Stránka 5 z 5

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Napsal: úte říj 22, 2024 18:07
od Vašátor
Já mám ten odkaz blokovany, takže bohužel. Každopádně absorbční napětí pro olověnou baterii je 14-14,4V, zatímco pro Ca-Ca je 14,8V pouze střední hodnotou minima. Pod tuto úroveň se Ca-Ca baterie velmi špatně nabíjí. Nižší dobijeci napětí pro kalciove baterie povede ke zkrácení její životnosti. Zároveň to stejné platí při dobíjení olověné baterie vyšším napětím než absorbčním. Dobíjecí hodnoty na voze je tedy dobré přizpůsobit především typu baterie.

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Napsal: stř říj 23, 2024 06:05
od Dusan
Aby si olovenu baterku nabil na 100% treba 16,5V

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Napsal: stř říj 23, 2024 11:44
od Vašátor
Dušane, podáváš silně zavádějící informace. Sice máš pravdu, ale za předpokladu nízkého nabíjecího proudu z regulovaného proudového zdroje. Olověná baterie začíná plynovat při 14,8V. Zároveň při pouze napěťové regulaci stoupá proud se stoupajicim napětím. No a v autě vřící baterii nechceš.