Stránka 5 z 8

Re: Imobilizer

Napsal: stř říj 31, 2012 20:11
od mirozv
Ešte ma napadlo skontrolovať spojenie od toho snímacieho bazmeku k jednotke immo 4i n8hodou nies[ urvaté vodiče od snímacej cievky. Neskúšal to niekto štarovať v tedy, keď immo prechádza do aktívneho stavu? T.j. keď začalo rýchlo pískať a blikať? Vtedy mu vraj zvykne zašvitoriť.

Re: Imobilizer

Napsal: pát lis 09, 2012 17:21
od JmJ
Tak uz to prislo i na me.

Popis problemu: jedu dnes par kratkych tras po meste, nasledne vyrazim mim mesto. Prepnu palubni pc na ukazovani teploty motoru ( rezim zobrazeni stavovych dat z rj, pc 11). Po 1 km cumim na teplotu a misto cisla je tam pc -- a blika zvonek. Dojedu cca 8 km, vypnu zapalovani, zapnu chci zobrazit hodnoty z rj a nic. Pc -- a blika zvonek. Pri zapnuti zapalovani neblikne imobilizer a nejde startovat. Motor nechyta. Cerpadlo ovsem tlak udela, po x tem zapnuti ani cerpadlo netlaci, mozna je uz natlakovano. Imobilizer se nechce aktivovat, vubec nijak neblika, palubni pc nechce ukazat chyby ani aktualni stavy. Napeti, km, spotrebu ukazuje. Rozhodi sem pristup k rj, prosel jsem pojistky, komektory atd. Po cca 3 min jsem zapojil baterii. Imob neblikal, ale po oteceni klicku blikl, pc dokazal vycist data z rj. Vypl sem zapalovani, imb se aktivoval, sel deaktivovat, startovani jde, pc ukazume co ma, jedu cca 1 km, cele se to opakuje. Behem jizdy pc prestane ukazovat, po vypnuti motoru nelze startovat, imob je mrtvy. Znovu sem to prolezal, nechal sem zapke zapalovani a sledoval palubi pc. Obcas se misto pc -- zvonku zobrazilo pc 03, tedy jako by se komunikace mezi rj z pc obnovila. Klepal jsem s kabely, pojistkami a vsim moznym, jako by to obcas melo vliv, ale konkretni misto jsem nenasel. Opet odpojit baterii aspom na 3 min a vse jede, necha to vrcet na miste a po par minutach se to zas zjeblo. Takze jeste jednou baterie odpojit, tentokrat jsem nasel nejake rele, ktere bylo prisroubovane nad pojistkovou skrinkou zespod ma palubce. Matka, ktera rele drzela byla na poslednim zavitu, tak aspon to jsem napravil. Po zapojeni baterie opet vse jede, dojel jsem cca 12 km vse ok. Po dojeti jsem zase tahal za draty. Zdalo se mi, ze jednou na moment prestal pc ukazovat, ale nejsem si jisty.

V aute je do elektriky celkem zasaeno, i kdyz pan nebyl prase, takze je to udelano solidne. Je tam automaticke zapinani svetel, pridave vyvedeni 12 voltu, pametovy cyklovac a take bych rekl ze pridelana zasuvka diagnostiky (ruska).

Napada me, jestli nemuze byt problem prave s kabely veducimi data ( k line a podobne). Druha vec je, ze s autem jel otec a on ma na klucich i master klic. Asi neudelal nic zle, ale cert vi.

Muzu poprosit o info, jestli je imob nekde mimo rj, ci jak to je urobeno. Pripane proste vsechny napady :-)

Ps omluva za preklepy, nepisu z pc.

Re: Imobilizer

Napsal: pát lis 09, 2012 18:01
od Cory
Moje skusenosti na Gerovom motore sú také, že po viacnásobnom natlakovaní čerpadla, čerpadlo už viac po zapnutí zapaľovania netlakuje (asi si RJ vie zapamatať koľkokrat bolo zapnuté zapaľovanie bez pokusu o štart) a natlakuje až po určitom čase, resp po otočení motora. Ger mal problém s imobilizérom, keď zabudol ukostriť kabeláž po odšrobovaní zapaľovacieho bloku. Keď sme sa pokúšali prvýkrát motor v jeho 2104 naštartovať (teda ja som pri tom bol len cez telefón), tak problém bol v hlavnom konektore do RJ - ale to nechcelo čerpať čerpadlo. Akonáhle povolil tú poistku konektora, všetko začalo fungovať ako má a tak to má tuším doteraz - zaistil to páskami. Imobolizer má vlastnú RJ, je to taká čierna krabička. K-line vedie z RJ motora do RJ imobilizéra a odtial do diagnostickej zásuvky. K tomu snímaču v palubke idú káble od RJ imobilizera a sú na nich 2 konektory.

Re: Imobilizer

Napsal: pát lis 09, 2012 18:57
od zelvotron
S tím čerpadlem to tu někde psal PetrHC, že je to bezpečnostní funkce, že to pak už netlakuje. Červený klíček každopádně nepatří na klíče, ale schovat někam do šuplíčku!

Jinak mě něco podobnýho udělaly vyzkratovaný patice zadního blinkru, jesi šel palubák nevím, ale přestal jít imobilizér a nešlo nastartovat a taky na palubce zhasnulo počítadlo ujetých km. Motor v chodu zůstal, ale po vypnutí už nenastartoval.

Re: Imobilizer

Napsal: pát lis 09, 2012 20:33
od JmJ
S tim blinkrem je zajimave, ze to rikas, neb ted pri kratke ceste jednu dobu cvrdikal prerusovac blinkru. Bohuzel jsem nestihl nejak rozumne reagovat a preslo to samo. Kdyby se zapojeni blinkru chovalo nejak nestandardne, tak muze zpusobit to cvrdlikani? Zrovna ten zkrat by to mohl udelat? Kdyz okruhu blinkru klesne zatez, tak blikaji rychleji, ze?

Re: Imobilizer

Napsal: sob lis 10, 2012 08:36
od zelvotron
Joo, když prdne žárovka blikají rychleji, hele jinak nevím proč to tak bylo, dál jsem to nezkoumal, prostudovat schémata, možná by se to dalo vysvětlit i teoreticky, proč se to stalo, ale každopádně vím, že to může způsobit pěknej haluz v elektrice vč. zblbnutí imobilizéru. Nicméně mě teda při tom prdla jedna nebo dvě pojistky blinkrů, když jsem je vyměnil, tak vše fungovalo dokud jsem nezablikal, po zablikání to začalo blbnout, asi jak prdla pojistka a napětí se začalo někudy dostávat přes zkratovanou patici bůhví kam. Blbý bylo že jak sem to vyp už sem to nenastartoval a bohužel nešly zapnout ani varovky.

Mmch tohle se mě stalo večer po první návštěvě Mělníka, jesi to bylo nějaký znamení netuším :mrgreen:

Re: Imobilizer

Napsal: sob lis 10, 2012 09:52
od Petr HC
I když jsem odpůrcem "výměnkaření" a oprav metodou pokus-omyl, tak v takovýchto případech bych se uchýlil (a částečně to úchylka je) k "prevenci", t.j.zkontrolovat, očistit a utahnout všechny zemnící body, všechny konektory vytahnout, prostříknout kontoxem a zasunout zpět. V 95 % případů to dlouhodobě pomůže a funguje. Bohužel se už většinou nezjistí, kde vlastně závada byla.

Re: Imobilizer

Napsal: sob lis 10, 2012 17:27
od plavec
Je fakt, že jak jsem měl imobilizer vyřazenej (jsem auto koupil i bez přívěšků, netušil jsem tehdá, že něco takovýho vůbec existuje) , tak takovýhle problémy mě minuly. Akorát že to po nastartování dycky chcíplo a tak jsem musel startovat dvakrát. (Tuhle závadu jsem ale myslím nikdy nevyřešil)
Teď už vím, proč ho asi někdo radši vyřadil.....
A ten červenej klíček je jenom jeden, že patří do šuplíku ?
Koukám elektrika u desítky to je tedy věc.

Re: Imobilizer

Napsal: sob lis 10, 2012 18:41
od zelvotron
Červenej slouží k uvedení imobilizéru do různých servisních režimů jako např. nahrání nových kódů na černé klíčky, vypnutí nebo zapnutí imo (co si měl ty), zapnutí možnosti nouzový deaktivace atd. Nelze s ním startovat.

Z těchto důvodů nemá smysl ho tahat s sebou na klíčích, protože provozně je k ničemu a akorát hrozí že ho buď ztratíš, nebo neopatrnou manipulací nevědomky imobilizér přepneš do nějakýho režimu aniž bys chtěl.

Re: Imobilizer

Napsal: sob lis 10, 2012 20:26
od JmJ
takze novinky jsou tyto: zblazni se to cca za 40 km, chova se to stejne jako kdyz se imob fyzizky odpoji. oprava zblazneneho stavu je odpojit konektor od imob a znovu pripojit. nemusi se odpojovat baterie.

Re: Imobilizer

Napsal: sob lis 10, 2012 23:25
od Petr HC
Nastartoval bych a imo ohřál fénem (zkusmo i jeho čidlo). Příp. po "zbláznění" zkusit ochladit (opatrně lihem nebo lékařským "kelénem"). Touto metodou se mi podařilo najít vadný tranzistor v údajně neopravitelném televizoru.Pravidelně po zapnutí šel 8-10 min, pak vysadil

Re: Imobilizer

Napsal: ned lis 11, 2012 09:17
od FOMA
To JmJ: hoď ten imobilizer do servisního stavu tak jak to mám já, a myslím, že bude po problémech.Já už na to takhle jezdím 5rok a zatím problém nebyl.Je to sice pěkný, že Lada má imob., ale po praktické stránce je to stejně k ničemu- jednak řada 110se alespoň u nás nekrade a za další jen to zbytečně zdržuje při startu i když to majitelé řady 110 považují za rutinu.
A to jsem zastáncem toho názoru, že když někde něco k něčemu je tak ať to funguje- u Lady 110 je tomu přeci jen trochu jinak...

Re: Imobilizer

Napsal: ned lis 11, 2012 09:52
od JmJ
FOMA píše:To JmJ: hoď ten imobilizer do servisního stavu tak jak to mám já, a myslím, že bude po problémech.Já už na to takhle jezdím 5rok a zatím problém nebyl.Je to sice pěkný, že Lada má imob., ale po praktické stránce je to stejně k ničemu- jednak řada 110se alespoň u nás nekrade a za další jen to zbytečně zdržuje při startu i když to majitelé řady 110 považují za rutinu.
A to jsem zastáncem toho názoru, že když někde něco k něčemu je tak ať to funguje- u Lady 110 je tomu přeci jen trochu jinak...
Jenze je otazkou, jestli ten servisni rezim resi imobilizer nebo rj. Pokud imob, tak mi servisni rezim nejspis nepomuze. Jako moznost uz me to napadlo a muzu to vyzkouset. Pripadne je otazkou, jaky dalsi vliv ten odpojeny imobilizer bude mit. Napriklad na komunikaci palubniho pc s rj.

Takze manual rika, ze i v servisnim rezimu musi mit rj spojeni s imob, jinak si da rj ruce do klina. Tedy servisni rezim je plne v rezii imob.

Re: Imobilizer

Napsal: ned lis 11, 2012 12:23
od JmJ
Tak jsem se v tom zase vrtal, ale zadne zavery z toho nemam. Krom toho, ze jsem zjistil, ze imobilizer je rizen procesorem http://www.microchip.com/wwwproducts/De ... e=en010151 a ze i kdyz na plosny spoj foukam fenem tak, ze me docela pali ruka, tak vse jede jak ma. Zjistil jsem, ktery drat je k LED a k tery k antene a zjistil jsem, ze s draty muzu ramploval jak chci a vsechno jede.

moje nervy churave... beztak to bude nejaky "sw bug" :lol:

Re: Imobilizer

Napsal: ned lis 11, 2012 12:32
od karels22
Já už to vyřešil mám upravenou říd.jednotku a ta krabička od immo je mi na nic můžu jí darovat. Nefunguje mi stmívání interiéru, ale jede to normálně