Stránka 5 z 6

Napsal: úte bře 18, 2008 18:41
od Marek89
Dúfam, že to je ok.

Napsal: stř bře 19, 2008 07:22
od Luděk Musil
Pict0052.jpg: vývod vpravo (kabelové očko) se připojí na alternátor - šroub M6 (baterie
vývod vlevo (konektor) se připojí na relé kontrolky dobíjení.
L.

Napsal: pát bře 21, 2008 13:30
od Marek89
Kúpil som si nový multimeter a napätie na baterke pri zvýšených otáčok a rozsvietených hlavných svetlách má 13,9V. Čiže altik funguje skvelo. Blbé multimetere za 100,-SK

[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá březen 21, 2008 15:29 ]
A my si tady honíme triko .... vrrr! L.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Napsal: pát bře 21, 2008 14:50
od Saša
Marek89 píše:Blbé multimetere za 100,-SK
Už jsem se o nich tady na fóru zmiňoval. Hlavně pozor na ty žluté , za slunečného dne kecají !

[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá březen 21, 2008 15:59 ]
Ten žlutej někde v garáži mám .... na orientační měření dostačující. Nyní již vlastním i "profi". L.

Napsal: ned zář 07, 2008 17:43
od Marek89
Vraciam sa k tejto téme. Skúšal som ten regulátor čo je na alternátore aj na fotke (pict0052.jpg). Na kábelové očko som dal +12V, na hliníkový obal som dal - . Na uhlíky som dal žiarovku, nesvieti. Ako to mam všetko zapojiť aby som mohol zvýšiť budenie ?

Napsal: ned zář 07, 2008 18:18
od Křečík Barbuška
Abys mohl něco zkoušet, tak musíš přivést napětí i na vstup buzení. Co se týče zvýšení palubního napětí, tak jsem psal teoretickou možnost výše.

Napsal: ned zář 07, 2008 18:25
od Marek89
Čize +12V priviesť na káblové očko a na ten malý vývod na faston ?

Napsal: pon zář 08, 2008 12:44
od Křečík Barbuška
Návod na odzkoušení regulátoru inspirován původem od Saši: Přiveď napětí 12V na oko, na vstup buzení připoj regulovatelný zdroj a na uhlíky připoj žárovku nebo rezistor, je třeba trošku napodobit zátěž rotoru, metodou pokus omyl jsem zjistil, že postačí překročit hranici cca 1-1,5A třeba rezistorem 8 Ohm . Pokud je vstup buzení bez napětí tak žárovka nesvítí, v momentu náběhu napětí na vstupu buzení (0,7V a výše) dojde k rožnutí žárovky a v momentě překročení regulačního napětí dojde ke zhasnutí žárovky. Na měřeném dobrém vzorku buzení končilo nad úrovní 14,4V a opět naskočilo pod úrovní 13,7V.

Edit lehce upraveno, odstraněny zavádějící nepřesnosti :)

Napsal: pon zář 08, 2008 13:27
od Marek89
OK, na očko dám +12V z adaptera a na faston dám + regulovaného zdroja, mínus zo zdroja a adaptéra mám dať na hlinikový obal ?

Napsal: pon zář 08, 2008 14:16
od Křečík Barbuška
Ano

Napsal: pon zář 08, 2008 14:20
od Marek89
Dal som +12V na očko, na faston som dal + regulovaného zdroja, mínus adaptéra a regulovaného zdroja som dal na hliníkový obal. Žiarovka svieti, ale je jedno, či budenie funguje alebo nie.

Napsal: pon zář 08, 2008 14:27
od Křečík Barbuška
Marek89 píše: Na kábelové očko som dal +12V, na hliníkový obal som dal - . Na uhlíky som dal žiarovku, nesvieti.
Marek89 píše:Žiarovka svieti, ale je jedno, či budenie funguje alebo nie.
Protiřečíš si.

Máš buď blbý, nebo špatně složený regulátor, nebo děláš něco špatně.

Napsal: pon zář 08, 2008 14:31
od Marek89
Ale keď som dal skrutku do toho otvoru čo je vedľa kábelového očka, tak potom žiarovka svietila na uhlíkoch. Keď dám + na budenie a mínus na tu skrutku, kde je minus z adaptéra, tak žiarovka svieti, či budenie je 0V,+12V alebo +15V.

Napsal: pon zář 08, 2008 15:09
od Saša
V principu jsou všechny elektronické regulátory stejné a stejně se i skouší .
Na uhlíky se připojí žárovka (ze žárovky vedou dva dráty - tak každý na jeden uhlík a je jedno kam který).
Na "tělo" regulátoru nebo do místa kde je přišroubován k "tělu" alternátoru se připojí - pól regulovaného zdroje (přesvěčte se žě je tělo regulátoru spojeno se zemí regulátoru zda neslouží jen jako kryt a zem se "nebere" jen přítlakem o altík)
Na místo kam je přiveden + od baterie (z auta - může to být očko z drátem nebo jiné provedení) se připojí + pól regulovaného zdroje . Na některých regulátorech je i výstup na kontrolku dobíjení tam se nesmí přivést "natvrdo" žádné napětí . Ale (+) jen přes žárovku 12V/3W . (některé regulátory bez toho nefungují). Poté nastavte na zdroji třeba 11V a žárovka musí svítit (na uhlících) plynule zvyšujte napětí až žárovka zhasne (cca 14V) . Tím je ověřena funkce . Úpravu regulátoru aby dobíjel víc (o cca 0.4-0.7V víc jsem tu již popsal)
Pozor v regulátoru jsou polovodičové součástky nesprávné zapojen (přepólování) vede ke zničení regulátoru .

Napsal: pon zář 08, 2008 15:23
od Marek89
Ten čo mám ja (viď. pict0052.jpg hore), ako som teraz pozeral v aute, tak na ten drôt čo vedie z regulátora ide + z batérie a zároveň idú 2 silné drôty niekam ďalej. Na ten druhý vývod ide budenie G67 z poistky.