Stránka 5 z 10

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz

Napsal: ned kvě 19, 2013 12:17
od Martin-MTX
Tak jsem na obědě. Poznatky z dopolední demontáže:

Komplet sem rozebral (do šroubku a do kola) celé rozvody, řetěz, kola, vačku, vahadla, všechno a nikde ani známka toho, že by tam chyběla tuna materiálu, co mám nastrouhaný ve vaně. Vše netknuté...

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz

Napsal: ned kvě 19, 2013 12:31
od Tommel
S tou hlavou B co tam je teď už jsi jezdil ? Když tohle děla po vyměně tak bych řekl, že chyba bude v hlavě nebo vačce

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz

Napsal: ned kvě 19, 2013 12:43
od Martin-MTX
Vyjel jsem s ní z garáže, a dal jsem tomu plnej kotel. Po cca 2km ostré jízdy už začali být problémy s mazáním (tudíž se už muselo něco strouhat) V té době jsem to "klepání" slyšel jen velice slabě a tak jsem mu nepřikládal váhu. V závodním autě rezonuje všechno.

rozdíl mezi hlavou A a hlavou B:
hlava A - naprostá sériovka, vícekrát rovnaná (už zkrátka hodně pamatuje), neunifikovaná, vačka 272, vše v sérii
hlava B - upravený spalovák, sedla, kanály, ale originál, nesnižovaná (já ji rovnal pravděpodobně poprvé), unifikovaná s vačicí 300 a domek -1mm abych mohl dobře štelovat vůle ventiů (a neměl to uplně nahoře)

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz

Napsal: ned kvě 19, 2013 15:54
od Vašátor
Zkoušel jsi rozvody kompletně smontovat, ale stočit seřizovací šrouby ventilů na minimum, aby se rozvody s motorem točili, ale ventily neotvírali? Respektive stačilo by vyházet vahadla. Nemůže být nějaký ventil lehce ohnutý, načež se zasekne a motor ztuhne? Nicméně nevysvětlovalo by to ty špony v motoru.

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz

Napsal: ned kvě 19, 2013 16:22
od JAROSLAV BORSKÝ
:roll: tak já dávám tip na ojniční šálu, přidřela se to budou ty špony :roll:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz

Napsal: ned kvě 19, 2013 17:42
od Jelen
To vespod nebude, když se po odpojení rozvodů točí spodek dobře. Prohlížel jsi opravdu důkladně všechny záhyby okolo řetězu? Jestli řetěz taky nenese známku šoupání, tak to tím taky nebude. Leda to celý odstrojit, otáčet a poslouchat.

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz

Napsal: ned kvě 19, 2013 18:23
od Luděk Ondrůch
podívej se pořádně na místo průchodu řetězu hlavou. Třecí lišta a tlumič kmitů řetězu jsou v pořádku?

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz

Napsal: ned kvě 19, 2013 19:40
od Martin-MTX
Tak chlapi, posluchajte dobře:

Když jsem to měl poprvé venku, tak jsem namátkově sundal šály (ty půlměsíce) a namátkově zkontroloval a byly ještě použitelné. Když jsem usoudil, že to na spodku ani rozvodech není, tak sem začal postupně rozebírat kliku abych se dostal na písty a ... první ojniční lágr byl total. Byl tenky jako prase a ze strany sežvejkaný. Zámečky prasklé. Otáčel se celý uvnitř a chodil i do stran. Musel cestovat jak vertikálně tak horizontálně. Množství i podoba materiálu ve vaně odpovídá. Výměna hlavy s tím souvisela nepřímo - vliven nové hlavy jsem motor točil víc a rychleji odešel. Nicméně byl už předtím načatý na 100% a ta hlava ho jen dorazila.

Vtipné je ta posloupnost náhod, člověk vymění věc A za věc B a motor klepe. Hledá problém ve věci B a vším co s ní souvisí. Když kontroluje věc C (myšleno lágry) tak zrovna neštěstnou rukou zkontroluje jen ty, které jsou dobré. :D

Je to ponaučení, že dokud nevyndáte lágry všechny, nemáte vyhráno. Od teď už to vím a vědět to i minulý víkend tak jsem možná mohl jet i rallye vlastním vozem :D

Problém ovšem je ve značně opotřebené klice. Mám ji i vyváženou se setrvákem a řemenicí ale na druhou stranu je lepší mít kliku v pořádku, než sice vyváženou ale poškrábanou. Dilema je jasné, vyměnit šály a jezdit dále nebo vyměnit/přebrousit kliku?

Každopádně všichni, kteři tipovaly ty šály (i přes veškerá moudra, že šály dělají "kašičku" a né stroužky "alobalu") mají u mě slíbené pivo na srazu (pokud na něj jedou :))

Otázkou ale zůstává:
1) proč se šála takle poškodila? nekvalitní? praskl nejdřív zámeček a pak to šlo ráz naráz, protože se "ubírala" ze dvou stran i z boku?

2) proč mi nešlo otáčet motorem když tam byly rozvody? Mohla to být náhoda, že byla zrovna ve "žvejkací" pozici a jak sem s tím zahejbal abych vyndal řetěz tak se to zrovna uvolnilo? Možná tam bude ještě nějaky problém ale ten se ukáže až po tom, co to vyměním.


Rovnou se zeptám: jsou kliky na 12,13,15,16 stejné? Máte někdo nějakou velmi pěknou použitelnou? (takovou, kterou ještě stihnu rychle namontovat abych mohl o víkendu přijet?)

Díky za všechny názory, myslím že se tahle diskuze bude určitě hodit dalším "hledačům" problémů s motorem :D

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz

Napsal: ned kvě 19, 2013 19:46
od Cory
1,2 a 1,3 maju zdvih 66mm, 1,5 a 1,6 maju zdvih 80mm a 1,7 ma tiež 80mm ale ma protizávažia.

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz

Napsal: ned kvě 19, 2013 20:25
od Martin-MTX
Aha, takže potřebuju kliku z patnácky nebo šesnáckty a nebo holt opravit tu moji (a nebo se na to vy***t a dát jen nové šály :D )

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz

Napsal: pon kvě 20, 2013 07:53
od Marek
Bé je správně.....

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz

Napsal: pon kvě 20, 2013 08:29
od Martin-MTX
Marek píše:Bé je správně.....
Tak teď jsem sám ze své diskuze zmaten; co je varianta B? :D :D :D

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz

Napsal: pon kvě 20, 2013 08:48
od Marek
Varianta Bé znamená nové šály a jedeme. Klice vůbec nic nebude. Kalený povrch je prakticky nezničitelný. Spíš bych se obával o natažené oko ojnice.

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz

Napsal: pon kvě 20, 2013 08:53
od Martin-MTX
Nojo, ale ona ta klika už je výbrusová (což, jak mi bylo řečeno, je trochu mínus) a když na ni šahám tak cejtím trošku rejhy (řikám trošku, zubaté to není, ale asi jak se šmelcovala ta šála, tak to tam občas udělalo malou drážku)

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz

Napsal: pon kvě 20, 2013 09:00
od Marek
Výbrusová klika je průšvih i pro sériový motor, natož pro motor soutěžní. Slupka kaleného materiálu se ubere a tvrdost povrchu je pak jedna velká neznámá. Chtělo by to kliku nebroušenou, to určitě je lepší alternativa.

Vrub na klice až tolik nevadí. Horší je ovalita nebo úkos na průměru čepu. A to lze zjistit jedině kvalitním měřením.


Osobně bych se zaměřil na ojnici - myslím, že její výměna by byla rozumným řešením. Dost pravděpodobně bude natažené (oválné) spodní půlené oko. Hrozí pak, že oko díky vůli praskne a ojnice způsobí další, často mnohem větší škody na motoru. Nicméně pokud nechceš (nebo nemůžeš) sundávat palici, je to stejně jedno.

Na Tvém místě bych vyměnil šály na tom jednom oku ojnice (samozřejmě podle předepsaného výbrusu) a sezonu bych dojel (s trochou rizika). Pak celý motor ven, vyměnit jmenovanou ojnici a kliku, znovu kvalitně našálovat a překroužkovat - a hlavně před sezonou zajet.