Stránka 36 z 109
Napsal: pon bře 06, 2006 21:26
od dmatej
tavri píše:Přesně jak píše Jarda, vodiče k destičkám jsou krátké a já je mám ulámané. Jinak při cestě z jobu O.K. Zkusím ještě napružit ty jazýčky...
Jiri: ten odkaz nefachá, ale já tam má 2 objímky BA15 a jednu malou na standartní "obrysovou" žářovku
Chybělo tam h na začátku
http://www.lampbulbs.com.tw/images/prod ... amp/20.gif
Napsal: úte bře 07, 2006 08:45
od Jiri
zahrivani motoru - panove zkuste prvni km opatrne a le pak to vohulit na 2ku tak tech 70 -80 bude teplo hned:-))))
Samozrejme ze takhle prasacky nejezdim ale kdyz auto nezere moc benzinu tak nemuze taky topit:-)) berte to takhle
za tech 7km auto spotrebuje cca 0,5litru benzinu a musi ohrat asi tak 5-6 litru chladici kapaliny o 100 stupnu, a asi tak 30 kg zeleza a hliniku o nejakych 60 -50st, ktomu ohrev 3,5l oleje v motoru o nejakych 50st, olej v prevodovce a prevodovku asi o 20 st......
nevim jake je spalne teplo benzinu ale nechcete od toho nejak moc????
Napsal: úte bře 07, 2006 09:15
od Erik
Tak jsem se soustředil na teplotu a v tomhle počasí mi to jde při normální jízdě tak max. kousínek nad 70 stupňů. Jde Vám to výše? A při kolika by měl otevírat termostat?
Napsal: úte bře 07, 2006 11:31
od Jiri
Eriku, teplotu to ukazuje kousek pod 90st. NA tom termostatu je vyrazeny udaj 85st.c (drive u původného termostatu se teplota držela nad 90)
Taky je rozdíl jakým čidlemse to měří. 4idlo které ukazuje teblotu ba "budiku" na přistrojové desce je umístěné někde u vodní pumpy (na opacne strane než je termostat)
čidlo které dává info k ridici jednotce je u termostatu. tohle čidlo je zodpovedné za spouštění ventilátoru a za údaj pro display palubního počítače. Když je termostat zavřený tak se údaje těhle čidel můžou lišit i o 10 stupňů.
Napsal: úte bře 07, 2006 11:43
od Erik
No mě je jen divné, že se to v zimě neohřeje moc nad těch 70 Tak ještě budu zkoušet, jak otvírá ten termostat. Díky, Jirko. E
Napsal: úte bře 07, 2006 13:21
od tavri
Erik píše:No mě je jen divné, že se to v zimě neohřeje moc nad těch 70 Tak ještě budu zkoušet, jak otvírá ten termostat. Díky, Jirko. E
Mně to dřív blblo, když jsem to koupil, ujel jsem i 50 km a ručička lezla nahoru jen pomalu. Udělalo mi to jen párkrát, hned pár měsíců po koupi. Auto mělo tehdy najeto 37 tis. km.
Byla tam původní humusová kapalina TOSOL, připomínalo to kaši a barvu jako je hořčice. Po její důkladné výměně za Fridex G48 už všechno funguje normálně a už to nikdy nezlobilo. Doporučuji vystříkat hadicí.
Napsal: úte bře 07, 2006 13:24
od Erik
Tavri, mě to na těch cca 70 a něco vyleze docela svižně. Jo a chladící kapalinu mi měnili teď na konci ledna v Mělníku.
Napsal: úte bře 07, 2006 16:06
od rudo.
Ahojte, vsetci. Dakujem za rady. Tavri, tie kocky vyzeraju dobre. JmJ, nehovoris z cesty, je to presne tak ako som uz zistil. Erik, spotreba 8 l studene starty po meste je podla teba vela? Pilotek, aj ja mam Boschky 4 elektrodove, ale na buduce si asi skusim uz tu spominane NGK. To ohrievanie mas tiez nic moc. Jiři, tvoje počty suvisiace s chladenim motora su spravne, ale vysledok uz taky jednoznacny ako si myslis nie je. Erik, tebe sa to nenahrieva spravne, to to je jednoznacne! Takze teraz co som zistil ohladom toho nahrievania pri mojich poslednych jazdach. Motor sa mi nahrieva pri -10 do 2000 otacok po meste po troch km na 70-80 stupnov. Teplota razantne stupa co aj vidno na teplomeri. Preco som to doteraz tak nemal? Pretože som mal stale otvorene kurenie. Toto podla mna je OK. Som rad. Majte sa fajn.
Napsal: úte bře 07, 2006 18:30
od rudo.
Erik, termostat ku tomu čo tu pisem zacina otvarat priblizne na 50 stupnoch. Zistil som to tak ze som pri tejto teplote polozil ruku na hadicu od termostatu ku chladicu. Tato hadica uz asi z plovice bola tepla a chladic este studeny.
Napsal: úte bře 07, 2006 18:38
od rudo.
Tavri, tie kostky si vyrobil, alebo to predavaju v krajine kde vcera zjedli co mali zjest dnes?
Napsal: úte bře 07, 2006 20:10
od pilotek
Rudo:Štvorbodové Boschky potrebujú 22kV a naše zapalovanie dáva 20kV Jednokontaktové/ktoré mám aj ja/ sú pre nás vhodnejšie. Boschky mám len z núdze lebo NGK/ako mi povedali v AMD predajni/ už nedovážajú.Pred časom som ich tam kúpil a boli super
Napsal: úte bře 07, 2006 21:26
od rudo.
Pilotek, dobra rada nad zlato, vdaka. V jednej predajni myslim, ze mi nukali NGK japonske, ze mi ich objednaju, tak este pouvazujem a ked ich zozeniem, tak ich asi kupim, ved aj keby v tomto nebol problem, tak jednoducho sviečky, ked sa nepouzivaju, tak nestarnu. Je to tak? Tomu 100% startovaniu chyba naozaj len malo. A kde si kupil tu dielensku prirucku a je v slovencine?
Ja mam zatial zistene v Uzhorode ze literatura k tymto strojom je na tom najvacsom trhovisku, ale minule som to nestihol a casto tam nechodim. Rad sa necham poucit a tak som tu cital vsetko, ale chcelo by to viac. Auta su mojim konickom, ale venujem sa im len poslednych pet rokov seriozne, inac za mlada som bol pre nich katom. Este uvazujem nad pocitacom do Lady, ale tu sa o tom pisalo aj Anonymus dal stranku RU. Lenze mna nelakaju len hodnoty diagnostiky, ale chcel by som sa dostat ku celemu programu. Chcem vela? Zatial som len začiatocnikom pri takomto type auta, ale chcem pochopit ovela viac a zatial ma to bavi. Chodis aj ty obcas na UA? O tych svieckach co si myslis, tam je problem? Nezavezne. Dik za odpoved.
Napsal: stř bře 08, 2006 06:23
od Erik
Rudo, ty kostky jsou origo "tuning" od Lady. Mají dě polohy a zvednou zadek, takže pak zástěrky neškrtají.
Napsal: stř bře 08, 2006 07:45
od Jiri
Ještě k tématu topení , teplota atd - když v létě při okolní teplotě vva 25-30st.c mi nefungoval ventilátor chladiče, dalo se to pri volnoběhu udržet v normálních teplotách pomocí zapnutého topení na maximum. Prostě když lada topí tak je to znát - i na pomalejším ohřevu motoru.
Termostaty u vetšiny jiných aut v sobě mají malou dirku, aby se dal chaldící okruh odvzdušnit i když je motor studený. V ladě nic takového není a tak by hadice k chladiči měla zůstat alespoň do 70 st. na motoru chladná.
Jenže kdo ví co je v tom za vosk na otevítání... normálnímu kusu stačí rozpětí 10 stupňů na plné otevření.... podle toho co se tu píše a jaký je rozdíl mezi termostatem co tam byl z fabriky a ted tím novým...u žigula bych viděl tu toleranci někde jinde:-))
Napsal: stř bře 08, 2006 07:51
od tavri
Rudo. Mají dokonce označení 2110 a nějaké číslo, koupil jsem je v Praze na Koněvově ul. a stály myslím 430 Kč.