Jestli to nebude číst Petr HC, tak ať to zkusí odpojit a uvidí se.JmJ píše: ja to take nevim jiste, ale je takovy rozumny uzus u cidel s anlog-digitalnim prevodnikem, ze v pripade, ze se cidlo vyhodnoti jako vadne, a neni nutne pro funkci systemu, pak je jeho hodnota nejak nahrazena tak, aby system pracoval dal. to vyhodnoceni, ze je cidlo vadne, se zpravidla dela tak, ze pokud se hodnoty z cidla dostanou mimo vymezeny rozsah hodnot, nebo ze se hodnoty prilis lisi treba od hodnot jineho cidla, pak je cidlo oznaceno za vadne. coz samozrejme muze vest k tomu, ze cidlo vraci hodnoty, ktere odpovidaji vymezenym kriteriim, ale presto jsou to hodnoty spatne. napr. teplomer ma povoleno -50 az +60. ovsem pokud vraci 10 stupnu i tehdy, kdyz ma merene medium 30 stupnu, tak je to spatne, ale kontrolni mechanizmus to nepozna. pokud takove cidlo zcela vyradim, pak je velka sance ze system jednoznacne urci cidlo jako vadne a hodnoty z nej ignoruje a snazi se bezet dal bez nich.
proto odpojeni muze veci prospet. ale je to jen teorie, trochu overena praxi
Motor nejde nastartovat
Moderátor: Moderátoři
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Opět - pokolikáté už - zde píši - a týká se to zejména mladších a začínajících "Laďáků" .Erik píše: ...Jestli to nebude číst Petr HC, tak ať to zkusí odpojit a uvidí se.
[glow=yellow]Máš-li problém, nejprve si prostuduj pomocí funkce "Hledat" vše, co již bylo o problému i několikrát napsáno. [/glow]V tomto případě si dovoluji s JmJ nejen souhlasit, ale i tvrdit, že popisovaný problém nemůže způsobit čidlo detonací. Spíše bych věřil tomu, že při jeho výměně a vynulování nejen paměti závad, ale i paměti "samoobučenija" se systém uvedl do korektního stavu nebo při "zahejblování"s vodiči se někde zlepšilo ukostření.
Takže - nejprve si najděte odkaz deton* (nebo samoobuč*, příp. jiné. Ta * je tam proto, aby byly nalezeny všechny tvary tohoto slova) a potom se ptejte na to, co tam nenajdete nebo čemu jste nerozuměli. Pokud uvedete mně jako autora, získáte min 20 odkazů, pokud ne, mohou jít odkazy do stovek (v tom případě se už hůře hledá "jádro pudla", ale může tam být i kvalifikovanější odpověď, než ta moje). Šťastný nový rok všem ! PHC
Petře, když jsem dal zpátky zkušebně původní (špatné) čidlo detonací, problém se opakoval. Že by se zase náhodně zhoršilo ukostření, to se mi opravdu nezdá. Následně by se opět muselo ukostření zlepšit při opětovné výměně za čidlo nové. Prostě s původním čidlem to nenastartovalo, s novým ano. Neumím Ti to teoreticky zdůvodnit, ale prakticky to tak bylo. Možná bych to špatné čidlo našel, mohu poskytnout k ověření toho, co tu tvrdím a co mi tu rozmlouváte.Petr HC píše:Opět - pokolikáté už - zde píši - a týká se to zejména mladších a začínajících "Laďáků" .Erik píše: ...Jestli to nebude číst Petr HC, tak ať to zkusí odpojit a uvidí se.
[glow=yellow]Máš-li problém, nejprve si prostuduj pomocí funkce "Hledat" vše, co již bylo o problému i několikrát napsáno. [/glow]V tomto případě si dovoluji s JmJ nejen souhlasit, ale i tvrdit, že popisovaný problém nemůže způsobit čidlo detonací. Spíše bych věřil tomu, že při jeho výměně a vynulování nejen paměti závad, ale i paměti "samoobučenija" se systém uvedl do korektního stavu nebo při "zahejblování"s vodiči se někde zlepšilo ukostření.
Takže - nejprve si najděte odkaz deton* (nebo samoobuč*, příp. jiné. Ta * je tam proto, aby byly nalezeny všechny tvary tohoto slova) a potom se ptejte na to, co tam nenajdete nebo čemu jste nerozuměli. Pokud uvedete mně jako autora, získáte min 20 odkazů, pokud ne, mohou jít odkazy do stovek (v tom případě se už hůře hledá "jádro pudla", ale může tam být i kvalifikovanější odpověď, než ta moje). Šťastný nový rok všem ! PHC
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Pak už snad zbývá jen ta možnost. že vozy z r.2000 nebo dřívějšího data výroby jsou vybaveny jinými řídícími jednotkami než Bosch, se kterými mám jakous-takous zkušenost. A tyto -GM, Bosh.ru nebo Janvar se chovají jinak. Je faktem, že jmenované ŘJ jsou vzájemně sofwarově i hardwarově nekompatibilní.
P.S: A tímto také vyzývám další potenciální tazatele, aby v dotazu uváděli nejen typ vozu, druh motoru a rok výroby, ale i typ, číslo a výrobce řídící jednotky.
Už se mi asi třikrát stalo, že jsem chtěl něco řešit na vozech Lada 211x a ukázalo se, že byly dovezeny z ciziny s ŘJ a dokonce i s některými snimači které do ČR nikdy nebyly dováženy.
P.S: A tímto také vyzývám další potenciální tazatele, aby v dotazu uváděli nejen typ vozu, druh motoru a rok výroby, ale i typ, číslo a výrobce řídící jednotky.
Už se mi asi třikrát stalo, že jsem chtěl něco řešit na vozech Lada 211x a ukázalo se, že byly dovezeny z ciziny s ŘJ a dokonce i s některými snimači které do ČR nikdy nebyly dováženy.
Je pravda, že moje Lada byla dovežena z Belgie, r. v. 2002, ale jinak tam byla ř. j. Bosh. Typ už si přesně nepamatuji, ale vypsal mi to i palubní počítač, když jsem ho tam namontoval. Čidlo bylo popsané azbukou. V tom neznačkovém servisu říkali, že by to tohle čidlo klidně dělat mohlo, objednali nové a pak to startovalo jedna báseň.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
ono nejde o to, komu to dava za pravdu, ja myslim, ze jde hlavne o to, ze se ted vi, ze ta cidla na to s nejvetsi pravdepodobnosti nemaji vliv a tedy jsou v poradku a muze se jit proverovat dalsi pricina problemu. a to je to hlavni.Erik píše:Tak to dává za pravdu Petrovi HC i Sašovi.
VAZ 2104 1.3 1989
Čidel - snímačů potřebných k tomu aby motor naskočil je potřeba minimum . V podstatě by mělo stačit jedno a to snímač otáček pokud (tedy u řady 211X) snímá i polohu motoru (jako je tomu u 1.7spi) jinak i snímač polohy vačky .
Jen tak pro klid bych skouknul rozvody zda to "nepřeskočilo" .
Vždy je po ruce jden prastarý trik jak spolehlivě odhalit příčinu proč motor nestartuje . První je kontrola rozvodů (pohledem) zda vše sedí na značkách . Pokud vše "sedí" vemte 10ml stříkačku s benzínem a stříkněte jí přímo do sání na klapku - přidejte trochu plyn a skuste startovat . Pokud motor na chvilku chytí je problém v palivu a jeho dodávce (přípravě) , pokud nechytí je problém v elektrice (jiskra) .
Jen tak pro klid bych skouknul rozvody zda to "nepřeskočilo" .
Vždy je po ruce jden prastarý trik jak spolehlivě odhalit příčinu proč motor nestartuje . První je kontrola rozvodů (pohledem) zda vše sedí na značkách . Pokud vše "sedí" vemte 10ml stříkačku s benzínem a stříkněte jí přímo do sání na klapku - přidejte trochu plyn a skuste startovat . Pokud motor na chvilku chytí je problém v palivu a jeho dodávce (přípravě) , pokud nechytí je problém v elektrice (jiskra) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
To Tomassva. Ještě zkus zmenšit mezeru mezi snimačem klikové hřídele a ozubeného kola na řemenici klikovky na minimum z předepsaných 0,7 - 1,1 mm.
Ještě pro doplnění : Systém SPI (2107) nevyžaduje existenci snimače polohy vačkové hřídele (SPV). U MPI řady 211x to funguje tak, že snimač polohy klikové hřídele (SPK) není jednoduchá clonka sledující horní úvratě (HÚ) pístů 1,4 a 2,3 (samozřejmě s předstihem následně korigovaným ŘJ), ale namísto clonky je zde ozubené kolo se 60ti zuby (z toho jsou dva vynechány), indukující do SPK každé 3 DEG impuls (jeden kladný, druhý záporný). Vynechaná dvojice zubů indikuje již 114 DEG (19 zubů) před HÚ, který válec např z dvojice 1,4 dostane vstřiknutu svoji dávku paliva (který to bude určí SPV) a které dva válce - v tomto případě 2,3 budou pálit . Impuls z SPK (mezi - 19tým a nultým zubem, který spustí zapalovací transformátor určí složitým algoritmem z otáček, zatížení, teploty motoru a z polohy škrtící klapky ŘJ). V případě poruchy SPV přejde ŘJ do nouzového režimu, kdy vstřikuje poloviční dávku paliva vždy do odpovídající dvojice válců současně (samozřejmě se rozumí před sací ventil).
Ještě pro doplnění : Systém SPI (2107) nevyžaduje existenci snimače polohy vačkové hřídele (SPV). U MPI řady 211x to funguje tak, že snimač polohy klikové hřídele (SPK) není jednoduchá clonka sledující horní úvratě (HÚ) pístů 1,4 a 2,3 (samozřejmě s předstihem následně korigovaným ŘJ), ale namísto clonky je zde ozubené kolo se 60ti zuby (z toho jsou dva vynechány), indukující do SPK každé 3 DEG impuls (jeden kladný, druhý záporný). Vynechaná dvojice zubů indikuje již 114 DEG (19 zubů) před HÚ, který válec např z dvojice 1,4 dostane vstřiknutu svoji dávku paliva (který to bude určí SPV) a které dva válce - v tomto případě 2,3 budou pálit . Impuls z SPK (mezi - 19tým a nultým zubem, který spustí zapalovací transformátor určí složitým algoritmem z otáček, zatížení, teploty motoru a z polohy škrtící klapky ŘJ). V případě poruchy SPV přejde ŘJ do nouzového režimu, kdy vstřikuje poloviční dávku paliva vždy do odpovídající dvojice válců současně (samozřejmě se rozumí před sací ventil).
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: sob bře 06, 2010 11:35
- Bydliště: Buková u příbramě
- Kontaktovat uživatele:
To Petr HC. Jak se dá změnšit ta vzdálenost toho čidla polohy klik. hřídele od řemenice, to bych musel to čidlo ubrousit, aby se dostalo blíže k řemenici. Jinak jsem si byl včera u Plavce pro zapalovací modul a chová se to s ním naprosto stejně- je sice jetý, ale prý funkční i s kabely sem ho vzal pro jistotu, takže chyba bude nejspíš někde jinde. Prostříkal jsem kontaktolem ještě jednou přívod k zapalovacímu bloku, rozebral potenciometr u škrtící klapky, byl v něm nějaký bordel - vyčištěno a proměřeno ohmicky, vyčistil přívodní vodiče, vyčistil přívod k čidlu detonací, zkontroloval jsem pojistky u ŘJ - všechny 3 ok, čerpadlo čerpá do vstřiků, ale nemám možnost změřit tlak. |Zkusili jsme tedy auto roztlačit a zařadit 2 převodový stupeň, že by se to mohlo protáhnout, bohužel párkrát to škrtlo a jinak nic. Volal jsem tedy servisákovi 2km odemě a poradil mi, abych nahřál špičky svíček plynem, udělal jsem to a motor chytl, ale jen asi na 20sekund, nedržel volnoběh,musel jsem různou intenztou šlapat na plynový pedál, běžel nepravidelně opět jen na pár válců a z výfuku šel černý kouř,nejspíš nespálené palivo a poté motor chcípnul a už jsem ho nenatočil. nejspíš mu to odtáhnu, aby se na to podíval má lidové ceny a je s ním velice dobrá domluva. Napadá Vás ještě nějaká možná příčina?Imobilizér? SW řídící jednotky?samotná řj?Jinak svíčky jsou stále mokré od benzinu. ještě jsem zkusil stříknout těch 10ml benzinu před škrtící a nic. když motor naskočil, check engine nesvítil.
Tomáš Svátek
Jako na šicím stroji ? Přesně tohle mě dělala vadná váha vzduchu.tomassva píše:nedržel volnoběh,musel jsem různou intenztou šlapat na plynový pedál, běžel nepravidelně
Právěže netuším jak se chová GM , jestli jako bosh, kdy po odpojení váhy vzduchu to jelo. Možná Tavri by mohl vyzkoušet na svém sedanu.
Neznám podrobnosti ohledně "známého mechanika" ale asi bych radši volil rovnou LadaServis. Ikdyž GM, je vlastně starej Opel, takže pokud se "známý" vyzná v těhle kárách, tak by Lada pro něj neměla být problém myslím.
Hergot, jsme ten modul měli vyzkoušet v jiným voze, třeba u Želvíka, kterej tu byl předtím Se divím, že zatím všichni ode mě odjeli po svejch
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: sob bře 06, 2010 11:35
- Bydliště: Buková u příbramě
- Kontaktovat uživatele:
no tak nějak bylo by dobrý, kdyby to byla ta váha, alespoň by bylo jasno. A jsou ty váhy zaměnitelné? šel by mi sem třeba ten bosch? Mně to odpojení neudělalo nic, jakobych nic neudělal:-D bylo by mi divné, že by se oba bloky chovali stejně, to nejspíš ne, ten problém bude jinde řekl bych s tímhle jsem svíčky raději nezkoušel Vzhledem k tomu, že opravuje všechny možný vozy - co kdo doveze, mohl by to dát dohromady, říkal, že to nejspíš bude nějaká blbost tak na to zatím vsázím a budu doufat. Já taky ale v jiným autě
Tomáš Svátek
Právěže nejsou. Je tam tuším jiná příruba. A ani by asi nepracovala tak jak má.tomassva píše:A jsou ty váhy zaměnitelné
Tak blbost to bejvá vždycky, jen to člověka potrápí než na to přijdetomassva píše:říkal, že to nejspíš bude nějaká blbost tak na to zatím vsázím a budu doufat
tomassva píše:Já taky ale v jiným autě
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
To Tomassva - "přelouskej si" toto: http://www.chiptuner.ru/content/abbat/ - je tam spousta možností, které brání nastartování motorů 211x.