak nebolo. Na UA nechodím často, takže kým sa mi ju podarí kúpiť, ešte ťa Jakub poprosím, ak budeš mať čas a chuť, daj tu návod ku predným tlmičom, lebo asi predsa dvihnem aj predok, ak som kúpil už všetky podložky. Podložka sa dáva hore na predný tlmič a je potrebné ho vybrať von a aj čiastočne rozobrať. Ináč už som sa pustil aj do tunenia, tak som zvedavý ako to dopadne. Pre Tavriho, ako bývalého Tavriáka
www.tavria.wz.cz/kamaradi Pozri Monca. Keď som to ukazoval kamarátom, tak tý len skonštatovali, že Češi si vedia viac vážiť kadejakých črepov ako Slováci, v pozitívnom slova zmysle.
Napsal: pon dub 24, 2006 08:50
od rudo.
Napsal: pon dub 24, 2006 09:01
od tavri
Rudo. I tak se mi to nenačetlo
Máš ještě Tavrii? Zbyly mně nějaké díly, tak kdybys něco chtěl... Moje stránka o Tavrii:
http://tam.ru/tavria
Tvůj odkaz:
http://www.tavria.wz.cz/kamaradi
Zajímolo by mě, kdo si koupil tu moji... skončila v áčkách, vykupují tam přeci kvalitní a prověřené vozy
Napsal: pon dub 24, 2006 09:27
od rudo.
Aj mne sa ešte zvýšili nejaké súčastky. Predal som skoro všetko. Kúpil to podnikateľ, ktorý už raz Tavriu mal. Veľmi sa mu moja Tavria páčila, ale prístrojovku som mu dal na želanie, keďže si priplatil, pôvodnú. Keďže moja Tavria mala najazdených 110000 km, jej život pri plnom zaťažení odhadujem na max. 5 rokov.
Napsal: pon dub 24, 2006 10:47
od Jiri
Tavri tech svetel je hafo
rusky Bosch s cockou
rusky bez cocky
cesky PAL s cockou
nemecky Bosch
mam rusky s cockou a tam je cocka chycema v plechu ( uz jsem slysel ze z nekterejch svetel ta cocka vypadavala.......!)¨
Ruda ja nevim delat geometrii doma mi prijde docela ztrata casu (nejsem na to odbornik ale potrebujes vodorovnou plochu, a nastavovat odklony s presnosti na uhlove vteriny nevim nevim..)
kdysi pri jsem po jedne oprave mel serizenou geometrii clovekem ktery tohle auto delal poprve a myslim ze ani nevedel jake maji byt kde hodnoty (ale byl to autorizovany servis lada). Auto jezdilo normalne nic spatnyho nebylo poznat , gumy se nesjizdely, na zadnou stranu to netahlo.
Asi po pul roce jsem to nechal pri nejake jine prilezitosti zkontolovat v Melniku a tam rikali ze to bylo nastaveny uplne silene (ukazali mi podlozky ktery tam pred tim nekdo nekam narval ) - a po jejich serizeni mala subjektivni zmena - pri ostrejsi jizde kola prestaly piskat v zatackach
. Geometrie to neni jen sbihavost a to aby auto jelo samo od sebe rovne....
Napsal: pon dub 24, 2006 11:52
od tavri
Geometrii jsem si nechal dělat ve značkovém servisu v České Skalici, hned po koupi vozu. Měli na to optiku a byl jsem u toho. Auto mi šíleně táhlo do prava. Na pravé kolo přidal jednu podložku. Místo třech tam jsou čtyři. Asi jsem to už někde psal. Uvažuju o tom, že jestli v létě pojedu na pár dní do Prahy, tak se objednám do Mělníka a vezmu to přes něj. Po pravdě se mi ale nechce investovat tisíce do servisních úkonů. Koupil jsem si zánovní auto právě proto, abych do něj nemusel sypat. Takže stylem co mě vyloženě neštve, do toho neinvestuju.
Na ten termostat si dám teď pozor, v nejhorším ho vyměním... Je víc typů nebo pořád ten samý?
Napsal: pon dub 24, 2006 12:43
od Jiri
TAvri: termostatů je víc hlavně na 16V motory jsou termostaty uplně jiný.
na 8V jsou skoro stejnáý jako na hranatý modely ( ale možná se liší ůhlem pod kterým z toho jdou trubky.. fakt nevím na první pohled totéž ale stejný to nebude.
Jinak ten termostast může být ve 2 provedeních hliníkový nebo z mosazi lakovanej na černo.
Doporučuju mosaz! ten hlinikovy je lity do formy a má občas stopy po tom jak je ze 2 kusů a já na něm měl otřepy, které nařízly hadice podélně anešlo to za boha utěsnit.
Když dostaneš hlinikovej tak je dobrý ho obrousit aby byl v miste kam se nasazujou hadice hladky.
Napsal: pon dub 24, 2006 13:49
od rudo.
Jiří, asi pred dvanástimi rokmi, mi vyhorela káblovačka vTavrii, pretože som dal nainštalovať alarm odborníkovi-babrákovi. Potom som si to nechal spraviť naozaj dobrým autoelektrikárom v značkovom servise, ale aj keď to opravil, tak sám priznával, že to nie je na sto percent. Keď som začal mať problémy so svetlami po dvoch rokoch, tak som pustil na to jedného môjho kamaráta. Ten tomu dal riadne do tela. Preto že som na tom bol tak finančne zle, musel som sa pustiť do toho sám. Vieš koľko času som na tom strávil? Skoro dva mesiace. Bola to strata času? Z tvojho pohľadu určite áno. Z môjho nie. Je mi jasné, že ku geometri potrebujem rovnu podlahu a že sa nastavuje nielen zbiehavosť, zvyslosť, ale aj uhol pozdĺžneho náklonu osi otáčania. K tým stupňom a minútam je aj údaj v mm. Ak mi to nepôjde, tak sa na to vypr.... a potom si to dám spraviť do servisu. Hlavne chcem povedať, že pred týmto autom, okrem elektroniky, prestávam mať nejaký veľký rešpekt. Keď som ho kupoval, ani som netušil akú hračku si kupujem.
Napsal: pon dub 24, 2006 14:14
od Jiri
Rudo , chápu to a s tím že to odborníci občas (=velmi často) zprasí nezbývá než souhlasit. A tak občas taky dělám některé věci sám i když mi jde spíš o úsporu času. Takhle by si člověk musel dělat sám všecko, pomalu od šití bot, výrobu nábytku....atd atd.
živí mě práce a mám rodinu se kterou bych rád trávil volný čas. Radost z toho že ležím pod autem a něco jsem si udělal sám bez servisu rozhodně nemám. Pokud to ušetří čas a oprava povede 100procentně k cíli tak budiž.
Napsal: pon dub 24, 2006 14:43
od Jarda
Kdo chce, opraví si sám, kdo nechce, dá do servisu, to nemá cenu řešit. Mohu ale potvrdit, že se geometrie dá doma udělat za pomoci podomácku vyrobených pomůcek. A taky že na lasserové stolici se mohou seknout o centimetr ve sbíhavosti (za to ale nemůže stolice, ale lidi).
Napsal: pon dub 24, 2006 15:51
od Jiri
i ta laserova stolice se dá udělat podomácku....:--)
Napsal: pon dub 24, 2006 15:56
od Jura Baran
Nevím jestli laserová, ale stolice určitě
Napsal: pon dub 24, 2006 18:29
od dmatej
tavri píše:Rudo. I tak se mi to nenačetlo
Máš ještě Tavrii? Zbyly mně nějaké díly, tak kdybys něco chtěl... Moje stránka o Tavrii:
http://tam.ru/tavria
Tvůj odkaz:
http://www.tavria.wz.cz/kamaradi
Zajímolo by mě, kdo si koupil tu moji... skončila v áčkách, vykupují tam přeci kvalitní a prověřené vozy
Chvilku jsem generoval a už jsem to trefil:
http://www.tavria.wz.cz/kamaradi.htm
Geometrie - pokud se ti nesjíždějí gumy, nehrabal bych se v tom. Sbíhavost se seřídit dá, ale zbytek už na koleni přesně neuděláš. Minimálně tomu nevěřím