Re: Tempomat Kalina/Granta
Napsal: pon led 08, 2018 15:42
Ehmm, chtěl jsem napsat do samostatného vlákna a až po delší době, ale co už ...
Někteří si možná všimli, že jsem čekal dárek od Dědy Mráze, který mi přišel 28.12., tedy ještě před pravoslavnými Vánoci. Ještě týž den jsem jetter do Vesty nainstaloval. Od těch dob jsem najel asi jen 230 km a ani jednu klasickou "referenční trasu", a ještě jsem netankoval, takže nemám přesné srovnání. Nicméně zatím mohu říci toto:
1) jetter pro Vestu funguje, je potřeba napsat mejl, napsat že chci jenom čistý jetter bez tempomatu, zaplatit a čekat.
2) instalace je v pohodě, pokud je člověk trochu ohebný a k tomu líný rozebírat auto, tak se to s trochou dobré vůle udělat bez povolení jediného šroubku - sedadlo řidiče téměř do horizontály, hlavou dolů pod palubku (okolo volantu mi projde), dole plošná baterka. Rozebrat správný konektor (a ne čidlo na brzdě ) a ve stejném směru nainstalovat jetter. Jenom se doporučuje počkat na "vypnutí" auta, což jsem udělal tak, že jsem vlezl dovnitř, zamkl centrálem a čekal až zhasne dioda na centrálu. Tak to psali v návodu a žádné vedlejší účinky to nemělo. Pak podle návodu zkalibrovat plyn a jede se.
3) zatím jezdím na střední režim, sport si nechávám na prasečinky . I tak to znamená při sebemenším dešti nebo námraze, že se ESP stává stálým společníkem při rozjezdu - rozjed bez prokluzu se mi podařil tak na popáté. Ale zase už vím že/jak ESP dobře funguje.
4) pocitově bomba , i ta pětka najednou začíná tahat. Kašlu na nové návyky a vracím se k jíznímu stylu z desítky (na které je taky imho motor myšlen ).
5) jak jsem psal, spotřebu brzo hodnotit, nicméně díky rychlejšímu startu je sice spotřeba v té fázi vyšší, ale zase kratší dobu - desítka typicky při tomto chování žrala méně než při rozjezdech "na spotřebu". Zatím se propracovávám k nějakému kompromisu.
6) debilní je že kabel je šedivý (maximum povedu v podpalubí a povrch přelepím černou elektoinstalačkou), ale ještě jsem nevymyslel kam nalepím vypínač
Jinak ke spotřebě - mám srovnání na jedné trase s desítkou když měla najeto zhruba stejně a jel jsem to (obojí po korekci na kecání palubního počítače) za 6,42 l/100 a s Vestou nyní (jetter na středním modu) za 6,49 l/100 - takže předěžná hypotéza, že by jetter mohl paradoxně spotřebu vylepšit se jeví jako reálná.
Někteří si možná všimli, že jsem čekal dárek od Dědy Mráze, který mi přišel 28.12., tedy ještě před pravoslavnými Vánoci. Ještě týž den jsem jetter do Vesty nainstaloval. Od těch dob jsem najel asi jen 230 km a ani jednu klasickou "referenční trasu", a ještě jsem netankoval, takže nemám přesné srovnání. Nicméně zatím mohu říci toto:
1) jetter pro Vestu funguje, je potřeba napsat mejl, napsat že chci jenom čistý jetter bez tempomatu, zaplatit a čekat.
2) instalace je v pohodě, pokud je člověk trochu ohebný a k tomu líný rozebírat auto, tak se to s trochou dobré vůle udělat bez povolení jediného šroubku - sedadlo řidiče téměř do horizontály, hlavou dolů pod palubku (okolo volantu mi projde), dole plošná baterka. Rozebrat správný konektor (a ne čidlo na brzdě ) a ve stejném směru nainstalovat jetter. Jenom se doporučuje počkat na "vypnutí" auta, což jsem udělal tak, že jsem vlezl dovnitř, zamkl centrálem a čekal až zhasne dioda na centrálu. Tak to psali v návodu a žádné vedlejší účinky to nemělo. Pak podle návodu zkalibrovat plyn a jede se.
3) zatím jezdím na střední režim, sport si nechávám na prasečinky . I tak to znamená při sebemenším dešti nebo námraze, že se ESP stává stálým společníkem při rozjezdu - rozjed bez prokluzu se mi podařil tak na popáté. Ale zase už vím že/jak ESP dobře funguje.
4) pocitově bomba , i ta pětka najednou začíná tahat. Kašlu na nové návyky a vracím se k jíznímu stylu z desítky (na které je taky imho motor myšlen ).
5) jak jsem psal, spotřebu brzo hodnotit, nicméně díky rychlejšímu startu je sice spotřeba v té fázi vyšší, ale zase kratší dobu - desítka typicky při tomto chování žrala méně než při rozjezdech "na spotřebu". Zatím se propracovávám k nějakému kompromisu.
6) debilní je že kabel je šedivý (maximum povedu v podpalubí a povrch přelepím černou elektoinstalačkou), ale ještě jsem nevymyslel kam nalepím vypínač
Jinak ke spotřebě - mám srovnání na jedné trase s desítkou když měla najeto zhruba stejně a jel jsem to (obojí po korekci na kecání palubního počítače) za 6,42 l/100 a s Vestou nyní (jetter na středním modu) za 6,49 l/100 - takže předěžná hypotéza, že by jetter mohl paradoxně spotřebu vylepšit se jeví jako reálná.