Stránka 5 z 6
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Napsal: stř črc 16, 2014 13:39
od Teepee
No já jsem se dočetl, že "to nechce startnout", ale když mám karburátor a otevřu mu klapku, vstříkne palivo akcelerační pumpička, a je to vidět v difuzoru.
A na to co nateče dolů do motoru musí naskočit, aspoň na chvíli.
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Napsal: stř črc 16, 2014 13:49
od sWiNe
Luděk: Samozřejmě jsme mnohokrát při startu zkoušeli tu trubku č. 1 ucpat ... myslím, že v tuto chvíli je celkem jedno jestli je trubka nezapojená nebo zapojená do filtrboxu, který je stejně při těchto pokusech mimo karbec ..
Teepee: Motor chvíli běžel, když jsme vstříkli do sání benzín stříkačkou ... akcelerační pumpička bude zřejmě onen problém, protože ta benzín nestříká, v podstatě nefunguje a zatím nevíme proč. Nicméně jsem myslel, že i bez ní by to mělo mít snahu chytnout nebo bez vstřiku z injektoru to prostě neblafne?? Prostě točí a nemá ani náznak nějakého naskočení ..
Díky za reakce
edit: našel jsem Majův popis podobné situace
Majo píše:
Rozdelovac sa zapaja do spodnej casti karburatora do mosadznej trubicky, proste do tej spodnej priruby(za chodu motora bez pridania je po odpojeni hadicky od karburatora podtlak v trubicke, nie v hadicke). Pobliz je sroub bohatosti zmesi(smeruje sikmo na blatnik, mozno si myslel ten).
Tohle je tedy nemýlím li se na mém obrázku pozice č. 2, takže to jsme měli správně.
Majo píše:
Vedla sroubu mnozstva zmesi(ten smeruje na blatnik kolmo) byva v niektorych verziach natrubok(tento nie je mosadzny ale hlinikovy odliatok, sucast toho torpeda v ktorom je sroub) - priprava na ekonomizer, pokial vsak nie je ekonomizer namontovany, musi od neho viest hadicka na sacie potrubie. Po odpojeni hadicky od karbu by mal byt teda podtlak v hadicke a bez nej by to malo zdochnut pretoze to uzavrie volnobezny kanal. Vo verzii bez ekonomizera tam ten natrubok byt nemusi, vtedy je o tuto hadicku menej a sroub mnozstva zmesi je o nieco vacsi.
Vypary z klukovky su zapojene uplne inde, to mas podla popisu dobre.
Tady tomu moc nerozumím, Majo tedy mluví o pozici č. 3 a ta má být přivedena do sání? nemám karbec teď u sebe, tak se nemůžu mrknout ale dle manuálu je tam šroub složení směsi ne? ... takže pokud to do sání nemám, tak to může být příčina nenastartování? tady jsem našel fotky toho mého, teď nevím jestli v té pozici 3 je šroub nebo je to otevřené ...
Akcel. pumpa byla po rozebrání pěkně zasraná, takhle vypadal celý karbec uvnitř
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Napsal: stř črc 16, 2014 19:20
od pajasti
Ahoj,ano č.3 je šroub složení smesi(ten vyosený a měl by být menší)-A měl by tam být šroub.Ta trubička vedle by měla být zapojená do sání,já to mám krátkou smyčkou do té trubičky na přírubě,jsou vlastně kousek nad sebou
Pozice jedna upřímě nevím,nemám podtlak. rozdělovač,mám to zapojené taky do sání,taky to hraje nad sebou...Já Ti to vyfotím,jen mi chcípl foťák
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Napsal: stř črc 16, 2014 19:29
od Majo
nie, nie, ta trubicka(2) je podtlak na rozdelovac. Pokial je rozdelovac bezpodtlakovy, treba tento vyvod zaslepit. To co sa zapaja do sania na fotkach neni, to byva iba ked je na aute ekonomizer a chces ho vyradit....
NA FOTKACH CHYBA VOLNOBEZNY VENTIL ! Neviem ci to neni len na fotkach ale bez toho to rozhodne nastartovat nemoze.
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Napsal: stř črc 16, 2014 19:51
od pajasti
Netvrdím že to tak nemá být,jen že to tak mám já a fachčí to
Ale schválně to zkusím vytáhnout a zaslepit,co to bude dělat.2107 nemám,ale dle manuálu do kterého koukám má Majo recht v tom že to není kompletní...
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Napsal: stř črc 16, 2014 20:55
od sWiNe
Jo chlapi nebojte, já to fotil v takovém polorozkladu ... ventil tam je, brácha ho vytáhl, aby ho občíhnul a vyčistil. Tajemství akcelerační pumpičky jsem odhalil ... když jsem na to mrknul a začal přemýšlet, tak mi jaksi furt neštimovalo, že tam není nic, co by tu páku přitlačovalo na to vahadlo od plynu či jak to nazvat ... samozřejmě bráchovi spadla pružinka pod auto, takže pumpa už valí. S velkým nadšením jdeme startovat a odešel startér ... pouze cvaká, občas nějaký náznak protočení motorem, ale prostě je kaput. Tak jsme rychle valili, za borcem co je repasuje a zítra to snad bude ... vzhledem k tomu, že je v sobotu závod, tak už jsem dost nesvůj. A na Ozonu začlo docela dost prokápavat palivo do druhé komory, je tam natrhlé těsnění, tak snad se to podaří odstranit .... kuwa to je boj.
Jinak dobré, v trojce ten šroub složení směsi je. Ve dvojce jsem podtlakový rozdělovač měl. Tu jedničku dám do toho filtrboxu ale hádám, to odpojené ničemu vadit nebude ...
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Napsal: čtv črc 17, 2014 08:22
od Majo
ta jednicka musi byt bud zaslepena alebo zapojena, inak tadial prisava vzduch
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Napsal: čtv črc 17, 2014 11:59
od Vašátor
Po odšroubování víčka karburátoru je v plovákové komoře benzín? Každopádně akcelerační pumpička by měla stříkat. Karburátor je dost blbů vzdorný, i kdyby byl rozladěn (ale kompletní), po "nacákání" benzínu akcelerační pumpičkou musí motor chytit.
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Napsal: čtv črc 31, 2014 05:36
od Dusan
Ked vidim tie biele oxidy, tak radim vyhodit karburator a zohnat iny najlepsie novy, alebo sa stym babri a cisti to.... Ale asi to aj tak nerozchodis.
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Napsal: pát srp 01, 2014 09:46
od Majo
Idealny na to je ultrazvuk. Ale ide to vycistit aj chemicky, take uhlovodiky dokazu divy. Par podobnych som v poslednych par tyzdnov dostal do velmi slusneho stavu. Jeden zhruba 4 hodiny prace...
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Napsal: pát srp 01, 2014 11:44
od Vašátor
Jojo, zrenovovat se dá takřka všechno
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Napsal: ned srp 03, 2014 20:38
od Dusan
Hej jeden som renovoval a zistil ze je prasknuta benzinova komora to po hodke dvoch prace potesi
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Napsal: pon srp 04, 2014 07:34
od Majo
Uz ste zvacsovali dierky pre tycky, co drzia klapky a sustruzili tam vlozky, pretoze to tadial prisavalo vzduch?
Re: NIVA1,6; Zapojenie karburátora
Napsal: stř pro 02, 2015 18:15
od Filip Fabo
chalani na čo slúži tato vec ?
je to potrebné, ja to nemám na nive /2121/
Re: NIVA1,6; Zapojenie karburátora
Napsal: stř pro 02, 2015 18:18
od Marťas
Přepínání mezi studeným vzduchem a teplým vzduchem do sání.