spinací skřínka

Moderátor: Moderátoři

kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

mi aspon poradte jak to zmerim a kolik amper a ohmu ma byt na jakym drate nebo co se tam vubec meri ?
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Samotný dráty mají mít co nejmíň, nula ňáký drobný ohmu....
Přes spínačku jde jenom cívka startéru (přes kontakty 30 - 50), která má odpor 0,39 ohmu. Zrovna jsme to s pípákem řešili, naměřil o něco málo víc, to je vliv přechoďáků. Takže podle ohmovo zákona si může říct ale až o 30A, spíš možná o něco míň.
Proud se měří do série, takže budeš muset něco rozpojit a ampérmetr vložit tam. Ale bacha, ty běžný multimetry měří do 20A, takže jestli si to fakt veme víc, tak si ho odpálíš (nobo pojistku).
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Důležité je zjistit, zda je ovládací (tenký) drát vedoucí k cívce v poloze "startování" pod napětím! Pokud ano, je to startérem a věcmi okolo. Pokud napětí není, je problém ve skříňce nebo drátu.

Ale toto všechno zde již bylo popsáno. Stačí se podívat trošku do historie. Navíc jsi sám do těch témat přispíval a četl je. :wink:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

A rovnou si to překopej na relátko, rusáci museli být smyslů zbavení, když je napadlo honit tak velký proudy spínačkou :lol: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

takzer na relatko mam to napojit na naky co tam mam nebo sehnat novy? V elektrice se vubec nevyznam!!!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Pokud se v ní nevyznáš, tak se domluv s někým kdo ano. Reláko si kup nové cca. 12V 40A postačí a signál ze spínačky budeš užívat pro jeho sepnutí a na kontakt relé přiveď přímý plus (já dával raději přes pojistku) a z druho kontaktu jdeš na zasouvací cívku startéru. Je třeba práci udělat pečlivě, aby jsi nezahořel.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

oki nez ho koupim, tak mi poradte jakymi draty startovat, auto potrebuju a jiny nemam, dnesk a to dvakrat chytlo a dal uz nic :twisted:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

kubahosi píše:tak mi poradte jakymi draty startovat,
Tohle je v rosporu z pravidly na foru. (návod nenechavcům) JEN SZ!
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

Tak pres dráty mi to nastartovat jde, proc pres novej orisek nejde nechapu :evil: Jinak jsem nasel v garazi toto je to mimo tohle tema nevite co to je?
Přílohy
S6300270.JPG
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Klíček na nastavení odtrhu kladívka v kombinaci s měrkou a asi s pilníčkem?

[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt duben 03, 2008 16:09 ]
Píši Vám za jedna, studente. Výborně!
Pilníček je dimenzován na standardní míru (0,7 mm) mezi elektrodami svíčky. L.
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne čtv dub 03, 2008 14:10, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Univerzální klíč na seřízení kladívek rozdělovače .
K té skříňce : Asi made in Pol.... nebo "patent roskop" Rozeber ji a pokud pude spravit (očistit kontakty - nesmí bejt rozteklá)tak po opravě tam na ten drát ke startéru vřaď relé .(spínačkou spínej jen civku toho relé)Maj to 04 , 05 atd a je pokoj.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

Dobre Kdyztak necham promerit ty dva draty jeste! Kdyz sezenu rele staci tedy 12V 40A jo? Mam baterku 55Ah nevim jestli je to neco stejnyho v elektrice se vubec nevyznam
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

kubahosi píše:Kdyz sezenu rele staci tedy 12V 40A jo? Mam baterku 55Ah
Tyhle údajě nemají naprosto žádnou souvislost.
Utoho relé je to MAX.spínací proud a u baterie kapacita .
kubahosi píše: v elektrice se vubec nevyznam
Pak to nech udělat někomu kdo s tím má skušenosti .(hlavně kvalita spoju)tečou tam větší proudy.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

tak jsem na to prisel co zlobi je to drat 50 ve vnitr trochu opaleny medeny plisky, poradte jak ho promerit kam a co dat adt dik
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Tady je zapojení ale postup tady psát nebudu je to naprostá banalita .
kubahosi píše:V elektrice se vubec nevyznam!!!
Tak to udělej z někym kdo tomu "trochu" rozumí. Mnoho zdaru.
Přílohy
Relé startéru.jpg
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“