Citroen XM - rady
Moderátor: Moderátoři
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No, tak kára je to pěkná, jak je u Citroënu XM více, než samozřejmé. Takhle na první pohled se zdá být dobře udržovaná, motor by ani nemusel být taková olejnička, což je u mizerně ježděných turbín ještě výraznější, protože to právě tam olej polyká. Tenhle vypadá, že i těsní...
Ale paradoxně jako největší nevýhodu tohoto konkrétního vozidla bych viděl to, že mu to turbo chybí. Je to těžký parník, něco mu sebere také ta hydraulika, kde je průšvih, když začne být vadná a čerpadlo se musí spínat často, nebo běží pořád...
Atmosféra má tu výhodu, že nechytne tu lenivou prodlevu, než se roztočí turbo, takže pojede hned, ale obávám se, že ten výkon bude chybět.
Tenhle motor je tak dobrý na dálnici do pravého pruhu, rozjet na 110- 130 a držet rovina, kopec, ale na nějaké rychlejší starty z křižovatek, nebo předjíždění, to mu sedět nebude. Takže to chce opatrně...
Ale paradoxně jako největší nevýhodu tohoto konkrétního vozidla bych viděl to, že mu to turbo chybí. Je to těžký parník, něco mu sebere také ta hydraulika, kde je průšvih, když začne být vadná a čerpadlo se musí spínat často, nebo běží pořád...
Atmosféra má tu výhodu, že nechytne tu lenivou prodlevu, než se roztočí turbo, takže pojede hned, ale obávám se, že ten výkon bude chybět.
Tenhle motor je tak dobrý na dálnici do pravého pruhu, rozjet na 110- 130 a držet rovina, kopec, ale na nějaké rychlejší starty z křižovatek, nebo předjíždění, to mu sedět nebude. Takže to chce opatrně...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To jsem tady nechtěl psát, abych třeba zase někoho nepohoršil, ale je to prostá pravda... I takový Peugeot 405 turbo proklínám na rozjezdech a mrštnosti oproti benzínové patnáctce. Když cyhtne otáčky, tak je to lepší, ale stejně nedám dopustit na benzín...
Což u takového korábu, jako XM, je spíše nevýhoda. Tohle auto má být minimálně i trochu bystré.
Což u takového korábu, jako XM, je spíše nevýhoda. Tohle auto má být minimálně i trochu bystré.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Skalouš píše:Pojedeš-li na Ladasraz na XM, rád se přidám.
OK, tak domluveno
Protože teď se pouštím do nejhorších oprav na ladě, výměny plechů, tak pak než se udělá lak, interiéry... takže to vidím na XM
PS: jsi zaregistrovaný na citroenfóru? Já jo, ale ne na XM-clubu, jen Citroen fóru.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
XM-fórum mě dost oprudilo, nesedí mi, jak mají udělané placení toho fora a jaké dělaji kůžičky s registrací... Jsem tam nakonec zaregistrovaný, zaplatil jsem příspěvky, ale nepoužívám jej.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Ahoj, jsem rád, že kombinaci Lada/Citroen nevyznávám sám.
Gratuluju ke koupi, XMko vypadá k světu, cena krásná. Vůbec se nedivím, že Tě po projetí dostalo - hydro je prostě božííí. Jen ten bezproblémový provoz bych raději nepředpokládal. Jestli s tím Tvůj kámoš doted jezdil bez poruch, tak bud kecá nebo měl (a ted máš ty) velký štěstí na kus a mně nezbývá, než závidět. Sám jsem se nesetkal s žádnou vážnou poruchou, ale udržet to auto opravdu PLNĚ funkční chce trpělivost.
Nejsem žádný odborník, ale kdyby jsi chtěl něco vědět, pokusím se odpovědět.
Gratuluju ke koupi, XMko vypadá k světu, cena krásná. Vůbec se nedivím, že Tě po projetí dostalo - hydro je prostě božííí. Jen ten bezproblémový provoz bych raději nepředpokládal. Jestli s tím Tvůj kámoš doted jezdil bez poruch, tak bud kecá nebo měl (a ted máš ty) velký štěstí na kus a mně nezbývá, než závidět. Sám jsem se nesetkal s žádnou vážnou poruchou, ale udržet to auto opravdu PLNĚ funkční chce trpělivost.
Nejsem žádný odborník, ale kdyby jsi chtěl něco vědět, pokusím se odpovědět.
Mám dotaz, kdy se musí dělat rozvody? Ten předchozí kluk je nedělal asi 150 000km. A tak to asi zbyde na mě. Popřípadě na kolik to vyjde? Nestačí jen vyměnit řemen? Díky Jo a nejsi taky na Citroen fóru?citron píše:Nejsem žádný odborník, ale kdyby jsi chtěl něco vědět, pokusím se odpovědět.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Na rozvody se vykašli, vyměň jenom rozvodový řemen, je-li potřeba, a pokud nic netluče, nesahej na to!
Ani s tím řemenem nebude taková legrace, musí se demontovat pomalu půlka věcí kolem motoru, musíš mít šrouby na zajištění polohy kol čerpadla a vačky, a aby byla jistota, že se nehne klika, je předepsán speciální přípravek na zajištění (bez toho by se asi dalo obejít).
Vůle ventilů, to je kapitola sama pro sebe, opravdu doporučuji na to raději nesahat a pokud to nedělá neplechu, ani raději nechtít vědět, jaké tam jsou hodnoty. Pro nastavení je potřeba sundat vačkový hřídel a samotná vůle se vymezuje vkládáním podložek různé tloušťky (určené vypočítáním od tloušťky podložky původní+ naměřený rozdíl ve vůli). To není jako u Žigula.
Naštěstí i ta stálost není totožná a zatímco u Žigula už o sobě ventily dávají vědět i v polovině předepsaného intervalu, u těchto skvělých motorů se kolikrát nemusí dělat po celou dobu provozu.
Ani s tím řemenem nebude taková legrace, musí se demontovat pomalu půlka věcí kolem motoru, musíš mít šrouby na zajištění polohy kol čerpadla a vačky, a aby byla jistota, že se nehne klika, je předepsán speciální přípravek na zajištění (bez toho by se asi dalo obejít).
Vůle ventilů, to je kapitola sama pro sebe, opravdu doporučuji na to raději nesahat a pokud to nedělá neplechu, ani raději nechtít vědět, jaké tam jsou hodnoty. Pro nastavení je potřeba sundat vačkový hřídel a samotná vůle se vymezuje vkládáním podložek různé tloušťky (určené vypočítáním od tloušťky podložky původní+ naměřený rozdíl ve vůli). To není jako u Žigula.
Naštěstí i ta stálost není totožná a zatímco u Žigula už o sobě ventily dávají vědět i v polovině předepsaného intervalu, u těchto skvělých motorů se kolikrát nemusí dělat po celou dobu provozu.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Rozvody se dělaj jak kdy. Někdy po 60 000km a někdy i ve 120 000km Na xantii to je po 120 000km se vymění jak kladky, tak i řemen a i vodní čerpadlo. Já jsem vyměnil kladky a řemen ( se slevou na materiálu 3 100,-Kč ). Normálně sundej řemen a zkontroluj vůli na kladkach a jestli ti neprosakuje čerpadlo. Jestli to bude v pohodě, tak jenom vyměň řemen ( od 500 do 1 000,-Kč )
Ten interval bohužel nevím, ale určitě to bude méně než 150 tkm, spíš 100.
Komplet sada na rozvody přijde tak na 5000, samotný řemen cca 1000, ale nevím jestli má smysl měnit jen řemen. A samozřejmě práce - zkus kontaktovat pár servisů, at Ti daj konkrétní nabídku.
Říká ti něco Robert, Holetín? Tenhle pán se zabývá hydraulickejma citroušema a na rozdíl od většiny servisů je dělá i rád. Jen to k němu máš asi dost z ruky, je to kousek od Hlinska. Jinak vřele doporučuju se tam někdy objednat na prohlídku, skoukne, poradí, opraví. http://bxclub.cz/holetin
Na citroenforu nejsem..
Komplet sada na rozvody přijde tak na 5000, samotný řemen cca 1000, ale nevím jestli má smysl měnit jen řemen. A samozřejmě práce - zkus kontaktovat pár servisů, at Ti daj konkrétní nabídku.
Říká ti něco Robert, Holetín? Tenhle pán se zabývá hydraulickejma citroušema a na rozdíl od většiny servisů je dělá i rád. Jen to k němu máš asi dost z ruky, je to kousek od Hlinska. Jinak vřele doporučuju se tam někdy objednat na prohlídku, skoukne, poradí, opraví. http://bxclub.cz/holetin
Na citroenforu nejsem..
Omlouvám se za za vytrženou větu z jiného příspěvku, ale nedalo mi to. Cituji:
"Z důvodu čím dál častějších služebek musím pořídit něco reprezentativnějšího..."
neberte to nikdo nijak - je zde jen bohužel vidět tlak společnosti
Tomu se neubráníme nikdo..... Tedy pokud nechceme zůstat na určité úrovni.
A proto: Laďme Lady, ať jsou to miláčci veteráni, za kterými se všichni otočí a REPREZENTUJÍ NÁS!!
"Z důvodu čím dál častějších služebek musím pořídit něco reprezentativnějšího..."
neberte to nikdo nijak - je zde jen bohužel vidět tlak společnosti
Tomu se neubráníme nikdo..... Tedy pokud nechceme zůstat na určité úrovni.
A proto: Laďme Lady, ať jsou to miláčci veteráni, za kterými se všichni otočí a REPREZENTUJÍ NÁS!!
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
No jo, nebylo těžký vědět z kterýho příspěvku to je. Holt to chce Mondeo nebo Bavora v naftě.ladalover píše:Omlouvám se za za vytrženou větu z jiného příspěvku, ale nedalo mi to. Cituji: "Z důvodu čím dál častějších služebek musím pořídit něco reprezentativnějšího..."
neberte to nikdo nijak - je zde jen bohužel vidět tlak společnosti Tomu se neubráníme nikdo..... Tedy pokud nechceme zůstat na určité úrovni. A proto: Laďme Lady, ať jsou to miláčci veteráni, za kterými se všichni otočí a REPREZENTUJÍ NÁS!!
Když jsem koupil Sierru, byl jsem nadšenej. Vydrželo mi to pár let, ale po čase dost možná jako já dojdeš k tomu, že Tě 20letej krám prostě nereprezentuje dostatečně. Sám píšeš "Tedy pokud nechceme zůstat na určité úrovni". Vymizí problémy s tím, že by se Ti na silnici schválně lepil na prdel kde kdo, vymizí to, že předjížděn neucítíš myšlenku "žigula si prostě musím vychutnat", ale prostě za nějaký čas Ti dojde, že je to auto JEN za pár tisíc a možná, že zjistíš, že když už si Tě nějakej Fábkař dá, že mu prostě s takovou lodí nestačíš. (propíral se tu výkon). Moje Sierra má 100koní, poprvé mi její výkon nestačil asi po 2 letech, když jsem po předjetí chtěl držet krok s nějakou Fábií a ono to stačilo jen na to držení kroku, na nárazník bych si ho prostě nedal. Dneska při běžné cestě využívám tak třetinu až polovinu potenciálu toho auta, když mu začnu šlapat do přezek, je ten výkon na "okresky za Prahou" až až.
Ale nedá se svítit, pod slovem reprezentace si nepředstavím Ford Sierra 2.0i OHC EFi, z roku 1989 a 180 000km na kontě, spotřebou 11-12l/100km a takovýmhle crashtestem: http://www.youtube.com/watch?v=-uGGvJjR5jw A to ta naše rozhodně nevypadá jako vrak. Dneska se na silnici běžně pohybují auta s hodnotou od cca 70-80tisíc výše, auta nižší hodnoty vnímám jako auta rodinná, pořízená s ohledem na jejich cenu, pro někoho jsou tudíž zcela účelová a nereprezentativní. Mám tu pod okny P+R, teď tam stojí 61 aut, z toho cca 11 odhaduji do těch 70-80 tisíc (7xFelicie, 2xSeat Cordoba, 1xOpel Corsa, 1x Renault Megane).
Ano, souhlasím, cokoli co pochází ze "západních" zemí je tolerováno a považováno za reprezentivnější více než "šlupky" načichlé RVHP, ale vítr z plachet Ti (jako mně) vezme závěr o něco lépe situovaného okolí, že ani SuperB dneska není nic extra, protože skutečněj pracháč si koupí něco lepšího než nějakej SuperB.
Zdá se mi lepší to slovo REPREZENTATIVNÍ nahradit slovem LÉPE TOLEROVATELNÉ, nebo VÍCE TOLEROVANÉ.
A nebo jak říkáš, být blázen, a vozit se v naleštěné LADĚ a doufat, že všichni pochopí, že jsi Der Feinschmecker.
Užívej Citrouše, věřím, že to musí být super svezení a moje poznatky si uchovej tak, abys věděl jak tomuto nepříjemnému poznání předejít. Zkazit Ti radost, nebylo mým primitivním úmyslem.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Bohužel i XM díky svému designu z osmdesátých let minulého století taky moc nereprezentuje. Taky se mi pořád někdo lepí na prdel, hlavně v okamžiku, když se připojuju na dálnici, ale obyčejně jim to dlouho nevydrží.
A pak se mě snaží dojet, ale protože mě nebaví závodit, tak jim obyčejně ujedu "za dva kopce", aby mě neviděli a je pokoj. A pokud jedou výrazně přes 200, tak je nechám odjet a jedu si dále svých 150-160...
Mondeo z roku 98 je jistě "reperezentativnější" než XM z téhož roku. A vůbec nikoho ani nenapadne, že Mondeo je oproti XM mrňousek. Měl jsem Mondeo půjčený od mého Ford mechanika, když mi opravoval Skálobus a byl jsem velmi překvapenej, jak je malé....
Navíc svezení v Mondeu a XM je díky podvozku obrovskej rozdíl!
A pak se mě snaží dojet, ale protože mě nebaví závodit, tak jim obyčejně ujedu "za dva kopce", aby mě neviděli a je pokoj. A pokud jedou výrazně přes 200, tak je nechám odjet a jedu si dále svých 150-160...
Mondeo z roku 98 je jistě "reperezentativnější" než XM z téhož roku. A vůbec nikoho ani nenapadne, že Mondeo je oproti XM mrňousek. Měl jsem Mondeo půjčený od mého Ford mechanika, když mi opravoval Skálobus a byl jsem velmi překvapenej, jak je malé....
Navíc svezení v Mondeu a XM je díky podvozku obrovskej rozdíl!
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)