Stránka 5 z 29

Napsal: pon zář 13, 2010 19:32
od dmatej
EMI píše:no davide ten motor pořád mam na půdě. tak já se k němu prokoušu a uvidim jak vypadá
Jdem na to ;)

Napsal: ned říj 24, 2010 18:39
od dmatej
Nebudu spamovat Marťasovo téma, schválně jestli bude číst i tuto :D

Jen rekapitulace (co se odehrálo v minulém díle :D ): Zjistil jsem, že Stenly mi zavařil matku na pás spolujezdce ...
MartasBrno píše:dmatej, :lol: to se stává. Jen tam je (nebo má být) ta matice, tu je fakt vhodné zachovat... :|
Tak ta matice tam dost možná není, nebo je pod plechem.

Tudíž zítra budu muset dokoupit pár drobností. Flexy kotouč je moc velkej, navíc Stenly navařil "bobek" na B-sloupku a pak mi odřezal kus zadních dveří při snaze ten bobek zmenšit, což se mu stejně nepovedlo. Takže buď seženu nějakej malej kotouček, nebo jsem koukal, že teď mívaj brusnej kamínek do vrtačky, nějakým menším bych se tam mohl dostat.
Každopádně podlaha je natřená Penetrátorem, další fáze je udělat tyhle věci, podlahu zevnitř vylaminuju a zespoda přijde další nátěr Penetrátorem a pak barvou a Tlumexem.

Osadím brzdy, osadím nový pravý krajní čep řízení (poslední nevyměněný), nový pomocný čep s ložiskem (nakřečkován někdy kolem r. 2007? :D ). Tyč spojující L a P stranu vypadá, že už byla měněná, ale mám jednu nakřečkovanou, takže jí tu možná pak nabídnu.

Včera jsem si pořídil taky 3T panenku, páč pojízdný hever se jaksi moc nehodí na zvedání auta do metrové výšky. Ta investice se mi moc nelíbila ... asi 400 Kč ... ale což, až budu zbudovávat lis na jabka, dojde dalšího využití.
Laďce jsem tedy včera zvedl čumák asi do metrové výšky - hned se dole líp dělá.

Menší souhrn, co ještě musím pořídit:
  • motor 2101 s "uni" hlavou
    třetí díl výfuku (starý zrezlý a ulomený - tenký plech , možná 0.5mm?!, fuj kvalita!)
    hadice od expanzky k chladiči
    voda do chlazení (Fridex Eko Extra + destilka)
    kapalina DOT4 - spojka a brzdy
    kabeláž centrálu a alarmu (polámané dráty)
    žárovka na kontrolku rozsvícení světel (minule si toho na STK ani nevšimli, ale ... :) )
    autobaterii (StarLine nyní spolehlivě slouží v Berušce. Dočasně si jí asi budou půjčovat
Menší souhrn, co mám a chybí namontovat:
  • chladič (původní)
    převodovka (původní)
    setrvačník(? záleží na tom, co dostanu s motorem)
    přítlačák (původní)
    spojka (původní, najeto cca 5000 km)
    pravý krajní čep řízení (nový)
    pomocný čep řízení (nový)
    přední blinkry (jeden měl prasklé sklíčko, mám celé těleso, které jsem kdysi dostal odměnou za dopravu)
    zadní světla (jako nová! Taky odměna :-) )
    plastové podběhy (původní, resp. finské 2006)
    oba nárazníky (nové, nutno ošetřit lakem, evidentně budou reznout)
Co bylo kontrolováno a nejeví se nutnost výměny:
  • brzdové destičky
    startér
    čepy (krom jednoho starého ale bez vůle Fenox nebo u řídících "no-name").
    gumy (Kumho KW7400 165/80/13)
    siréna alarmu (:D měl jsem u ní hlavu a omylem škrtl o baterku "nesprávným" způsobem)
Mým přáním jest, abych tuhle zimu mohl "zakonzervovat" Berušku a jezdit Laďkou.
Beruška pak na jaře, kdyby byla nějaká pauza v práci na baráku, projde druhým kolem boje s korozí (šrouby, držící blatníky a kapotu). Jo a taky svou první technickou :-)

Apropos, chtěl bych Laďce vystříkat prahy a sekery ideálně tím Penetrátorem, ale ten je hustý a bude třeba i nějaká silnější tryska a pořádný tlak, nebo aspoň červenou základovkou a pak voskem nebo nějakým jiným svinstvem.
Nemám ale ani kompresor, ani pistoli, resp. hadičku s tryskou - nebylo by mi z Ladaklubu pomoci?

Napsal: ned říj 24, 2010 20:15
od MartasBrno
Mám rezistin ML , což je sprejový balení s hadičkou. Ale dopravovat to do čech - no nevím. A taky bych ho jen tak nedal z ruky, takže nejlíp asi uděláš, když ho koupíš.

Čtu i zde :D
Tu matku bys možná pod plechem naměřil, lokalizoval a provrtal se k ní. Nebo je to utopická myšlenka?

Jo a to laminování mi přijde zajímavý. Na méně nosné ( :lol: ) části by to mohlo být řešení dlouhodobé korozní odolnosti.

Napsal: ned říj 24, 2010 20:22
od Křečík Barbuška
Na dutiny jsi již vhodné počasí tento rok propásl, musí bý teplo a sucho, aby ten prevít mohl pěkně vzlínat. Pistolku bych ti půjčit mohl, ale jak ji k tobě dostat? Nic lepšího jak pošta mne nenapadá.

Napsal: ned říj 24, 2010 20:40
od dmatej
Méně nosné části už mají milimetrový plech, takže unesou hafo. Ale je to navařený se schodama, bude lepší to srovnat, navíc laminátovej škopek v kombinaci s vysychajícím kobercem by nemusel dělat takovou neplechu jako ta guma s odtokovými otvory, kolem kterých všechno rezne ...

Rezistin ML u mě patří mezi látky, který mi nesmí do auta - kdysi jsem s tím vytřel dveře a po půl roce (léto) tam nebylo ani památky a vesele to rezlo (Žigul).

Matk uzkusím vyřešit navařením nové na čtvereček plechu a ten pak přivařit pod B-sloupek - stejně to vzadu furt překáželo při nastupování (samonavíjecí). Ale ještě musím ověřit, že to nebude pitomost.

Počasí je ještě dobrý, na Penetrátoru píšou, že se dá používat při min. 5°C, při nižších teplotách ředit S6005.

Pistolka - já právě nevím, co všechno k tomu potřebuju - kompresor? Nebo je nějakej malej u toho? Poštovný je docela drahý, pistoli samotnou jsem teď viděl kolem 500 a určitě by se užila trvale ... ale právě nevím, co všechno je třeba okolo ...?

Napsal: ned říj 24, 2010 20:56
od Křečík Barbuška
No nevím, Resistin ML mám v obou autech a nemizí, korozi brání :) . A o vhodnosti nízkých teplot při aplikaci velice pochybuji. K pistoli potřebuješ kompresor, nemusí mít ani kdoví jak velký zásobník, pokud to tedy nechceš dělat profesionálně ve velkém. Pokud budeš nějakou kupovat, tak nekupuj od Metaba, ne že by to s ní nešlo, ale než jsem přišel jak na to takto chvilku trvalo. Jsou i levnější a lepší, poradí ti v každém lepším kšeftě co prodává autoemaily a podobné nesmysly včetně příslušenství.

Napsal: ned říj 24, 2010 21:02
od EMI
až bude laďka pojízdná, tak přijedeš a dáme jí na zdviž a vystříkáme až to z ní bude kapat, mašinu na to mam :wink: neni problem nastříkat celej spodek, to by se to ale muselo umejt wapkou (taky mam) a nechat vyschnout, čili minimálně 2-3 dny podle počasí, nevyplácí se chvátat.

Napsal: ned říj 24, 2010 21:36
od dmatej
K.-L. - díky, toho jsem se trošku bál, kompresor něco stojí ... i když je pravda, že OBI už má i půjčovnu, mhm ...

Jinak při nějakém nákupu jsem koupil i pixlu s nějakým voskem ve spreji, ale nechce se mi to dávat na holej plech. Chtěl bych to "napadnout" nějakou vzlínavou rezžeroucí voduvypuzující barvou a až pak zavřít "vstup" vlhkosti.
Ten Penetrátor už považuju za vyzkoušenej, je to sice celkem drahý, ale zatím se přes to rez neprokousala, takže zatím mám dojem, že to funguje. Jo a taky to schne cca týden, i když po nějakých 5 hodinách se to tváří, že to zaschlo, po tom týdnu i silnější rez je tak nějak tužší. Holt pokrok. Jo a taky píšou, že to lze aplikovat i na vlhkej kov, tomu jsem se už snažil vyhnout ;)
EMI píše:až bude laďka pojízdná, tak přijedeš a dáme jí na zdviž a vystříkáme až to z ní bude kapat, mašinu na to mam :wink: neni problem nastříkat celej spodek, to by se to ale muselo umejt wapkou (taky mam) a nechat vyschnout, čili minimálně 2-3 dny podle počasí, nevyplácí se chvátat.
Supr, jde mi hlavně o dutiny, protože tam se jinak nedá dostat. Spodek vezmu tradičně štětkou - jakékoliv dutinky mám ve zvyku řádně "vymýt". Jak velkej problém je u tebe zima? A co mám chápat "zdviží"? Destu? :D

Napsal: ned říj 24, 2010 21:50
od MacGyver
dmatej píše: A co mám chápat "zdviží"? Destu? :D
Myslím, že to bude ten píst z náklaďáku :)

Napsal: ned říj 24, 2010 22:29
od EMI
tak jestli chceš jen dutiny, tak to neni vůbec problem. zima no problemo (zatopíme), ale jak psal K-L ideálnější je léto. no prostě zvedák na auto, ale jestli chceš, tak destou ti to můžu napíchnout taky :mrgreen:
MacGyver píše:Myslím, že to bude ten píst z náklaďáku
jj píst je z autojeřábu myslim

Napsal: čtv říj 28, 2010 00:02
od dmatej
Tak, dnes jsem Laďce zařídil výmaz čísla motoru z TP. Stálo mě to 50 Kč a šlo to hladce.
Jinak vůbec z dnešního vyřizování na ouřadech nemám špatný pocit. Snad krom žádosti o výměnu řidičáku, což oproti očekávání znamená, že prý za 2 až 3 týdny si ho mám znova přijet vyzvednout ...

EMI, beru na vědomí. Teď ještě uhnat ten motor. Tamten člobrda se mi nějak nehlásí, takže zkusím opět navštívit Walterovo vrakoviště, jestli nemají přírůstek ...

Napsal: pát říj 29, 2010 20:55
od MartasBrno
dmatej píše: Já už znám ještě jednu fintu, která funguje, pokud čep není úplně v háji. Stejnou jsem použil při sundavání spojky a setrváku (anžto blok nekladl odpor žádný).
Prostě nasadím golu nebo trhák, vezmu kladivo, a mrsknou kladivem do trháku ve stejném směru, jako bych normálně povoloval. U čepu to stačí dělat dlaní. Spoléhá se na to, že energie se v první fázi spotřebuje na část, která je nepružná, tj. pevně dotažená. :idea: (mezi náma, sám si to hned napadnu, páč mi to zní jako ohromná blbost, ale na druhou stranu zní hezky, že :D - hlavně že to funguje ;) ).
Tak toto je pěkná drobnost, kterou jsem zase použil k utažení kolových šroubů při výměně letní x zimní sady. Prostě švihnout s tím klíčem. Ono to udělá co se dá a zbytek energie se zintegruje v tom kole - setrvačníku :-D.

Ale té strojařské hantýrce nerozumím. Co je to s tou nepružnou částí?

Napsal: ned říj 31, 2010 01:16
od dmatej
Vím já? Už si nepamatuju ani kdy jsem to psal ... ale že jsem to psal, to jo ... ale proč ... aha ... no, to neřeš. Asi jsem měl na mysli část, která se může pootočit, a část, která ne.

VÝZVA: Hledám někoho, kdo by mi půjčil CO, případně i se svářečem :D


Důvod: Dneska jsem prstem vyšťoural díru tak 10x20cm na straně řidičově.... Vnější práh je ok, vnitřní práh je ok, podlaha mezi nimi je KO. A ještě je tam nějakej plech mezi prahy, ten je taky KO.

Napsal: sob led 29, 2011 22:31
od dmatej
Konečně další krůček - Laďka má nový motor ... zatím hačá vedle ní, ale na to dojde ... napřed bych vyvařil ten práh a vyměnil druhou sekeru ....

Napsal: stř kvě 11, 2011 13:11
od MacGyver
Tak co, jak to vypadá, práce pokračujou? Hlavně si nekupuj ten momentový klíč, válí se mi v garáži. Pak jsem tam taky našel stahovák a můžu sehnat stroboskop i tu černou krabičku co se s tim seřizuje úhel sepnutí kontaktů. Kdyby si něco z toho chtěl zapůjčím.