Stránka 5 z 80
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: stř zář 05, 2012 15:44
od Marťas
Já někde zaslechl, že hypoidní olej v převodovce ničí synchrony. Ovšem nevím, jestli je to pravda a proč by to měl dělat
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: stř zář 05, 2012 17:10
od Křečík Barbuška
Měl by to dělat díky "vysokotlakým" přísadám (někdy se označují písmenky EP), které jsou údajně agresivní vůči barevným kovům, prostě do převodovky API GL-4.
Do diferáků jsem zatím dával Madit Hypol 80W-90H a dá se říci, že s dobrým výsledkem, teď už se to zove MOL Hykomol a ztratil jsem v to důvěru. Do převodovky jsem lil Paramo Gyrol 80W-90 též s dobrým výsledkem, ale na můj vkus příliš podražil. Kdysi se mi podařilo tady do rozvodovky výhodně koupiti ТАД-17И SAE 85W-90 což mělo být úplně hyper super, nejlepší na světě, ale nalil jsem do toho oleje omylem rezistin, ještě teď to bolí
.
Nyní se přiblížil čas výměn a zvolil jsem toto:
převodovka (má v označení i písmenka EP
)
http://www.autodily-cardo.cz/prevodove- ... 80w-90-1l/
rozvodovka
http://www.autodily-cardo.cz/prevodove- ... 80w-90-1l/
Jsem zvěadav na výsledek
.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: čtv zář 06, 2012 13:10
od mceza
Ještě rychlý dotaz - právě to hledám, ale počítač pomalý a někdo odpoví třeba rychleji - kolik oleje do toho difu mám nalít? Je to tu přede mnou otevřené.
EDIT: Tak jsme snad našel dle
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 81#p157281 se vleze 1,5l oleje.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: čtv zář 06, 2012 13:17
od dvk
Po hranu nalévacího otvoru. A ano, mělo by to být kolem těch 1.5l
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: čtv zář 06, 2012 13:26
od Luděk Musil
Mě se matou čísla převodovka vs. diferák a to 1,2 vs. 1,7 litru. L.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: čtv zář 06, 2012 15:22
od Hurikán
S oleji je to přesně tak, jak psal Koko-Loko. Osobně jsem jezdil na jím zmiňovaný Total
http://www.autodily-cardo.cz/prevodove- ... 80w-90-1l/ jezdil. Měl jsem jej v difu a po cca 50.000 km žádný problém. Měl jsem jej i v převodovce a taky si nestěžovala. Tam jsem s ním najel asi jen 20.000 km
Luďo, ta čísla jsou poněkud divoká.
V difu je 1,5 litru
V převodovce 1,3
Zmiňovaných 1,2 litru je rozdíl mezi ryskou min a max na měrce oleje motoru.
Tož tak.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: čtv zář 06, 2012 15:31
od Luděk Musil
Ale jo - já se nepřu o pravdivost mých čísel. Před výměnou olejů v těchto soustrojích zakoupím nalévané oleje např. zde:
http://www.ekolube.cz/k/prevodove-oleje ... kolube-272 (koukám, že mají nějaký "řídký"
katalog), obvykle se spokojím do převodovky s "něčím" 80W90 a do rozvodovky s "něčím" PP90H. Od každýho koupím 2 litry, vyměním a co zbude - zbude na dolévání, příp. na namazání kolečka v kolečku (fúriku). L.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: čtv zář 06, 2012 15:38
od Hurikán
Jasně. Však já to s nakupovaným množstvím a následnou "spotřebou" dělám úplně stejně. Já to uvedl jen proto, aby majitel dědova vazu neměl v těch hodnotách zmatek.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: čtv zář 06, 2012 15:51
od Luděk Musil
Mimochodem dělám ještě jednu věc ... ovšem nevím zda-li je to správně , ale jisté preventivní účinky to má.
Vždy naleju toho oleje o trochu víc, obvykle tak 0,5 - 1 dcl. A při pravidelné kontrole (po 10.000 km) zjišťuji stav kapalin, většinou k plné spokojenosti. L.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: sob zář 08, 2012 22:25
od mceza
Konečně jsem se dostal k internetu. Ve čtvrtek jsem vyměnil olej v difu. Původní byl velmi slušný a bylo ho dost, takže to byla zbytečná práce, ale aspoň vím, že je to ok.
proběhl nástřik dveří a jejich usazení. Ani ve snu by mě nenapadlo, že slícování dveří bude taková práce. Už to jakž takž sedí, ale asi to bude potřeba zítra ještě doladit.
Nyní následují rozstřiky a celková kontrola před tím, než vyjedene ma STK. Při troše štěstí vše stihnu ve dvou okresech všechno oběhat a zařídit. Není toho moc, ale většinou to nezáleží na mě...
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: sob zář 08, 2012 23:19
od valda1971
Přeji Ti mnoho úspěchů s STK - já tam vždy jel sám s tím, že to mám jako už veteránka, a (ne naposledy) ale dvakrát předtím jsem prošel díky jinak perfektnímu stavu/vzhledu i s totálně nebrzdícímu zadnímu PZ kolu a potom s prasklým čelním sklem v zorném poli řidiče (zjištěno těsně před tím ! ) Můj kamarád říká, že barva nejezdí (pravda to je), ale v případě těchto autíček to na STK roli hraje....
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: ned zář 09, 2012 06:33
od mceza
Díky, také doufám, že na STK trochu pomůže pěkný stav. Co se vzhledu týče, tak úplně perfektní není, ale je na něm hodně vidět, že se ho snažíme kompletně dát dohromady. Jednoho dne, až nebudu vědět co s penězma a 2101 budou zas o trochu vzácnější ho bude čekat kompletní odstrojení a celej novej lak. Ale to je až za dlouho. Teď musí vypadat hezky v rámci možností.
Co se týče stavu, tak emise si sice nezměřím, ale ten motor má krásnej tichej chod. A ještě za dědy neměl nikdy na STK sebemenší problém. Brzdám jsme vyměnili dvě hadičky, odvzdnušnili, vyměnili kapalinu a při drobném testování se nezdálo, že by to někde brzdilo hůř, tak se nechám překvapit.
Všechno ostatní odpovídá stáří a tomu, že s tím děda i přes svůj věk najel 70 tis. km.
Určitě tam posledních 10 let tak pěkného žigula neviděli. Kamarád jim tam vozí staré motorky po renovaci, takže jsou u něj na "staré vergly" zvyklí. Jó v pondělí nebo v úterý se ukáže. Máme ještě dva dny na to ho dát dohromady (a poladit takový ty drobnosti jako elektroinstalaci, vzhled a čistotu motoru).
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: ned zář 09, 2012 11:28
od mayo456
čo sa brzd týka ak niekoko krát našlapeš brzdový pedál a ostáva tvrdý a vždy v jednej polohe ( nejde až na podlahu, nie je raz tvrdý inokedy mäkký) je to ok
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: ned zář 09, 2012 20:13
od mceza
Na STK je hlavně zajímá, zda všechna kola brzdí přibližně stejně. To se dá jednoduše odzkoušet. Člověk se rozjede, pustí volant a prudce zabrzdí. Pokud se auto stočí ke straně, je problém. Žigul při dnešním testu obstál, držel krásnou přímku. Jen jezdí dost líně, předpokládám, že na vině je ten (minimálně) šest let starý benzín v nádrži. Když to dobře pude, tak bude velmi brzo spálen
V úterý nás čeká STK, ve středu odhlásit, ve čtvrtek přihlásit a hotovo. Teď jen doufat, že auto a úřady budou fungovat, jak je potřeba... Držte palce.
Málem bych zapomněl se podělit o dnešní pracovní postup. Dopoledne jsme zkoušeli rozstřiky. Levé zadní dveře byly první pokus. Ten nedopadl úplně nejlépe, takže zbrousit a znovu. Zbytek je ve stavu "dobrý - výborný". Rozhodně to nebije do očí. Ale celolak to není... Potom jsem se hrabal v elektroinstalaci, vyměnil (funkční) zásuvku na vozík za luxusní hliníkovou z Jugoslávie, vyměnil prasklou žárovku a zjistil funkci dalšího gombíku na přístrojovce (mlhovka). Už zbývají nepoznané jen 3
...
Když už byly venku světla, tak se vyleštily rámečky. Když už se leštily chromy, tak i poklice, lišty a další věci. Už to vypadá zase jako "zahraniční vůz" (jak říkával děda) a ne jako "cigánský vergl" (jak říká kámoš, kterému to stálo na zahradě).
Fotky mám, ale neukážu kvůli technickým potížím s propojením mobilu a počítače
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: ned zář 09, 2012 20:36
od Cory
Pri brzdeni to bude tahat do strany aj pri zlom záklone rejdoveho čepu a sumernost brzd moze byt OK.