Stránka 42 z 124

Napsal: stř zář 30, 2009 08:55
od Tomáš
Sorky jsou dobrý vozy.Co jsem slyšel tak prej v Práglu budete mít do budoucna jen SOR.U nás se teď testoval Tedom a Solaris.Dobré káry ale u mě je jasná jedna Volvo.Měl jsem tu možnost se s ním povozit.PARÁDA..fakt jsem byl úplně hotovej..to mít u podniku tak chodím do hokny furt. :lol: Hlavně né Delfíny :evil: Jak jsem byl tehdá šťastnej,že jsem byl přidělenej na novýho Citelisa.V součastné době má nalítáno něco přez 260tis..a bohužel jsou to asi smrtící km.Motor drží převodvka Voit taky,ale totálně do hajzlu de ta elektronika.Za poslední měsíce náš vůz víc stojí než jezdí :cry: .Takžez 80% šaltruju a z 20% su na Sifilisu.Teď naposled nám kompletně vyhořela ta elektrárna co je za kabinou řidiče.Proč není do dnes jasno.Mechoši to opravili,jenže problémy pořád trvají.Rano na garáži nastartuju odjedu na konečnou,ale tam jak rožnu lidem zapnu světla a otevírání dveří...šlus..červená kontrolka a hotovo nejdou ani otevřít dveře a všechno klekne.Prostě jak se zvedne odběr tak to padne.Teď nám zjistili že umřela nějaká řídící jednotka..to jsem se dozvěděl čistě náhodou když jsem šel za vozmistrem pro informace co bude dál.Bohužel mi řekl že nejde použít druhou z jiného vozu...(máme tam taky jeden citelis co mu vyhořel motor a protože špičková firma Iveko irisbus nemá žádnej skladem tak se půl roku čeká než nějkej dojde).Ptám se proč nejde použít na zkoušku z jinýho auta..no protože nesedí patice...HM takže nejen lada co kus to originál...Tak nám teď koupili novou jednotku za 200papírů no hezký su zvědavej co umře dál.....Ne říkám na rovinu od Irisbusu ruce pryč..na to že to sólo stojí 6meg je to bída a utrpení..co se týče kloubů za 12mega to je snad i zlej sen...do dneška děkuji bohu že mě neukecali abych na něj šel...Motory jsou slabý jak prase do kopce nafutrovaný to v podstatě nezařadí za 2..spotřebu výrobce pro jistotu neudává...co jsme počítali tak tak 75litrů :shock: ..to že motor neustále točí i přez 2000tis..je to nastavený na přeřazení na 2,2otč..je horor..kolik se ten motor asi dožije :idea: .Myslel jsem si že novej Crosway na tom bude už líp,ale co jsem slyšel a viděl tak podobná hrůz jako Sifilis..(Nechápu kdo vymyslel motor na stojáka) na zadní galéru se člověk měřící víc jak 140cm nevleze aniž by si nerozbyl hlavu....
Bohužel lobing DpmB je velký a tak i do dalších let máme vozy Irisbus přislíbeny...Kluci z Prahy jak já vám ty SORy závidím :cry:

Napsal: stř zář 30, 2009 16:01
od Saša
Pěkně jsem si početl o 14TR... z předešlé strany . Krásně napsaný článek i pro nezasvěcené lidi .
Tomáš píše:totálně do hajzlu de ta elektronika.Za poslední měsíce náš vůz víc stojí než jezdí .Takžez 80% šaltruju a z 20% su na Sifilisu.Teď naposled nám kompletně vyhořela ta elektrárna co je za kabinou řidiče.Proč není do dnes jasno
Tyto závady mají jedno společné "STUDENÉ SPOJE" (neboli vlivem stále se měnící teploty "utržené" součástky z plošného spoje) . Je to dnes nejčastěji se oběvující vada různých řídících "desek" . Oprava i případné "předejití" závadě je přitom banálně jednoduché .

Napsal: stř zář 30, 2009 17:38
od Laďuša
Tomáš píše:Kluci z Prahy jak já vám ty SORy závidím
Z pohledu řidiče či údržby do toho samozřejmě nevidim, ale jako cestující řikam fůůůj, sorka :? Ty sedadla v tom, zlatá stará Karosa :mrgreen: jako MHD to v Plzni jezdí jenom do ňákých okrajových částí, takže se s tim moc nesvezu, v MHD Klatovy taky jsou, ale tam nejezdim vůbec, nač MHD, když se dá všude v pohodě dojít?

Jinak samozřejmě eště lepší je vlak, to se s "pohodlím" v buse samozřejmě nedá srovnat. Nedávno jsem ale jel do Chebu a bohužel z Planý až na konec je výluka, no holt jsme museli do autobusu, když jsem ale před nádražím viděl stát i sorku, rezolutně jsem to odmít a i kdyby celá grupa mě poslala do háje, jel bych Karosou :)

Jako cestující MHD mi vyloženě nevadí nic, trochu akorát to, že neexistujou v Solarisu vodorovný madla v zadní části, takže stát uprostřed vedle čtyřky je docela nepříjemný v zatáčce. Naopak se mi líbí přední vyhlídková lavice v Karosach 7xx a 9xx a taky obecně jízda v zadní části harmonik :lol: U Tr15 i na točně, Karosy u nás kloubový nejsou a Solaris jí má jinak řešenou, už to neni ono. Ale od srpna tu jezdí ve zkoušce první kus Tr25, má jich bejt dvacet, tak doufam, že nedojde k ňákýmu divokýmu rušení starých harmonik...

Jo a nejlepší v MHD je to, když sedim :)

Napsal: pát říj 02, 2009 16:54
od Pšenda
zelvotron píše:Co proti těm Sorům pořád máte :wink: v dpp jsou taky vůči nim všichni zaujatý :lol:
Já nejsem proti Sorce zaujatý. Jen mě mrzí že jsem přišel o Mercedesa. Sice to byl starej křáp, ale jelo to prostě nádherně. Motor měl ohromnou sílu už od volnoběhu a vzduchové řazení joystickem. Na město to bylo fakt prima. Ale spotřeba byla nic moc.
SORka není špatná. Mám linkovou, tak je tichá a celkem to jede.

Napsal: sob říj 03, 2009 21:25
od Sid
Ja SOR nenávidím. Je to škaredý autobus so sprostým zvukom a sedačkami tvrdými ako betón.( hlavne model mhd) Okrem toho je v ňom málo miesta ako na sedenie,tak na státie.

Napsal: ned říj 04, 2009 09:00
od Tomáš

Napsal: ned říj 04, 2009 09:18
od Laďuša
Hej, tak to odvolávam, o tutěch tu čtu teď prvně. No pohodlí z fotek neposoudim, i když o to v městských ani nekde, tam je pohodlí jenom si sednout :)

Ale ty busy řad BN jsou :vom:

Napsal: ned říj 04, 2009 09:40
od Hurikán
Laďuša píše:Ale ty busy řad BN jsou
To je naprostá pravda. Taky jich tady ve Štatlu pár jezdí (ne od DPmB ale od jiných dopravců) a když to vidím, tak bych :puke:

Napsal: ned říj 04, 2009 10:13
od Tomáš
Jo jenže musíte to brát z pohledu tržní ekonomiky.Karosa dnes Iveko pod obchodním názvem Irisbus,měla do nedávna na našem trhu 99% obchodní zastoupení.Jenže jak všichni víme vozy nějak kvalitativně zaostali za okolním světem.SOR jenž ucítil místo na trhu okamžitě oslovil nejvědšího našeho odběratele a to DP Praha.Problém byl že až na dva výrobce nikdo nedělal kloubáky.SOR na tak lákavou nabídku a to podepsat z DP smlouvu na 10let vyřešil po svém začal vyrábě úplně nový typ Autobusu vč zmíněného kloubu.A světe div se vozy jsou opravdu na světě a vypadaj luxusně.
Irisbus nyní zvažuje zda bude nadále vyrábět 5let zastaralý typ Citelis,nebo opustí definitivně náš trh.I Brno druhý nej.odběratel už projevilo zájem o vozy Tedom.Bohužel ty jsou kvalitou opět mimo,ale cena je pro naše kumpány lákavá.Možná se Irisbus udrží na trhu s novým typem Crosway ale o tom silně pochybuji

Napsal: ned říj 04, 2009 21:33
od Sid
Keď to beriem podľa trhu, tak čo nové je dnes dobré??? Staré karosy boli fajn autobusy, veď zato jazdia ešte dodnes. Ale ako to upadlo a padlo do rúk západniarom je to bieda. Tvrdé sedačky sú toho dôkazom.
Aký je to rozum dávať do autobusov látkové sedačky? Za rok je to celé hnusné čierne prepotené. Veľakrát si pri dlhej ceste na moderných sedačkách šialených tvarov pohreším na adresu vynálezcu a vystúpim celý stŕpnutý a boľavý. Preto radšej chodím vlakom.

Napsal: pon říj 05, 2009 06:17
od Cory
co ma zapad spolocne s tvrdymi sedackami?

Napsal: pon říj 05, 2009 11:27
od Tomáš
No jó panáčci na to už rychle zapomeňte :lol: :lol: aby jste si vozili zadky na pohodlných sedačkách...to je dávno pryč.To stejný přední náprava..žádný pohodlný odpružení žádný pérování...I když v městským autobuse bych osobně sedačky omezil na co nejmíň...a noční autobusy tam bych nedal žádný...na podlahu kovovej rošt,aby se dal ráno vypláchnout bordel a na sednutí max dřevěný fošny :twisted:

Rozhodně byl ale kategoricky odmítl myšlenku,že dnešní autobusy jsou špatný (všechny)
Volvo,Mercedes,Man,Scania...to patří mezi špičku...Oni i ten Citelis byť je poruchovej je konstrukčně o 30let mladší než sebelepší "sedmičková" karosa...pokrok nezastavíš

Napsal: pon říj 05, 2009 12:15
od zelvotron
Hurikán píše:
Laďuša píše:Ale ty busy řad BN jsou
To je naprostá pravda. Taky jich tady ve Štatlu pár jezdí (ne od DPmB ale od jiných dopravců) a když to vidím, tak bych :puke:
Jo ty už pár let jezdí, vypadají sice divně, ale jinak myslím že je to celkem rozumná koncepce, předek nízkopodlažní a zadek klasickej s klasickým uspořádáním pohonu, takže se nemusí dělat různý zvěrstva typu motor vzadu napříč a 2x úhlovej převod s úhlem 30° atd. Ono kdyby se ten přechod střechy nějak líp zamaskoval a zakomponoval, tak by to zase tak zlý nebylo.

Napsal: stř říj 14, 2009 21:37
od radek mb
Tak zítra od 7 hodin ráno mám první jízdy autobusem.Co čert nechtěl,budu jezdit po Praze. :evil: A když nepojedu jak pako,tak již pozítří půjdu na závěrečky,což je vcelku huzzzztý.

Napsal: stř říj 14, 2009 22:53
od Hurikán
Teda Radku, to máš ještě lepší a rychlejší kurz, než se dělaly na plzeňské "univerzitě". :D

Držím palec. ;)