Stránka 5 z 6

Napsal: ned říj 28, 2007 11:54
od Honza 21061
ČERSTVÉ POZNATKY: Včera jsem dosadil novou vrapovanou hadici teplého sání a rovnou to při té příležitosti přehodil, tak jsem chtěl znovu rozvířit debatu, pokud máte podobné zkušenosti z provozu:
Včera bylo v Praze poměrně teplé počasí a zdálo se mi, že motor jede s teplým sáním o něco hůře než předtím+ začal najednou více zvonit v zátěži při nízkých otáčkách. Také asi o 100 otáček spadl volnoběh, pokud to nebylo způsobeno momentální náladou karburátoru.

Dnes bylo chladněji, horší výkon jsem nepociťoval, otáčky se držely na původní nastavené hodnotě, ale přesto mám pocit, že to s teplým sáním více zvoní... :roll:
Pokud jde o lepší vyhřátí směsi proudící do motoru, nevšiml jsem si zatím žádného rozdílu- dokud motor nemá nad 50-60 oC, tak to zkrátka škube a chce to zhasínat i takhle...
V našich zeměpisných šířkách to teplé sání u Žigula bude mít asi opravdu smysl až při teplotách pod nulou... :roll: Nebo to chce poslušného Webera, jen kdyby to nebyl takový žrout... :roll:

Napsal: ned říj 28, 2007 12:14
od dusan.dd
tak mne sa minule nejako podarilo prepnúť tiež tú páčku ale nijaký rozdiel som nezbadal,dve zimy som jazdil bez prepnutia na zimnú prevádzku a bolo to v pohode

Napsal: ned říj 28, 2007 12:17
od JmJ
To sani ma smysl predevsim kolem 0. Uz jsme to tu psali X krat :-) Nebo proste kdyz vzduch proudici karburatorem ochladi karburator tak, ze se muze tvorit namraza. A namraza se dela z vlhkosti a vlhkost je pri teplotach kolem 0. Pri nizsich uz zase vlhkost mizi. O nejakm rychlejsim ohrinaveni dle meho soudu nemuze byt moc rec. Resp. treba rozdil bude, ale zanedbatelny. O drzeni volnobehu taky nemuze byt az tak moc rec. Vzhledem k tomu, ze tim mechanickym prepinacem nevyrobis nikdy optimalni teplotu vzduchu. Udelas to bud teplejsi nebo studenejsi (teoreticky se nekdy muzes trefit, ale to je dost haluz). Odporucam koupit si filtrbox z hranate rady a prepinac ze samary nebo zkusit z jineho auta. Na vrakaci sem tech bimetalovych prepinacu videl dost.

Napsal: ned říj 28, 2007 13:20
od Honza 21061
JmJ píše: Odporucam koupit si filtrbox z hranate rady a prepinac ze samary nebo zkusit z jineho auta. Na vrakaci sem tech bimetalovych prepinacu videl dost.
Nelze... Porušil bych původní stav auta... :roll:
Přehodím to nazpátek, nebo to ještě udělám tak, že přetočím clonku úplně mimo, tzn. vzduch bude nasáván oběma otvory...

Mimochodem, teplý vzduch byl dost zásadní u 4T Wartburga. Žigul je možná ještě "stará škola"... Pokud mi tam někdy nefungovalo předehřívání vzduchu (výfuk, nebo ježek v sání), motor zkrátka chcípal a zlobil... Nevěřili mi to ani v servisu, ale bylo to tak...

Napsal: ned říj 28, 2007 13:41
od Majo
ze sa s tym furt serete :roll:

blbo sa opatam: Komu uz v nasich zemepisnych sirkach zamrzol karburator v Lade??

Mne teda ani pri -20 a otvorenom sani a prevadzke na lpg :?

Napsal: ned říj 28, 2007 13:45
od Vašátor
Majo píše:ze sa s tym furt serete :roll:
Moje řeč ... mnoho povyku pro nic

Napsal: ned říj 28, 2007 13:47
od Křečík Barbuška
Majo píše:blbo sa opatam: Komu uz v nasich zemepisnych sirkach zamrzol karburator v Lade??
Mě loni při otevřeném sání při +2°C :lol: .

Napsal: ned říj 28, 2007 13:48
od Majo
pytal som sa na karburator, nie na reduktor :axe:

Napsal: ned říj 28, 2007 13:50
od Křečík Barbuška
Majo píše:pytal som sa na karburator, nie na reduktor :axe:
LPG mám od července (júl) 2007, loni bylo 2006 a já si užíval provozu na N95.

Napsal: ned říj 28, 2007 13:52
od Nemo
Majo píše:blbo sa opatam: Komu uz v nasich zemepisnych sirkach zamrzol karburator v Lade??
Mě už zamrzl,viz. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=4524 ,takže letošní zimu s teplým sáním.

Napsal: ned říj 28, 2007 13:57
od Saša
Přsně tak jak píše JmJ ! Ta kritická teplota je cca +7 až 0°C máme s tím kdo to nemá ošertřeno potíže u ultralightů.
U našich aut i bez "přepnutí na zimní provoz" je zamrznutí karburátoru naprosto výjmečná závada (a kdyby se Vám to stalo a motor začal blbnout tzv.tarokovat než na ní přídete tak se odstraní sama během několika málo vteřin po vypnutí motoru.)-nemějte obavy máme vepředu chladič a ten vzduch dostatečně ohřeje.
vyplatí se to jen u krátkých cest kdy se motor neohřeje.po ohřátí motoru je sání horkého vzduchu na "škodu"zvýší se spotřeba páč máne karburátory natryskované na vzduch cca 20°C.a při vyšší teplotě nasávaného vzduchu jedeme na bohatou směs.prostě teplého vzduchu ten motor nasaje méně klesá volumetrická účinost motoru.

Napsal: ned říj 28, 2007 14:00
od Křečík Barbuška
Saša píše:... vzduchu ten motor nasaje méně klesá volumetrická účinost motoru
Zajímavé, teď prosím česky i pro prosťáčky :mrgreen: .

Napsal: ned říj 28, 2007 14:38
od Saša
Saša píše: volumetrická účinost motoru
Je to převzaté slovo které zjednodušuje vysvětlování proč motor strácí výkon díky nadmořské výšce,teplotě vzduchu atd.
Známý dělá na skušebně motorů tak se u něj občas když jedou nějaky test ukážu.
A na "brzdě" jsem viděl motor 2,5ccm ale i Perkins o výkonu 500 hp.
Zajímavé bylo vidět test životnosti motoru pro kamión na takzvaném "prcadle"(20 sekund plný výkon 10 sekund volnobeh) až do poruchy! motor zastavilo po několika dnech až prasklé rozvodové kolo vstřikovacího čerpadla .Pro zajímavost bylo polské. motor typu comonrail-doufám že to slovo je napsané dodře.

Napsal: ned říj 28, 2007 16:12
od Křečík Barbuška
common-rail, ještě, že máme vyhledávače :lol:

Napsal: ned říj 28, 2007 17:10
od JmJ
Vašátor píše:
Majo píše:ze sa s tym furt serete :roll:
Moje řeč ... mnoho povyku pro nic
Ja jsem nikdy nezamrzl, ale vlhkost se mi srazela na viku filtrboxu a pak sem jezdil na vodu. Overena vec na dvou autech. Kdyz jsem prepl na predehraty, nebo aspo castecne predehraty, bylo po problemu. Projevovalo se to zasadne jen za vlhkeho pocasi pri nizkych teplotach.

Dyt uz to tu pisu aspon po patnacte :-)

Kdo chce at to uziva, kdo chce at to neuziva. Maji to snad vsechna nova auta.