Stránka 5 z 11

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: pon říj 01, 2012 16:10
od zelvotron
Já kromě zmíněnýho svíčkovýho nástavce na golu pro vození v autě mám ještě klíč na svíčky z lídla za 60 korun, akorát neměl tu gumu uvnitř na zachycení svíčky, což jsem ovšem vyřešil tak, že jsem tím oříškem prostrčil provázek, kterej zajistí to, že při nasazení na svíčku ta svíčka na klíči zůstane, pokud není zašrouboivaná, je to naprosto spolehlivé :-) ale jinak tyhle spešl klíče na svíčky se daj sehnat i tou gumou uvnitř okolo stovky, akorát je třeba si pohlídat, aby měly dýlku alespoň 25 cm.

Jinak tam ještě může být ta zrada, že když se vyndavaj fajfky a jak mají na konci takovou jakous silikonovou čepičku, tak ta může občas zůstat na svíčce a to jde pak blbě vyndat.

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: ned říj 21, 2012 21:27
od ger007
takze na aute najeto prvych 150km ,co zistuje ? ze cez odlucovac oleja chcije megamoc oleja, neviem cim to je, ked som to zmontoval nalial som tam asi 4 - 4,5l oleja, myslite si ze to len blije prebytocny olej alebo je to cele zle ?

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: ned říj 21, 2012 21:47
od Cory
Necistil si ho? mozno je zaneseny..alebo je tam toho oleja predsa len moc...tych 4,5 sa mi zda vela

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: pon říj 22, 2012 06:05
od JmJ
Ja bych to jen malicko upresnil. Pod pojmem chcije si predstavim, ze to tece proudem. Ono to netece, ale prska :-) . Ja jen aby v tom bylo jasno ;-)

btw jeste sem si vzpomel na samaru na jednom srazu v trnave. ta mela filtr box plny oleje a to tak, ze to bylo olejove jezero. problem byl ve zcela zanesenem odlucovaci. nerikam, ze musi byt u gera zaneseny, ale uze to byt jedno s druhym. moc oleje a spinavejsi odlucovac.

btw2 az to bude plut mene oleje, tak tu hadici rozhodne pripoj do sani. je to jedine mazani skrtici klapky. u spi ji maze benzin stejne jako u karbecu, ale u mpi jen ten olej.

btw3 kolik mas ted po odstaveni pres noc oleje v motoru? a mas tam spravnou merku? ;-)

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: pon říj 22, 2012 10:01
od Vašátor
Pokud je tam toho oleje moc, logicky se bude tlačit ven. Začíná to prskáním u měrky, odlučovače a končí vyraženým guferem na klice. Takže si v nějaké literatuře najdi kolik tam patří oleje a podle toho to zkoriguj.
V případě, že tam je oleje akorát a stejně prská ven, značí to tlakování motoru - buď je ucpané odvětrání motoru, ale spíš bych si typnul na pístní kroužky, kdy se do motoru tlačí plyny z válce.

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: pon říj 22, 2012 10:09
od Cory
Neviem ako to ma robene nova rada, ale nemoze si to nasavat olej kvoli inemu sklonu motoru? Mozno by to chcelo upravit odlucovac

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: pon říj 22, 2012 10:15
od Vašátor
Je pravda, že odlučovač (přiváděcí trubka z bloku) nesmí být potopený v oleji, ba ani hladina by se neměla přibližovat. Každopádně nezdá se mi, že by drobný sklon motoru měl mít na toto vliv.

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: pon říj 22, 2012 10:19
od Cory
To ne, ale Ger vravel ze tam naleje viac oleja, kvoli inemu sklonu :D Tak teraz bude pravda niekde uprostred...Ger, čo ukazuje mierka?

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: pon říj 22, 2012 10:47
od Petr HC
Podle "příčurky" k motoru 1,5 - 16V - E3 do něho patří 3,5 l oleje. Pokude se dá přesně 3,5 l je olej (po proběhnutí motoru) cca 4 mm nad ryskou max. proto po nalití 4,5 l z toho máte "Robura" (ten maže stěny válců rozstřikováním oleje "lžičkami " na ojnicích) , tady pravděpodobně konce ojnic také olej rozstřikují po stěnách válců i do odvětrávacího otvoru. Je - ji tomu tak, budou zřejmě mastné i svíčky, poněvadž stírací kroužky to nebudou stíhat setřít.
A jestli motor "dýchá" dovnitř nebo ven, na to stačí otevřít plnící hrdlo oleje, položit přes něj hadr nebo savý papír, nastartovat a za chvilku je jasno.

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: pon říj 22, 2012 17:31
od zelvotron
Motor je ok ;) Jedině bych vyměnil těsnění víčka oleje, to myslím bylo blbý jako u většiny šestnáctiventilů. Pasuje z 01.

Pokud to vezmu selským rozumem, tak v desítce je ten motor nakloněnej dopředu a měrku má taky zepředu. V krabici předpokládám, že je blok svisle, takže konec měrky bude výš vůči hladině, než v desítce, tedy když v krabici doleju na měrku, tak oleje tam bude víc, než kdyby ten motor byl v desítce.

Moc bych to neřešil, nalil + - 3/4 měrky, případně bych to zkorigoval podle čidla hladiny, co je na druhý straně bloku u filtru (funguje jako spínač - nízká hladina rozpojeno, správná a vyšší hladina sepnuto) a jezdil. Těch 4,5 litru mi přijde opravdu hodně, při výměně se tam běžně dá přes ty tři litry.

Vždyť o kolik je ten motor v desítce skloněnej? O 20°? Kdyby to měl být nějakej problém, tak by se musel i v desítce zadřít v každým větším kopci, což je blbost, maximálně bych se obával přelývání v zatáčkách, vzhledem k tomu že v desítce je příčně a v krabici podélně, ale zase Ger s tím asi nebude po okruhu s bočním přetížením jako F1 :)

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: pon říj 22, 2012 18:08
od Tommel
Ger nepotřebuje okruh, stači Buchlovaky :D

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte led 08, 2013 17:34
od ger007
no dotaz,

na aku teplotu sa Vam ohrieva motor ? ja som to teraz v zime nedostal este cez 82° ani v meste ani nikde, nemal by som si dat tecku na chladic ? neni to malo stupnov ?

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte led 08, 2013 17:55
od JmJ
ger007 píše:no dotaz,

na aku teplotu sa Vam ohrieva motor ? ja som to teraz v zime nedostal este cez 82° ani v meste ani nikde, nemal by som si dat tecku na chladic ? neni to malo stupnov ?
mi to chodi tak 82 - 85 - 87 v teplotach kolem plus peti stupnu.

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte led 08, 2013 18:16
od Petr HC
U mojí 2112 je tomu také tak. Na 90 -95 st.C při venkovní teplotě okolo nuly se dostanu po zaclonění cca 1/2 chladiče kusem kartonu (blbě se tam zasouvá a když zapadne dolů, ještě blběji se dostává ven). S povděkem vzpomínám na starou Š-Octavia Combi, kde byla standartně roletka ovládaná takovým "záchodovým" řetízkem, nastavitelná do libovolné polohy.

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte led 08, 2013 19:39
od ger007
no ja mam taku kozenku na chladic, cestou z kopca sa mi to ochladi aj na 68 ° +/- rozmyslam ci to tam osadim alebo nie, neviem pri akych stupnoch sa to ma nasadzovat ? :_D ja mam krabicu na to existuju pekne kozenky :-D