Stránka 5 z 10
Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS
Napsal: úte srp 04, 2015 07:20
od uha2324
fakt super, cucim na to a neverim. trochu trapne se zeptam, ty fotky jsou asi pocitacove upravene? jakoze ty barvy jsou neskutecne, spis mne to prijde jak reklamni fotky na Pittinger, na Skodu a nevim na co jeste
Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS
Napsal: úte srp 04, 2015 07:28
od flamo
Vďaka
Len pár fotiek sú zložené trojexpozície tzv. HDR. Väčšina z toho je tak, ako to vyliezlo z karty. Snažím sa mať foťák nastavený tak, aby som s tým potom nemal vela roboty. A samozrejme to nie je fotené telefónom, alebo kompaktom
Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS
Napsal: pát srp 21, 2015 07:52
od flamo
Nebudem zbytočne zakladať novú tému, týka sa to môjho auta, tak to napíšem sem.
Začal som mať na mojej Rapidke problémy so štartovaním. Proste za studena našartuje normálne, po pár sekundách zdochne a keď chcem znova našartovať, tak ledva točí štartér, ako keby bola vybitá baterka. Po pár hodinách našartuje normálne. Baterka vybitá nie je. Vymenil som spínačku, štartér, baterku, indukčku a robí to stále. Ale je to len náhodná závada, urobí to tak raz za dvadsať štartovaní. Viem, že od počítača sa ťažko radí, ale na čo by som sa mal zamerať? Ja si myslím, že by to mohlo byť ukostrenie motora, alebo nejaký prechodový odpor v napájaní štartéra. Je môj predpoklad správny, alebo čo by som ešte mal skontrolovať?
Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS
Napsal: pát srp 21, 2015 08:06
od valda1971
Kamarád měl podobnou situaci a byla to špatná kostra, tehdy konkrétně od baterky na kastli. Tak bych asi šel touto cestou.
Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS
Napsal: pát srp 21, 2015 11:00
od flamo
Dobre, dnes teda obrúsim všetky spoje od baterky po karosériu a motor, tak isto aj na plusovom kábli po štartér. Čím mám tie obrúsené plochy ošetriť proti korózii, aby zároveň ostali vodivé? Medená vazelí a bude ok?
Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS
Napsal: pát srp 21, 2015 11:03
od Jelen
Zkontroluj veškeré propojení a hlavně to vyčisti pořádně až na kov, vizuálně to může být dobré, ale vést to nemusí. Baterka-starter, ten drát může mít špatnej kontakt na startéru, nebo i na baterce, pak od baterky ke karoserii a od karoserie k motoru. A taky to klidně můžou dělat uhlíky ve startéru, jestli jsi použil nějakej starší, nemusí být taky úplně v kondici... A nebo je to součet všech těhlech faktorů, které by samy osobě nemusely být úplně problém, ale když se to sečte, tak to zazlobí.
Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS
Napsal: pát srp 21, 2015 11:04
od Jelen
Existuje vazelína na kontakty. Měděná by mohla být fajn, ale nedával bych nějaké šílené vrstvy.
Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS
Napsal: pát srp 21, 2015 11:10
od flamo
Nemám iné auto, tak sa mi nechce ísť pešo kupovať nejaké špeciálne mazivá. Rád by som použil niečo z toho, čo mám doma. Mám k dispozícii lítiovú, grafitovú a medenú vazelinu, nejaké oleje a storočný kontox
Čo z toho bude najlepšie?
Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS
Napsal: pát srp 21, 2015 11:17
od Jimmi
Vazelína na kontakty se dává navrch, na dokonalý spoj, jenom jako ochrana
Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS
Napsal: pát srp 21, 2015 11:19
od valda1971
Pokud nemá vazelinu na kontakty - ta by byla nejlepší ! - tak asi tu měděnou a jak píše Jelen, nedávat moc. To bych to spíš dotáhnul kov na kov a opatlal to až potom. - No to napsal obdobně Jimmi
Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS
Napsal: pát srp 21, 2015 11:41
od Jelen
Jojo, opatlej to až po dotažení, aby se tam nedostávala vlhkost.
Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS
Napsal: pát srp 21, 2015 11:45
od Vašátor
Na všechny silové kontakty dáváme měděnou vazelínu a to i mezi ně. Nevidím jediný důvod, proč by se jí tam nemělo dát více. Při dotahování se stejně všechna vytlačí a zůstane tam jen drobná vrstva, především v místech, kde to správně nesedí plocha na plochu.
Krom výše popsaného (očista všech míst na kabelech), může být problém i v samotném kabelu. Letovaná očka nedrží, jsou zoxidovaná ... přechodové odpory, apod.
Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS
Napsal: pát srp 21, 2015 12:17
od Roman
Nezabudni na kontrolu uzemnenia motora. Na S1203 som mal podobne problemy az som si raz vsimol zhorenu buzirku na syticovom bowdene - motor bol ukostreny uz iba cez ten bowden a pri dlhsom startovani sa tak zohrial az sa buzirka roztekala....
Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS
Napsal: pát srp 21, 2015 12:20
od Jimmi
Měděnou bych tam nedával, ta má primárně jiné určení.
A u všech vazelín určených přímo na kontakty píšou v návodu přesně to, co jsem psal výše.
Jestli ovšem existuje vazelína na kontakty, která se správně má dávat "mezi", tak prosím o její typ
Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS
Napsal: pát srp 21, 2015 13:50
od flamo
Vďaka za rady, tak to teda asi len obrúsim a po dotiahnutí to prestriekam medenou vazelínou. Doma som objavil aj nové kostriace káble, tak ich asi rovno vymením.
Edit:
Takže práve som sa vrátil od auta. Dúfam, že som problém odstránil. Ukostrenie motora bolo v hroznom stave. Všetko zaoxidované. A z baterky išiel kábel z mínus pólu iba na motor. Karoséria nebola ukostrená vôbec!! Takže som nahodil nové káble aj na motor aj na karosériu, všetky spoje od svoriek baterky až po motor a štartér som vybrúsil na kov a po dotiahnutí spojov prestriekal medenou vazelínou v spreji. Štartér sa teraz točí omnoho rýchlejšie, ako pred tým za normálnych okolností. Dúfam, že už to bude spoľahlivé
Klop, klop