Výměna Pér.

Moderátor: Moderátoři

Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

no vidim ty kola.. ale nešahal sem na to .. tak nevim.. spíš sem tžy myslel tak že co ste vym,ysleli.. už vim.. niva.. :wink:
Rafan
Příspěvky: 151
Registrován: stř čer 29, 2005 08:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rafan »

Capodrak: problem s prednima tlumicema je v desny komplikovanosti rozebirani predni napravy. Dva servisaci v Praze a dokonce i Marek :!: se na to tvarili jakoze jde o sebevrazdu :?
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

MZ má tušim praxi ;-)
Jen nevim, jestli jen se zadníma....?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
MZ
Příspěvky: 237
Registrován: úte dub 19, 2005 17:57
Bydliště: Holýšov

Příspěvek od MZ »

dmatej píše:MZ má tušim praxi ;-)
Jen evim, jestli jen se zadníma....?
MZ má praxi s obouma typama tlumičů :-) už má všechny vyměněný. Jinak výměna tlumičů je sranda, pokud nejsou napředku přivařený jejich spodní držáky. rozebírat přední nápravu? ani zanic, nechal jsem to pro změnu zase přivařit. Ono nejen na mém autě sundavat spodní rameno je opravdu sebevražda.
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Ale,ale z coho mate strach, chce to len trochu casu a hodne WD40 a podla moznosti jednoduchy stahovak na pruziny. Ak je ovsem nieco privarene co ma byt prisroubovane, tak treba aj karbosku a zvaracku :D
Roman
Rafan
Příspěvky: 151
Registrován: stř čer 29, 2005 08:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rafan »

Roman píše:Ale,ale z coho mate strach, chce to len trochu casu a hodne WD40 a podla moznosti jednoduchy stahovak na pruziny. Ak je ovsem nieco privarene co ma byt prisroubovane, tak treba aj karbosku a zvaracku :D
No a prave surovina "cas" je nedostatkova. Stejne jako komponenta "misto", pokud obe chybi, jako treba nam bez garaze tak se z toho stava ryze neuskutecnitelna vec. :cry:
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

napiste mi nejaky uplne jednoduchy navod na demontaz a montaz prednich per.. vi nekdo?
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

nie je to tu este niekde?

Potrebujes stahovak inak je to obtiazne. S pouzitim stahovaka to je jednoduche, popisem ako na to bez neho.
Zacnes najprv z jednou stranou - das si zdvihak pod spodny uchyt tlmica a vyzdvihakujes auto dostatocne vysoko aby si mohol demontovat kolo. Pod napravnicu(uplne na tu stranu, ktoru robis) si das druhy zdvihak alebo proste nieco cim tam podlozis auto. Ked mas dole koleso, je potrebne odpojit brzdovy strmen. Nemusis hadicku, len odkrutit srouby a polozit ho na klatik v dosahu hadicky(aby nebola namahana) Potom odpojis vrchny cap(stacia tie tri srouby osmicky) a vyklopis "co ostalo" do von. Nasledne povolis tlmic(vrchnu matku v motorovom priestore) a uplne ho stlacis. Zdvihak pod spodnym uchytom stale mas. Teraz prichadza zlozitejsia cast pokial nemas stahovak pruzin. Musis pruzinu zaistit niecim dostatocne pevnym aby sa neroztvorila. Ja na to pouzivam specialny spagat vysokej pevnosti, ktory niekolko krat prevleciem na dvoch protilahlych stranach a zviazem. Teraz mozes zacat spustat zdvihak, ktory je pod tlmicom. Pomaly a opatrne. Rameno zide dole az tak ze sa da zdvihak vybrat. Po vybrati zdvihaka treba vytiahnut tlmic, nemal by to byt problem ak mas auto dost vysoko. Pruzina teraz vypadne sama. A ak tam chces dat druhu tak si bez stahovaka takmer skoncil(alebo sa da pruzina "niecim" stlacit a zaistit obdobnym sposobom ako predchadzajuca). Zviazanu pruzinu das naspat opacnym sposobom akym si ju vyberal.
Ak mas stahovak je to jednoduche - namiesto spagatov a inych kravin pouzijes ten :)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Mam taku otazku:Ten stahovak je vlastne nejaka dlhsia tycka so zavitom (napr. 10mm),ktoru vopcham dnu do pruziny a hore a dole tam nejaky plochac a pomaly utahujem matkami z oboch stran :?:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Stahovák je prostě tyčka se závitem, má 2 kroužky s packami, na krajním je závit.
Přílohy
stahovák1.jpg
(3.63 KiB) Staženo 1074 x
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Tak nejako som si to predstavoval
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Jak píše Majo, před sundáním pružinu posvazovat páskou na palety a jde ven celkem pohodlně, implantaci nové si ovšem bez stahováku, kterým si ji stlačím a následně svázanou elegantně založím nedokážu představit, ovšem jsou tu jistě i tací co to zvládají bez něj.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1502
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

viz Srbsko
VAZ 1117
Dusan
Příspěvky: 3882
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Hmmm no napr. ja som stale prevrtaval dva uholniky hruka 4mm asi M12 stift stiahool pruzinu a bolo...naposledy len jeden uholnik do spruziny a podlozka v miieste kam prechadza skrutka tlmiča a poto m len tocit a točit....
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

skuste to bez pouzitia stahovaku na Nive(co ma navyse tvrdsie pruziny a zavadzaju tam polosy) a spatne skladat s tym, ze tam narvete 4 centimetrove podlozky, az potom budete vediet co je to morda :P
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“