Stránka 5 z 7
Re: Lehce zesílené a snížené pružiny
Napsal: stř bře 11, 2015 13:38
od Roman
My sme pruziny nechali opieskovat, potom nasopovat zinkom, doma sme ich natreli zakladovkou na farebne kovy a nakoniec nejakou vrchnou zltou a drzalo to pekne.....
Re: Lehce zesílené a snížené pružiny
Napsal: ned bře 15, 2015 14:05
od Jaykee
Tak 100% zájemci o celou sadu včetně mě jsou tři, tři se rozhodují.
Tím je tedy cena zatím 933,- + DPH předek, 910,- + DPH zadek. (3.686,- sada bez DPH)
Ještě dva zájemci a jsme na 828,- + DPH předek a 806,- + DPH zadek. (3.268,- sada bez DPH)
V pondělí budu kontaktovat Invel s dotazem ohledně ceny v případě varianty "bez laku".
Pokud je to s kvalitou tak jak Yellow01 s Romanem, radeji si je vezmu do parády sám...
Re: Lehce zesílené a snížené pružiny
Napsal: ned bře 22, 2015 18:41
od Jaykee
Další dva zájemci o zadní pružiny, takže cena zadních klesá na 806,- + DPH.
Ohledně varianty bez barvy jsem žádnou odpověď na mail nedostal, zítra zkusím zavolat.
Na objednání už zbývá pouze týden! V pondělí 30.3. je uzávěrka, v úterý 31.3. objednávám.
Re: Lehce zesílené a snížené pružiny
Napsal: ned bře 22, 2015 22:47
od Jarda_NIVA1.7
->Jaykee:
tak já bych určitě ty zadní na nivu bral, Martas prý Ti to už říkal, tak to můžeš brát jako potvrzení
Sice 5,6 cm mi nepřijde až tak moc (myslím, že časem si to ještě sedne), ale zas když budou tvrdší, tak si to nebude tak sedat, mám jako většina aut nefunkční hydroštely a dnes, když jsem si vezl nivu plnou dílů, tak na mě všichni blikali
jinak bych se přikláněl k variantě bez barvy, dal bych na to asi alkyton nebo jak jsem to udělal u rapida zinkovej základ a na to alkyton, sice ten základ je tvrdej (tzn. na pružiny nevhodnej), ale zase katodická ochrana je velkým plusem
->Roman:
to pískování není na pružiny zrovna vhodné, může se tím vytvořit vrub ze kterého se potom rozjede trhlina (když už pískovat, tak co nejjemněji), to samé se samozřejmě může stát u pružiny napadené korozí, chemické odbarvení taky ne, protože tím zas může vzniknout vodíková křehkost, prostě nejlepší by byly bez povrchovky
Já mám u dlouhé nivy zadek asi o 3 cm níž než předek
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
a když to trochu naložím, tak tahám zásterku (tu jednu co tam ještě je
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
) po zemi :/
Re: Lehce zesílené a snížené pružiny
Napsal: ned bře 22, 2015 23:01
od Yellow01
Jarda_NIVA1.7 píše:to pískování není na pružiny zrovna vhodné, může se tím vytvořit vrub ze kterého se potom rozjede trhlina (když už pískovat, tak co nejjemněji), to samé se samozřejmě může stát u pružiny napadené korozí, chemické odbarvení taky ne, protože tím zas může vzniknout vodíková křehkost, prostě nejlepší by byly bez povrchovky
Tohle je naprostá hloupost. Pružinám se pískováním nic nestane, naopak. Jeden z předních světových výrobců pružin - Eibach, používá při výrobě techniku tryskání pružin ocelovými broky. Udává, že pružina díky pískování získá ještě lepší vlastnosti.
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Re: Lehce zesílené a snížené pružiny
Napsal: pon bře 23, 2015 06:04
od Jarda_NIVA1.7
->Yellow01:
když myslíš...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
broky jsou předpokládám kulaté (narozdíl od zrnek abraziva, která mají ostré hrany) a lepší vlastnosti asi proto, že ty broky zhutní povrch... zrnka písku kulatá nejsou a každý vryp je vrub, ze kterého může dojít k iniciaci trhliny
Probíral jsem tuto problematiku s docentem z VUT na semináři pevnosti materiálů. Netvrdím, že tvoje opískovaná pružina zrovna praskne, ale trochu té pravděpodobnosti přispěješ...
Tenkrát jsem mu říkal, ze jsem zrovna dal pískovat pružiny na veterána a on se zaleknul, tak říkám, co jiného s korozí... Tak mi říkal ať tam zavolám a řeknu jím, aby to vzali tím nejjemnějším, co mají.
Re: Lehce zesílené a snížené pružiny
Napsal: pon bře 23, 2015 07:11
od Majo
Teoria je jedna vec a prax nieco celkom ine
Doma mam Nivu bez PP a na nej pruziny, na ktore som nadvaril dalsie pruziny z Lady sedan. Kazde z nich su uz v zaklade uplne ine, ja som ich navyse asi na 3 zavity zatocil do seba a asi na 1.5 zavitu prevaril CO2jkou vo vedre z vodou. Clovek by si povedal, ze takato prasacina praskne okamzite a ejha, ono to ma za sebou uz niekolko tisic km(v case ked som to robil este nebola bez pp) a bude to uz asi 6rokov. Momentalne na nej vozim drevo, tak ze je zadok pomaly na dorazoch. Myslim, ze tu by teoria pana docenta nacisto stroskotala....
Rozhodne je to bezna prax viacerych firiem, nie len eibach a nie vsetci pouzivaju broky. Navyse ani broky pouzivane na otryskavanie nebyvaju vzdy gulate.
Re: Lehce zesílené a snížené pružiny
Napsal: pon bře 23, 2015 10:15
od Yellow01
Jarda_NIVA1.7 Proto píšu tryskání ocelovými broky. Já to jinak nedělám.
Jen tak mimochodem. Pod komaxit se musí povrch opískovat, takže pokud v Invelu dělají barvu, tak s pružinama udělají co?
![Weedman :weedman:](./images/smilies/icon_weed.gif)
Re: Lehce zesílené a snížené pružiny
Napsal: pon bře 23, 2015 15:14
od Jarda_NIVA1.7
->Yellow01:
Jednou píšeš tryskání broky a podruhé pískování... z důlků se iniciovat trhlina nebude, ale z vrypu to možné je a docela i pravděpodobné
Jestli se musí pod komaxit pískovat nevím, ale znám firmu, kde to určitě nedělají....
Aha už vidím, že Ty říkáš tryskání broky pískování, tak to se potom nedomluvíme
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
já když se řekne pískování, tak si představím tryskání křemičitým abrazivem a na to jsem i reagoval na Romana.
Ve firmě se říká třeba tryskání balotinou (skleněné mikro kuličky), nikoho tady nenapadne tomu říct pískování....
->Majo:
Jj, to je jasné teorie a praxe je něco jiného, angláni u sportovních verzí škody rapid svařovali závity pružiny autogenem (pružinu stlačili a pak to zavařili) a taky to drželo, dělal to oficiální zástupce škodovky - takovou prasečinu.
Moje zkušenost je, že jsem měl opískované zadní pružiny na feldě combi, auto jezdilo dost naložené a jedna pružina po třech letech praskla, tak jsem jí vyměnil, druhá tam je dosud....
Každý si myslí, že to hned praskne, to je nesmysl, muselo by se to ověřit cyklicky na více kusech. Zkouším implantáty a když se tam udělá škrábanec, tak vydrží třeba místo 20 milionu zátěžových cyklů např. 5 milionů, ovlivňuje to spousta faktorů a toto je pouze jeden z nich, tak proč si to zbytečně zhoršovat že? Když tam bude třeba nějaký vměstek, tak to bude mnohem horší, ale to už je zase o kvalitě materiálu.
Re: Lehce zesílené a snížené pružiny
Napsal: pon bře 23, 2015 17:25
od mušketýr
Nikdy jsem neviděl prasklou pružinu z Lady(myslím klasiku a Nivu) a to byly mnohdy velmi silně napadeny korozí .Moskvičovou ano.Takže naprosto klidně pískovat.Docenti z VUT a jejich příznivci nechť si klidně nepískují.M.S:
Re: Lehce zesílené a snížené pružiny
Napsal: pon bře 23, 2015 18:32
od Tommel
To já sem viděl, dokonce dvě, koupilo se auto na nd a leželo na dorazech i když majitel měnil před nějakou časou za nové pružiny a nezkracoval, jedna pružina na 2kusy a druha dokonce na 3kusy
Re: Lehce zesílené a snížené pružiny
Napsal: pon bře 23, 2015 18:36
od Laďuša
Já jsem dokonce seděl v autě, když pružina praskla. Nevim, jestli to má teda souvislost
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
, jednalo se o VAZ-2107
Re: Lehce zesílené a snížené pružiny
Napsal: pon bře 23, 2015 19:19
od Roman
Jarda, myslim, ze to moc prezivas
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
, to by si sa musel bat pri montazi, ze ked poskriabes pruzinu stahovakom tak moze prasknut. Mne teda praskli dve zadne pruziny na Dacii - ale tam boli na koncoch pruziny natiahnute PVC hadice, zrejme z dovodu aby nelezala priamo v kovovej miske a obidve praskli v mieste kde ta hadica koncila, tam sa drzala vlhkost a z priemeru drotu viac ako 12mm sa stal priemer cca 8mm. Som presvedceny, ze keby boli osetrene pieskovanim, zinkovanim a farbou tak by ma prezili. Na Sharane mi praskla predna pruzina, ked bolo auto asi 2 hodiny zaparkovane a uplne v klude. Bol som kusok od neho, ked sa ozvala rana a spustil sa alarm (neviem ci boli z vyroby pieskovane, alebo brokovane). Co sa stalo som zistil az pri odchode. Clovek v pieskovni mi akurat nedoporucoval na pruziny sopovanie hlinikom, ze by sa to odlupovalo, doporucil zinok a mozem potvrdit, ze pruziny pri rozoberani auta po cca 45 000km prevazne po "najdlhsom rebriku v Cechach" boli iba spinave....
Re: Lehce zesílené a snížené pružiny
Napsal: pon bře 23, 2015 20:32
od Yellow01
V mluvě běžných smrtelníků je tryskání a pískování synonymum. U nás ve firmě se tryská ocelovými kuličkami, ale stejně tomu všichni říkají pískování.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Pružiny na Feldě praskají, i když opískované(otryskané) nejsou, z toho bych rozhodně nevyvozoval nějaké závěry.
Re: Lehce zesílené a snížené pružiny
Napsal: pon bře 23, 2015 21:53
od Jaykee
mušketýr píše:Nikdy jsem neviděl prasklou pružinu z Lady(myslím klasiku a Nivu) a to byly mnohdy velmi silně napadeny korozí .Moskvičovou ano.Takže naprosto klidně pískovat.Docenti z VUT a jejich příznivci nechť si klidně nepískují.M.S:
Po slušném, nejspíš maximálním křížení zadní nápravy mi na "žluťákovi" praskla zadní levá...
Jinak aktuální souhrn:
přední: 3 sady, cena 933,- + DPH kus
zadní: 6 sad, cena 828,- + DPH kus
Gadžové a gadžinky, nakupujte žetonky, poslední prodloužené jízdy...
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)