Stránka 5 z 6
Napsal: ned dub 06, 2008 13:29
od Trevor
A preco tam potom nepouzit tlmic kmitov z 1,7. Sice je plastovy ale nepocul som ze sa tak vo velkom lame. Videl som uz niektore zlomene ale to boli ciganske lady a tam sa nie je comu cudovat.
Napsal: pon dub 07, 2008 06:42
od Luděk Musil
Tak jsem se v neděli podíval na ty své rozvody. Pro připomenutí: standartní napínák řetězu již nedokázal tento napnout, proto jsem na něj navařil asi půlcentimetrovou "čepičku". Ale bylo mi divné, že by se po tak krátkém (cca 50 kkm) proběhu mohl řetěz tak vytahat. Proto jsem nakoupil patřičné "ingredience" a šel jsem do toho.
Nebudu popisovat postup výměny, ke které stejně z 90% nedošlo. Viníkem nedostatečného napnutí řetězu byla napínací čelist. Tuto předchozí majitel vyměnil, bohužel si buď nevšiml, nebo ho v Mototechně neupozornili na rozměrovou odlišnost a proto se do "vysokozdvihu" dostala "nízkozdvihová" napínací čelist. Původní čelist jsem našel v bedýnce ND, kterou mi předchozí majitel dal a je na následující fotografii. Je trošku na čepu obroušena od řetězu:
Napsal: pon dub 07, 2008 06:48
od Luděk Musil
Na dalším obrázku jsou tři napínací čelisti:
vlevo je zcela původní, kterou předchozí majitel vyňal
uprostřed je nová, kterou předchozí majitel instaloval
vpravo je čelist, kterou jsem instaloval já.
Všimněte si, prosím, jak jsou postaveny/vyúhlovány upínací oka proti napínací čelisti.
na čelisti, kterou jsem instaloval, jsem musel to upínací oko "upravit" - ve svěráku ohnout dovnitř:
Napsal: pon dub 07, 2008 07:05
od Teepee
Luďo, to jsi měl štěstí, Pátračovi přece s krátkým napínákem rozvody opakovaně přeskočily.
(Jestli mi teda neunikly nejaké souvislosti
)
Napsal: pon dub 07, 2008 07:11
od Marek
Kdyby přeskočily - jemu se to koplo a seklo tak, že mu rozvodové kolo střihlo aretační kolík na čele vačky !!!
Nicméně výsledek je prakticky shodný.
To Luděk Musil: Člověče, mně se zdá, že lišty 1 a 3 mají jiný rádius - jakoby trojka měla menší rádius než jednička - je to možné ?
Napsal: pon dub 07, 2008 07:24
od Luděk Musil
Nene .... to je optický klam. Lišty 1 a 3 jsou zcela identické, liší se pouze úhlem "oka". L.
Napsal: pon dub 07, 2008 08:05
od Trevor
Ja si to uz nepametam lebo som to robil minuly rok pred jarnym zrazom ale ked som kupil plunzer na 1700 tak bol iny ako na 1500. Tusim ze rozdiel bol fakt iba vtom ze to oko malo iny sklon.
Otazka ale znie preco si upravoval tu listu nebodaj v origo podobe bola nedostacujuca ?
Napsal: pon dub 07, 2008 08:41
od Marek
Taky jsem slyšel, že lišty pro motory 1700i jsou jiné než pro klasické "dlouhozdvižky" 1500 a 1600. I katalogová čísla o tom svědčí.
V čem je rozdíl ???
Napsal: pon dub 07, 2008 11:37
od Ivo
Marek píše:Taky jsem slyšel, že lišty pro motory 1700i jsou jiné než pro klasické "dlouhozdvižky" 1500 a 1600. I katalogová čísla o tom svědčí.
V čem je rozdíl ???
Možná v kvalitě, nebo nekvalitě materiálu.
V zimě jsem měnil rozvody na bráchově 17ce a v obchodě mi prodali klasickou lištu na 03. Zatím si nestěžuje a doufám že ani nebude.
Napsal: pon dub 07, 2008 12:38
od Luděk Musil
Trevor píše:Otazka ale znie preco si upravoval tu listu nebodaj v origo podobe bola nedostacujuca ?
Pokud se dobře zadíváš na první obrázek ode mne, zjistíš, že ta původní lišta (zcela vlevo) má na těle oka "šrámy" od řetězu. Toho jsem se chtěl vyvarovat, proto jsem u druhé lišty to oko ohnul dovnitř. Řetěz nyní běhá jen po vlastní kruhové části napínací čelisti a čepičku z napínáku jsem musel odbrousit pryč - ten nástavek byl i v maximálním zasunutí dlouhý. L.
Napsal: pon dub 07, 2008 13:43
od Saša
To ohnutí napínáku mohlo způsobit "nechtěné" protočení motoru na opačnou stranu . (Třeba bři roztahování omylem ! zařazená spátečka . Nebo při rozjíždění do prutkého kopce - "zdechnutí" a následné couvnutí . (můj názor).
Napsal: úte dub 22, 2008 16:16
od Honzik 24
lidi prosim potředuji vymenit rozvodovy řetez a nikde jsem nenašl značky podle kterych se pak nastavuje poloha kliky a vačky diky
[ Komentář přidal: Hurikán: út duben 22, 2008 21:43 ]
A co takto zkusit funkci hledat? Nebo pohledat v literatuře. Pozor na správné řazení příspěvků do jednotlivých sekcí. Tento dotaz rozhodně nepatří do knihy přání a stížností. H.
Napsal: úte dub 22, 2008 23:14
od Hurikán
Značky najdeš na řemenici (nálitek napřední straně) a na ozubeném kole vačky (zahloubení vrtákem).
Nastavení je jednoduché. Značku na řemenici nastavíš proti největšímu ze tří nálitků na předním krytu motoru (značka horní úvratě) a značku na kole vačky nastavíš proti nálitku na tělese vačky.
Jiné značky nikde jinde nejsou. Po napnutí řetězu ještě jednou zkontroluj jestli značky sedí a kola se nepohla!
S největší pravděpodobností budeš muset správně nastavit i rozdělovač. Při výměně řetězu se totiž pohne i kolo "malé vačky". Správně nastavený rozdělovač poznáš tak, že při lícování obou výše zmíněných značek musí kontakt na palci směřovat k vývodu na víčku pro čtvrtý válec. Potom už můžeš v klidu nastartovat a doladit strobem předstih.
Re: rozvody
Napsal: úte dub 16, 2013 20:06
od Ondra52
Zdravím mám takový prasácký dotaz, kde přesně se vypodložuje ten napínák řetězu? Je to jenom krátkodobé řešení + přiložený obrázek
http://imageshack.us/photo/my-images/600/71385272.jpg/
Re: rozvody
Napsal: úte dub 16, 2013 20:13
od Vašátor
Nevypodložuje, ale prodlužuje se návarem ta tyčka, která tlačí na napínací čelist řetězu. A ano, je to pouze krátkodobé řešení. Vytahaný řetěz to chce vyměnit + kola + lištu + tlumič vybrací