Stránka 5 z 9
Napsal: pát srp 08, 2008 13:14
od Vašátor
No je to vážně zapeklité.
Velká vůle mezi lopatkami mě také napadla, ovšem že by byla zase až tak velká? Navíc bych typl, že pumpu ještě nikdo nesundával.
Špatné seřízení bych vyloučil, motor jsem po koupi seřizoval sám, rok potom ho seřizoval Marek a nyní se na něm vystřídali 3 karburátory (samozřejmě všechny mnou seřízené a troufám si říci, že správně).
Přicpaný olejový kanál bych vyloučil, protože motor je z olejové části čistý jako dětská prdelka. Vačkové těleso je nádherně lesklé a čisté a ani jinde jsem si nějakých nečistot nevšiml.
Mno a původní krytování kolem vrtule samozřejmě je
.
Mě teď leda napadá, že čistící Calgonovo - STP proces mohl motor alespoň trošku vyčistit, ovšem zase přicpal chladič. Takže dnes vyměním chladič a zítra provedu testovací jízdu. Snad to bude alespoň trochu lepší.
Jen je mi divný, že v hlavním kanálu hlavy usazeniny nebyly a rovněž ani u vstupu do vodní pumpy (od hadice). Snad Bulharsko odjedeme bez vaření, zvýšená teplota budiž. Vodní pumpu se mi již rozdělávat nechce - právě jsem skončil s výměnou HBV (starý začal vlhnout do interieru).
Napsal: pát srp 08, 2008 14:43
od Dusan
Nove vodne pumpy urcene pre 01-07 maju vecsi premer lopatkoveho kola typujem ze aj lepsi pretok a odoberu viac vykonu
P.S. lameli na chladicoch so priechodne a este ako tak zdrave ? nie nejake upchate a zhrdzavene cez ktore ani vzduch neprejde
... dufam ze nie su ani malovane stetkou
Napsal: pát srp 08, 2008 20:27
od tonda
Zahoď Vašátore všechny ty prorostlé chladiče co máš a investuj do nového ať Ti to konečně chladí jak má. Starý chladič nejde vyčistit - je to marná práce. Starý chladič i když je průchozí a zdá se být v pořádku, tak není - je prorostlý vodním kamenem a nepředává teplo do okolí. Hodně zdaru. B je správně - dát nový chladič.
Napsal: sob srp 09, 2008 10:13
od Vašátor
tonda píše:Zahoď Vašátore všechny ty prorostlé chladiče co máš
Nevím jak jsi přišel na to, že můj druhý chladič je zarostlý
Jezdil 7let v mém předchozím autí, plněn nemrzkou a chladil jak ďas. Ani lamely nemá rezavé
Napsal: čtv říj 23, 2008 19:00
od martinz
tonda píše:Zahoď Vašátore všechny ty prorostlé chladiče co máš a investuj do nového ať Ti to konečně chladí jak má. Starý chladič nejde vyčistit - je to marná práce. Starý chladič i když je průchozí a zdá se být v pořádku, tak není - je prorostlý vodním kamenem a nepředává teplo do okolí. Hodně zdaru. B je správně - dát nový chladič.
Tonda má pravdu!Vyzkoušeno!
Napsal: pát črc 24, 2009 19:20
od Vašátor
Tak mi to nedalo a tento víkend jsem rozebral vodní pumpu. Vodní pumpa naprsto v pořádku. Vůle mezi lopatkami a tělesem nastavena přesně, lopatky nepoškozeny, bez usazenin, pumpa krásně čistá. Dokonce ani v bloku motoru jsem neviděl žádné usazeniny.
Takže mě napadá .... kdyby byla vada v těsnění pod hlavou, je možné aby těsnění bránilo průtoku vody a přitom voda nemizela do oleje či spalovacího prostoru?
Napsal: sob črc 25, 2009 07:00
od Saša
Dle toho co jsem někde viděl mohou být kamencem zaneseny díry v těsnění . Je tam narostlý kamenec a zmenšuje průměr dírek . Co předstih , ten má na teploty zásadní vliv .
Napsal: sob črc 25, 2009 07:48
od čmelák
nie je to auto chudobne? ak ma chudobnu zmes moze ist normalne ale hreje sa
Napsal: ned črc 26, 2009 18:00
od Vašátor
Sašo, taky mě toto napadlo. Jen jsem nevěděl, jestli je to v reálu možné. Na průplach chladící soustavy jsem použil přípravek k tomu určený i jiné přípravky ... chlazení se trošku zlepšilo, ale stále si rafička teploměru cestuje jak se jí zachce. Holt mi asi nezbude nic jiného, než hlavu opravdu shodit. Jenže se mi dotoho vůbec nechce, málo času ...
Co se týká seřízení motoru, myslím, že jsem to tu už psal. Motor je poctivě seřízen, hřeje od doby co jsem auto koupil, přičemž už byl seřizován min. 4x. Tudíž seřízením motoru to opravdu NENÍ.
Napsal: pon črc 27, 2009 05:49
od Patrac
Vašátor píše:Sašo, taky mě toto napadlo. Jen jsem nevěděl, jestli je to v reálu možné. Na průplach chladící soustavy jsem použil přípravek k tomu určený i jiné přípravky ... chlazení se trošku zlepšilo, ale stále si rafička teploměru cestuje jak se jí zachce. Holt mi asi nezbude nic jiného, než hlavu opravdu shodit. Jenže se mi dotoho vůbec nechce, málo času ...
Co se týká seřízení motoru, myslím, že jsem to tu už psal. Motor je poctivě seřízen, hřeje od doby co jsem auto koupil, přičemž už byl seřizován min. 4x. Tudíž seřízením motoru to opravdu NENÍ.
hmm a opravdu se hřeje??? nebo to jen !tvrdí čidlo a budík..
Napsal: pon črc 27, 2009 09:13
od Hurikán
Čidlo i budík ukazují zcela přesně. Když je ručička v červeném poli, tak to v motoru a chladiči bublá (vaří). Navíc potom jde logicky i výkon dost znatelně dolů.
Napsal: pon črc 27, 2009 15:53
od Vašátor
Hurikáne díky,že jsi odpověděl za mě:). Už mě nebaví stále dokola zodpovídat již řečené.
Holt mi asi nezbude nic jiného,než mrknout pod tu hlavu. Kdo ví,jestli ji někdo vůbec sundával a jestli těsnění není ještě původní r.v.78. Gufera na ventilech sice byli měněný,ovšem těžko říct,jakou metodou. Hlava přitom dolů nemusí.
Napsal: pon črc 27, 2009 16:52
od dandy
Nečítal som to teraz celé, a nepamätám si, či si skúšal aj takéto srandy
http://www.auto-filson.cz/prisada-na-ci ... -1172.html
Napsal: pon črc 27, 2009 17:22
od Vašátor
Dandy, ano - použil
. Použil jsem přípravek od STP :
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/14-1-Naplne-aditiva-a-tech-spreje/0/5/509-STP-Radiator-flush Z motoru opět vytekly nějaký sračky, ale už jich nebylo tolik. Motor jsem proplachoval X-krát vodou (i s nastartovaným motorem, hadicí v chladiči a odšroubovaným vypoušťákem na motoru), pak přišla Calgonová náplň - opět vytekly nějaký sračky a těsně před odjezdem do Bulharska průplach přípravkem od STP.
Pořád se mi nechce dávat dolů hlava, tak koketuju s mylšenkou, použít ještě jednou přípravek na čištění chladící soustavy.... ale nevim nevim. Holt, jsem tvor líný a výměna těsnění pod hlavou je moc práce. Navíc kdo ví co tam na mě ještě za ty roky vybafne. Hlava sežraná, blok sežraný ....
Napsal: pon srp 03, 2009 12:42
od Vašátor
Tak jsem dnes shodil hlavu motoru a opět jsem na nic nepřišel. Těsnění v pořádku, usazeniny v motoru a hlavě minimální (jen povrchovka), tak už fakt teda nevím ,proč to pořád hřeje.
Abych shrnul, co vše bylo s motorem už dělané:
- několik průplachů chladící soustavy, prvně vodou, pak Calgon, po té přípravek od STP pro čištění chladících soustav
- vyměněný (nový) termostat, otestovaný v hrnci s vařící vodou a teploměrem ze zavařovacího hrnce
- vyměněný chladič, starší, z mé minulé 2101 kde se rafička teploty ani v těch největších kopcích výrazně nehnula
- skontrolována vodní pumpa, lopatky celé, bez usazenin, vůle nastavena správně
- hadice vody průchozí
- nyní sundána hlava, těsnění pod hlavou však v pořádku, hlava i blok bez větších usazenin, pouze povrchovka (to co jde vidět)
- předstih nastaven správně
- karburátor několikrát seřizován, loni vyměněn
- palec, hlava rozdělovače, kabely, svíčky - nové
- elektrika v pořádku, jakmile dojde rafička teploty ke konci červeného pole, motor vyvře
Motor hřeje od doby, kdy jsem auto koupil, tzn. pomalu tři roky a přes všechny experimenty jsem docílil akorát toho, že hřeje trošku méně. Ovšem přijde kopec a rafička jde nahoru. Při veeeeelkém kopci a naloženém autu (např. Bulharské hory), motor sprostě vyvře.
HELP