Lada 2106
Moderátor: Moderátoři
Re: Lada 2106
Při lakování holého plechu platí určitá pravidla nanášení vrstev, která se musí dodržovat, jinak to znovu zrezne. Barva se NIKDY nelakuje přímo na holý plech! Já upřednostňuji tento postup: holý plech - dvousložkový antikorozní epoxidový základ - plnič - špric kyt - barva - popřípadě lak.
Takže holý plech ochránit nějakým dobrým základem, nejlépe mnou zmiňovaným dvousložkovým epoxidem. Obyčejná základová barva je k ničemu.
Takže holý plech ochránit nějakým dobrým základem, nejlépe mnou zmiňovaným dvousložkovým epoxidem. Obyčejná základová barva je k ničemu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lada 2106
a to i tehdy, když se nakonec bude dělat celolak?
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Lada 2106
>Vašátor: souhlasím, barva přímo na plechu je k ničemu. U Trabanta jsou tímhle způsobem nalakované drobnosti v motorovém prostoru, a i přes minimální zátěž laku jsou všechny rezavé.
-- Pod dvojsložkovou základovku se nepoužívá zinková barva?
S kamarádem jsme podnikli poslední letošní asi 10km jízdu se žlutou. Zalíbilo se mu ježdění v Ladě, a tak jsme se domluvili, že když náhodou seženu lepší, jednu mu nechám jen tak na ježdění (NE ničení - nakonzervovali bychom rezavá místa vazelínou a seřídili/dali seřídit motor - spíš by byla renovace odložena). Chvíli jsem řídil i já, samozřejmě mimo silnici, a poprvé jsem jel se zařazenou dvojkou .
Přední díl výfuku je děravý nebo povolený, takže se na nás podezíravě dívalo pár lidí co to vidělo - při přidání plynu se ozve hlasité "vzyyym" http://www.youtube.com/user/smradlavejt ... qr6wEFOnWg
Nakonec jsme nalili do válců trochu oleje a protočili motor, aby byl připraven na zimu.
Zvláštní je, že nad svíčkami je číslo začínající 21011 - že by tam byl jiný motor? Předchozí majitel o tom nic neví, protože nedělal přepis. Sehnal krátce po koupi Lad Tatru 603 a už to neřešil. Ale pokud s tím nebudou úřední problémy, moc to nevadí - jede moc pěkně, výborně brzdí, je oproti novým autům úžasně pohodlná a má hezký zvuk klaksonu. Navíc vevnitř nesmrdí moderní plasty, ze kterých se mi dělá špatně. To je podle mě dost důvodů k opravě, jakkoliv bude náročná.
-- Pod dvojsložkovou základovku se nepoužívá zinková barva?
S kamarádem jsme podnikli poslední letošní asi 10km jízdu se žlutou. Zalíbilo se mu ježdění v Ladě, a tak jsme se domluvili, že když náhodou seženu lepší, jednu mu nechám jen tak na ježdění (NE ničení - nakonzervovali bychom rezavá místa vazelínou a seřídili/dali seřídit motor - spíš by byla renovace odložena). Chvíli jsem řídil i já, samozřejmě mimo silnici, a poprvé jsem jel se zařazenou dvojkou .
Přední díl výfuku je děravý nebo povolený, takže se na nás podezíravě dívalo pár lidí co to vidělo - při přidání plynu se ozve hlasité "vzyyym" http://www.youtube.com/user/smradlavejt ... qr6wEFOnWg
Nakonec jsme nalili do válců trochu oleje a protočili motor, aby byl připraven na zimu.
Zvláštní je, že nad svíčkami je číslo začínající 21011 - že by tam byl jiný motor? Předchozí majitel o tom nic neví, protože nedělal přepis. Sehnal krátce po koupi Lad Tatru 603 a už to neřešil. Ale pokud s tím nebudou úřední problémy, moc to nevadí - jede moc pěkně, výborně brzdí, je oproti novým autům úžasně pohodlná a má hezký zvuk klaksonu. Navíc vevnitř nesmrdí moderní plasty, ze kterých se mi dělá špatně. To je podle mě dost důvodů k opravě, jakkoliv bude náročná.
Trabant 601 de Luxe 1989 - provádím GO Lada 2106 1978 - vnitřní hniloba Lada 21061 1986? - vnější hniloba
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Lada 2106
21011 je začátek typovýho označení unifikované hlavy motorů lada. Po prvních letech výroby, kdy udělali víc typů motorů nahradili původní díly touto hlavou, která se dávala na všechny kubatury motorů. Určující pro typ motoru je nálitek na pravé straně motoru, který zpravidla není vidět, protože je schovanej za startérem, výfukem a podobnýma věcma. Pak je tam ještě pod rozdělovačem na bloku broušená ploška, kde je vyražené typové číslo motoru a seriové číslo. To je jediné místo na motoru, které by mělo zajímat úředníky.
Základovka na syrovo nemá smysl proto, že je jen jako vazební vrstva pro vrchní barvu - nemá krycí učinky, je porézní, prolne jí voda a koroduje kov. Akorát to není tak vidět.
Základovka na syrovo nemá smysl proto, že je jen jako vazební vrstva pro vrchní barvu - nemá krycí učinky, je porézní, prolne jí voda a koroduje kov. Akorát to není tak vidět.
Re: Lada 2106
Zinkovou barvu jsem nikdy nepoužíval, nemůžu soudit. Každopádně zinkové spreje jsou naprd, podrezají a navíc na nich nedrží další barvy - kloužou se po zinkovém nástřiku.
Číslo 21011 na hlavě motoru je označení hlavy motoru - unifikovaná hlava. To tě vůbec nemusí zajímat. Důležité je číslo na bloku motoru. Apropo, jak hodláš řešit přepis vozu a eko-výpalné 10 000kč?
Číslo 21011 na hlavě motoru je označení hlavy motoru - unifikovaná hlava. To tě vůbec nemusí zajímat. Důležité je číslo na bloku motoru. Apropo, jak hodláš řešit přepis vozu a eko-výpalné 10 000kč?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Lada 2106
To číslo 21011 je v poriadku. Je to číslo hlavy, ktoré znamená, že je to unifikovaná hlava. Má to tak byť. Číslo motora je na bloku. Zinkový sprej sa dá použiť tak na stykové plochy, alebo v dutinách, ale nie ako základ pod lak.
A ako vyriešiš u bielej to, že je odhlásená a prihlásiť ju pôjde len s veteránskym atestom.
A ako vyriešiš u bielej to, že je odhlásená a prihlásiť ju pôjde len s veteránskym atestom.
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lada 2106
To bych řešil až to bude spravené
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Lada 2106
>Vašátor: díky, to jsem chtěl vědět. Poplatek řešit nemusím, mám ZTP..
Četl jsem o tom, že se dělaly dvě sady dílů, ze kterých se montovaly 4 objemy motorů - jen jsem si myslel, že bude výrobní číslo dobře viditelné.
Hned jsem o něco klidnější
Četl jsem o tom, že se dělaly dvě sady dílů, ze kterých se montovaly 4 objemy motorů - jen jsem si myslel, že bude výrobní číslo dobře viditelné.
Hned jsem o něco klidnější
Trabant 601 de Luxe 1989 - provádím GO Lada 2106 1978 - vnitřní hniloba Lada 21061 1986? - vnější hniloba
Re: Lada 2106
Nevíte jestli je přední podběh na 2101 stejný jako na 2106? Budu je asi potřebovat u žluté vyměnit. Díky za rady!
(píšu to sem jednak proto, abych měl všechny poznatky pohromadě, jednak proto, aby mi to tu nezapadlo).
A mimochodem, nevíte kde sehnat blatníky? Už jsem jednou nějaké kupoval a nakonec se ukázalo, že jsou na 2105/7 - to byla ta aukce, u které se tu někdo divil, proč je tam fotka jeho auta - vysvětlil jsem prodejci, že je to na jiný typ a poslal jsem mu nějaké odkazy, aby viděl rozdíl .
(píšu to sem jednak proto, abych měl všechny poznatky pohromadě, jednak proto, aby mi to tu nezapadlo).
A mimochodem, nevíte kde sehnat blatníky? Už jsem jednou nějaké kupoval a nakonec se ukázalo, že jsou na 2105/7 - to byla ta aukce, u které se tu někdo divil, proč je tam fotka jeho auta - vysvětlil jsem prodejci, že je to na jiný typ a poslal jsem mu nějaké odkazy, aby viděl rozdíl .
Trabant 601 de Luxe 1989 - provádím GO Lada 2106 1978 - vnitřní hniloba Lada 21061 1986? - vnější hniloba
Re: Lada 2106
To bolo asi moje auto
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Lada 2106
Přední podběhy na 01 a 06 jsou rozdílný a to hodně.
Re: Lada 2106
Ahoj, zase po delší době trochu přemítám nad svými pošetilými plány ohledně vraků, takže mám pár dotazů:
1) Co je přimontované na sání u krémové 21061? Je to takový ten patastroj na emise? 2) Neznáte někdo číslo barvy na 2103 z fotky? (to není moje auto, ale barva je asi nejlepší možná) 3) Šlo by použít tohle čerpadlo: http://www.ebay.com/itm/New-Electric-Fu ... e9&vxp=mtr abych nemusel vždycky trápit spouštěč po delší nečinnosti auta?
4) Je někde možné vykoupit z likvidace holou karoserii? Krémová není tak špatná, ale u žluté jsou hrozné přední podběhy - ty by zvládl hezky opravit jedině profík
1) Co je přimontované na sání u krémové 21061? Je to takový ten patastroj na emise? 2) Neznáte někdo číslo barvy na 2103 z fotky? (to není moje auto, ale barva je asi nejlepší možná) 3) Šlo by použít tohle čerpadlo: http://www.ebay.com/itm/New-Electric-Fu ... e9&vxp=mtr abych nemusel vždycky trápit spouštěč po delší nečinnosti auta?
4) Je někde možné vykoupit z likvidace holou karoserii? Krémová není tak špatná, ale u žluté jsou hrozné přední podběhy - ty by zvládl hezky opravit jedině profík
Trabant 601 de Luxe 1989 - provádím GO Lada 2106 1978 - vnitřní hniloba Lada 21061 1986? - vnější hniloba
Re: Lada 2106
.....abych nemusel vždycky trápit spouštěč po delší nečinnosti auta?.....
A Ty si neumíš vychutnat tu klasiku, páčkou AC pumpy nacupovat, vytáhnout manuelní sytič a na první otočení nastarzovat ? Dyť vo tom celím to je
A Ty si neumíš vychutnat tu klasiku, páčkou AC pumpy nacupovat, vytáhnout manuelní sytič a na první otočení nastarzovat ? Dyť vo tom celím to je
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Lada 2106
1)Ten plastovej bazmeg je přepínátko na léto a na zimu. Má to na sobě páčku a tou přepneš, jestli to bude brát studenej vzduch ze sosáku co vede dopředu, nebo teplej odspodu od výfukových svodů.
2)Zeptej se Lukyho, teď stříkal stejnou barvou (asi, těžko říct z fotky) 2106ku, myslím, že si jí nechal namíchat podle originálu.
3)Viz Valda. Lada nemá vratku, má jednoduchej karbec. Otázkou je, jestli by to tomu čerpadlu třeba nevadilo, že by tlačilo do slepý větve, když je karbec plnej a uzavřejnej. Taky vždy otevřu kapotu a nacupuju benzín ruční pumpičkou.
4)Jó, to by byla asi obrovská klika, sehnat z likvidace karoserii, kor kdyby byli ochotní ji prodat. Spíš dej poptávku tady na fóru.
2)Zeptej se Lukyho, teď stříkal stejnou barvou (asi, těžko říct z fotky) 2106ku, myslím, že si jí nechal namíchat podle originálu.
3)Viz Valda. Lada nemá vratku, má jednoduchej karbec. Otázkou je, jestli by to tomu čerpadlu třeba nevadilo, že by tlačilo do slepý větve, když je karbec plnej a uzavřejnej. Taky vždy otevřu kapotu a nacupuju benzín ruční pumpičkou.
4)Jó, to by byla asi obrovská klika, sehnat z likvidace karoserii, kor kdyby byli ochotní ji prodat. Spíš dej poptávku tady na fóru.