Stránka 5 z 6

Re: kardan...

Napsal: pon srp 12, 2013 19:50
od Majo
tak si poloz otazku ci bude lepsie vymenit lozisko cele alebo sa patlat s nejakym silikonom s neistym vysledkom. Ak nechces menit krize, nemusis, proste si oznac odkial co vyberies a daj to zase naspat presne ako to bolo. Tym sa vyhnes potrebe vyvazovat(nie ze by som ta od vyvazenia odhovaral). A ked uz, premaz loziska

Re: kardan...

Napsal: pát srp 16, 2013 22:26
od MartasBrno
Mám dojem, že se tomass podivuje nad radou měnit celé ložisko, když z jeho popisu vyplývá, že mu to ložisko chodí dobře a vadný je ten gumový díl - pružné pouzdro ložiska. Toto se snad dá koupit taky samotné, kdyby moci mermo chtěl. Jaký je stav dneska?

Re: kardan...

Napsal: pát srp 16, 2013 22:45
od Křečík Barbuška
Kdyz uz budu menit gumu tak vymenim i to lozisko :-) . Stejne dil ze SSSR uz asi nesezene.

Re: kardan...

Napsal: pon srp 19, 2013 15:27
od tomass
Už uvažuju i o celým kardanu, protože rozebírat a mazat kříže venku bude nezáviděníhodný výkon (po opakovaném prostudování celé diskuze). Je fakt, že čím víc toho vyměním, tím déle se na to nemusí šáhnout. Zkusím zjistit cenu. Každopádně koketuju i s výměnou výfuku. Poslední díl je skoro 6 letý a z venku vypadá od prvopočátku natřený krásně. Ale druhý díl za katem je jen 3,5 roku a moc se mi nelíbí - hloubková koroze, mnoho vrstev šupin koroze. Je to i trochu vidět na té druhé fotce jak strašně výfuk vypadá... Taky bych nemusel výfuk znovu sestavit. Ještě to prohlídnu a zřejmě vyměním obojí najednou a i s drážkovým spojením. Pak se dá v klidu původní kardan generálkovat, nebo jen vyčistit kříže a dát nový ložisko s gumou.... Zapomínám, že u Lady je vždy lepší velkorysejší výměna. :D

Re: kardan...

Napsal: pon srp 19, 2013 21:51
od Křečík Barbuška
A kde a za kolik budeš ten kardan shánět? Pokud toužíš po novém tak bych si tipnul, že bude třeba rozbít nějaké "vyžranější" prasátko s výsledkem nejistým :-) . Samozřejmě, že se dá lovit mezi jetými, třeba u Mušketýra nebo u jistého pána od Kutné Hory co se tu vyskytuje. Kdyby jsi chtěl tak Ti mohu v ceně šrotu či prostého díku poskytnout jetý na 90% rovný kardan co mimo toho, že má v čoudu ložisko v gumě a v háji zadní křížek byl i napaden korozí s následným potěrem Resistinem ML. Ten si můžeš třeba na balkóně svého příbytku zrepasovati a následně měniti kus za kus :-P .

Re: kardan...

Napsal: úte srp 20, 2013 09:17
od tomass
Koko Loko, zkusím se zeptat u Lady. Protože když bych dělal oba křížky (třeba i preventivně), středové ložisko, které je z toho i s uložením asi nejdražší díl, pak drážkový spoj, možná preventivně Hardyspojku, tak ty 2 trubky hřídele cenu příliš nezvednou a nebudu se s tím tolik patlat. (Například 2 přední ložiska do jednoho kola vyjdou v Ladě stejně, nebo nepatrně dráž, než celý přední náboj = 500 Kč.)

Re: kardan...

Napsal: úte srp 20, 2013 09:43
od Majo
po novom ani nekukaj, cena bude niekde cez 5000Kc(na nivu sa da zhnat od 100 do 250€ a to je podstatne kratsi). Proste vymen co treba a bud spokojny, s jetym nic nevyhras, novy za tie prachy nestoji(to uz radsej oprava s vyvazenim v kardanservise)

Re: kardan...

Napsal: stř srp 21, 2013 12:44
od tomass
Tak info ke kardanu: Ložisko je poměrně levné, necelých 200 Kč. Guma je mastná, ta vyjde asi 450 Kč. Dobře vědí, proč je guma dražší.....

Pokud budu řešit i přední drážkový spoj, tak je to ten křížek s vnější drážkou a přední hřídel už je dost peněz (nevím přesně kolik). A to nepočítám kříže s ložiskama, který vypadají dobře, ale až to vyndám, tak může být situace jiná. A na dvakrát se mi to už s ohledem na nutnost vyndat výfuk rozhodně dělat nechce. Určitě až to rozeberu, tak si budu drbat hlavu, že jsem nevyměnil celý hřídel.
Zjišťuju ještě dostupnost celého kardanu, protože ten je fakt sakum prdum se vším všudy i s hardyspojkou.

Re: kardan...

Napsal: stř srp 21, 2013 13:31
od Marťas
Zrovn hardyspojku bych nechal starou, pokud je v pořádku. Ty nové jsou vyrobené ze slisované tmy s příměsí strachu a spoustě lidem se záhy rozpadly.

Re: kardan...

Napsal: stř srp 21, 2013 16:55
od Dusan
NO ked kupi tu hardyspojku z polska tak urcite origo ma totiž plech co tvori rurky z matrosa asi 2mm hrubehio kdes ten svindel z konzervoveho plechu tak ze pri dotiahnuti predpisanym momentom sa zacne plech deformovat a guma trhat a to uz je zaciatok konca...

Re: kardan...

Napsal: stř srp 21, 2013 22:10
od Cory
Ja mam dobru skusenost s hardynou zo Chevy Nivy :)

Re: kardan...

Napsal: čtv srp 22, 2013 09:24
od tomass
Polské plasty, gumy a napodobeniny gumy je opravdu kapitola sama pro sebe. Všechno se rozpadá a nic nevydrží. Vím to moc dobře, měl jsem 12 let malucha. Bylo jedno, jestli jsem koupil tady, nebo v Polsku. Tím u mě skončila důvěra v tomto sortimentu v polské výrobky.

Re: kardan...

Napsal: pát srp 23, 2013 16:32
od tomass
Mám celý nový kardan. :) Má to být originál ruský, prý asi 2 roky ležel skladem. Hardyspojka má u šroubů plech cca 2,5 mm a je přepásaná montážním páskem. Asi bych byl jen u výměny vykulenej, až bych tu původní vyndal a nebyl připraven ve stísněném prostoru na její stažení k montáži. Cena necelé 4 tisíce. Myslím dobrý kup.

Re: kardan...

Napsal: pát srp 23, 2013 16:46
od Majo
Vsetko je o uhle pohladu, za tu cenu sa da kupit aj cele auto, pripadne aj 4 cele auta :mrgreen:

Re: kardan...

Napsal: pát srp 23, 2013 17:01
od tomass
Majo, dá, ale záleží v jakém stavu a kolik času je potřeba mu věnovat. Já už mu nějaký čas věnoval a chci aby ještě dlouho jezdilo. Kdybych měl garáž, tak rozebírám jak šílenej a měním co nejméně dílů. Možná si za pár let budeme rádi vyměňovat poslední dostupné díly a nabízet vyšší sumy, než jsou dneska. Ten vyndaný zgenerálkuju a uložím. Třeba mi za něj ve stavu téměř nového dílu za pár let budeš nabízet "balík". Ale pro to to nedělám. Nemám ani zbytečné místo a kardan a poloosy jsou jediné, kromě pár drobností, co uchovávám a třeba ho ještě jednou využiju sám.