Stránka 5 z 5
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: ned bře 03, 2013 18:27
od Luděk Musil
Téměř rovných 38.000 km.
Přidám ještě fotku kroužků, resp. toho co z nich zbylo.
Mimochodem ten veškerý chybějící materiál vč. pružinky ze stíracího kroužku jsem nikde nenašel.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: ned bře 03, 2013 20:10
od MartasBrno
Zajímalo by mně zhodnocení života toho motoru.
Myslím si, že kdyby na tom bylo něco hodně blbě, skončilo by to jako Maťkovy pokusy. Pod ponkem po pár stech kilometrech. Kdyby to bylo dobře, jezdilo by to dalších aspoň 50 nebo 100 tisíc. Tenhle motor měl nejspíš výhodu v elektronice, která jaksi zajišťovala "správný" chod, ale něco tomu chybělo. Co to bylo?
Bylo to to detonační spalování? Jestli jo, bylo jen v některých režimech, které snad nebyly časté, jinak by to snad odešlo nejspíš mnohem dřív. Jednotka neměla čidlo detonací a sama se hranice klepání dopočítat neuměla? Nevyhovující palivo nějak neuvažuju, vzhledem k LPG, ale to ví Luděk nejlíp.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: ned bře 03, 2013 20:13
od Cory
RJ u SPi nema detonacne cidlo. Pokial si dobre pamatam, priesty uz behali v nejakom inom motore nie?
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: ned bře 03, 2013 21:22
od Vašátor
Detonační spalování dokáže píst a kroužky odrovnat během několika desítek kilometrů.
Písty běhaly v motoru Fiat 131, který měl najeto nějakých 160 000km.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: ned bře 03, 2013 21:59
od Dusan
Praskol prvy kruzok a potom to uz malo rychly spad
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: pon bře 04, 2013 09:31
od dvk
Každopádně je zajímavá úvaha, kde je všechne ten matroš pístu a kusy kroužků ... i kdyby se motor opravil, tohle by bylo pořád riziko.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: pon bře 04, 2013 09:40
od Cory
Prevrtat dalsiu 1,7 a kupit nove piesty 84mm...direct pre Ladu.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: pát bře 08, 2013 19:27
od Saša
Včera jsem byl ve firmně zabívající se mnoho let opravami hlavně hlav a podobně . Dělali Nám hlavy na destu a mimo řeč jsem se zmínil že mám Ladu a jestli by mi "lízli" blok a hlavu , že chci stavět speciál na LPG . Odpověď zněla samozřejmně a že mi klidně dají i nerezové ventily .
Kecáme a kecáme a najednou jsem si vzpoměl na Luďkův nebohý motor a poněvač jsem si fotky stáhnul do telefonu tak jsem jim je ukázal .
Po shlédnutí stavu kroužků jim bylo 100% jasno o příčině ŠPATNÝ (ostrý) VÝBRUS !!! Že již to párkrát viděli . Po výbrusu musí na stěnách válce být vidět "křížky" po honování , ale na dotek musí být stěna naprosto hladká . Tady patrně došlo k chybě a je několik důvodů jak místo hladkého povrchu vzniklo "struhadlo" . Kroužky to brousilo az se kus stěráku ulomil otočil a pak to šlo jedno po sruhém . Jako nejpravděpodobnější se jeví chvění (drnčení) honovacího nástroje nebo jeho mechanická vada .
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: pát pro 13, 2013 22:08
od Nulašestka
Saša píše:Po výbrusu musí na stěnách válce být vidět "křížky" po honování , ale na dotek musí být stěna naprosto hladká .
To je fakt. Naštěstí jsem to po výbrusu tak měl. Luďkovi toto nezávidím.

Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: sob pro 14, 2013 09:12
od Majo
vidim, ze nie som jediny, kto si t tu vsimol az po 3/4te roku.
Teda, to je fakt sila a ja som si lamal hlavu s malou prasklinou medzi I. a II. kruzkom na Nive.
foto tu
U mna to bolo na 100percent sposobene nekvalitnym spalovanim, presnejsie vysokou teplotou hlavne pri prevadzke na LPG. To viem isto, lebo sa mi roztopili kable od lambda sondy a plastova krytka pomocneho capu. Chyba bola vo vstrekovacoch s dlhou odozvou, apson take vysvetlenie som dostal v dobrom LPG servise.