Stránka 36 z 80

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pát zář 06, 2013 20:44
od mceza
Dnes byla objednána Mazda na pravidelnou servisní prohlídku. A protože jsem potřeboval do práce, zastoupit ji musel můj VAZ. Úkolu se zhostil na výbornou a bylo to pravděpodobně poprvé v jeho životě, co někoho vezl do práce. Oba předchozí majitelé byli totiž důchodci.

Na parkovišti se mezi firemními Superby a novými Oktávkami docela vyjímal :-)

Ale co nastalo po příjezdu domů? Odhodlal jsem se na výměnu klínků...

Foto1: Na firemním parkovišti. Odjížděl jsem jako poslední a když mě viděly uklízečky nasedat, tak jedna si přišla popovídat a zavzpomínat :D
Obrázek

Rožky už jsou sundány, jde se na věc...
Obrázek

Je to porod. Proklínám všechno a všechny, ale dělám zatím tu nejlehčí část :D
Obrázek

A je hotovo! Teda jen zadní okno. Na přední už dneska nemám nervy. Pokračování zítra :D
Obrázek

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pát zář 06, 2013 20:48
od mayo456
to si nemohol ísť tým superbom vedľa? :D

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pát zář 06, 2013 20:51
od mceza
To je táty. A navíc jsem tam na brigádě. Nemohu přijet do práce vybavenějším Superbem než šéf :D

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: sob zář 07, 2013 12:38
od uha2324
paradni pracicka!
lidi, vy jste vsichni tak sikovni, ja ty klinky snad v zivote nevymenim... mam uz podrobne popsane dve metody: nasouvani klinku, popripade nasazovani jako u pneumatiky sroubovakem. je na to nejaka tajna finta? vim, sikovne ruce ktere nemam.
kdyz jsem s timto problemem zajel do servisu, chlapi se valeli smichem a ze mne vymeni cele sklo i s tesnenim, ale na nasazeni noveho klinku at zapomenu. tady na Lada foru je to ale bezna prace kazdeho majitele Lady...

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: sob zář 07, 2013 13:11
od Cory
Ked vedia vymenit sklo, tak nech trochu porozmyslaju...Ked ho uz vedia zhodit dole a nahodit naspat, tak pri zhodenom tesneni tam ten klinek ide lahko.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: sob zář 07, 2013 14:09
od mceza
Díky za chválu, ale za chvíli jdu delat klínek přední. A ten bude mnohem horší - je v jednom kuse, takže má 4 kulaté rohy a ty se dělají nejhůř... Tak snad mi to vyjde a nebude díra ani ve skle ani ve střeše :-D

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: sob zář 07, 2013 14:12
od Cory
Sklo vymenis, strechu nie :D Teda šlo by to, ale ťažšie :mrgreen:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: sob zář 07, 2013 18:00
od mceza
Tento příspěvek měl být o tom, jak jsem úspěšně vyměnil klínek na čelním skle...

...ale ty škodolibé z vás potěším, protože klínek jsem vyměnil bez problémů, ale problémy přišly hned potom...

Chtěl jsem se vrhnout do opravy blikače. Připravil jsem si kabel, kterým povedu k objímce kostru, vyndal jsem blikač z blatníku a že teda zapnu blikače a vyzkouším. Jenže po otočení klíčku zapalování do zapnuté polohy a nastavení páčky blikačů se nic nestalo. Říkám si, že je něco špatně, ale budiž, zkusím to vrátit na své původní místo a zas to pude. Nešlo.

Už jsednou se mi stalo, že blikající blikače přestaly samy od sebe blikat a po chvíli se zase rozblikaly (to bylo za běžícího motoru).

Tak že nastartuji. Startér točí, motor hned naskočí, ale po puštění startéru se stane co? Motor zhasne. Takto to dělá i se sytičem, nohou na plynu no prostě ve všech případech kromě jediného - neustále ubírám a dupu na plyn. Tak se mi to 2 s podařilo udržet v chodu.

Ze svých omezených automechanických znalostí jsem vydedukoval toto: baterka ok, startér ok, jiskra ok. Tak čím by to mohlo být? Benzín? Volám Vaškovi...
...Vašek také říká, že by to mohl být benzín. Po dotazu, zda ho mám dost se zamyslím. V nádrži by nějaký být měl... Pravdou je, že jsem včera jel 25 km domů úplně po tmě a nesvítí mi osvětelní budíků, takže stav benzínu netuším. Ale předtím tam bylo cca polovina, tolik jsem o něj přijít nemohl...
No další věcí je tryska (přiznám se, že netuším která, prostě mě navedl, já ji vyšrouboval, profoukl, našrouboval a... nic...

Je pravda, že jsem s autem parkoval do mírného kopečka a neznám stav nádrže, tak jsem dolil asi 4 litry z kanystru (víc jsem doma nesplašil), ale nepomohlo to (teda nemusí se potom nějak extra dlouho pumpovat palivo, že ne?

Do toho mi přestaly fungovat všechny kontrolky kromě kontrolky světel. Dle Tůmy jsem zjistil, že blikače a zmíněné kontrolky jsou na pojistce číslo 9. V naději, že je v háji jsem se na ní podíval - jak poznám, že je v háji? A navíc - má 16A místo deklarovaných 8A - to je asi špatně, ne?


Takže pro ty z vás, co neodradila délka textu nebo, co jste to přeskočili až sem:

1) Nechce chytit (viz. popis výše), nějaké rady?
2) Nebliká a nesvítí kontrolky, nějaké rady? (světla svítí, klaskon troubí, startér točí)
3) Nemají předchozí body společnou příčinu?
4) Je 16A pojistka na pozici 9 (dle Tůmy) problém? Já tuším, že ano.
5) Zjistil jsem, že filtrbox nebyl úplně zakrytý - víko bylo trochu nahoře. Je možné, že se tam dostal nějaký bordel a kam?
6) Jak sakra vše výše zmíněné mohla způsobit výměna klínků!?!?!?!?!?


EDIT: A ještě upozorňuji, že řešení, které mi po Facebooku navrh Laďuša předem odmítám! Navrhl vrátit staré klínky :D

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: sob zář 07, 2013 19:16
od mayo456
ak filter box nebol úplne zakrytý že nedoliehalo veko do motora sa mohol podľa mňa dostať bordel resp. do karburátora. možno by pomohlo prečistenie karburátora. s elektrikou to ale nemá nič spoločné. 16A poistka namiesto 8A by vadiť nemala je silnejšia, vydrží viacej. ak som to pochopil správne nefunguju ti blinkre odkedy si vybral blikače z blatníkov a nefungujú ti ani kontrolky na prístrojovke?

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: sob zář 07, 2013 19:24
od mceza
Kontrolky už občas taky zablbly. Když jsem předevčírem zkoušel ten blikač v blatníku, tak jsem ho měl i venku a neblblo to. Včera jsem se vším funkčním zajel do garáže. Dnes jsem vyndal blikač z blatníku a až poté zkoušel blikat. Takže nevím, zda to předtím šlo. Zezačátku kontrolky (teda samozřejmě kromě kontrolky blikačů) šly , ale po několikátém pokusu i ty přestaly svítit...

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: sob zář 07, 2013 20:07
od mayo456
samotný blikač by mohol neblikať preto, že si zle dotiahol kostru prípadne je špinavá alebo čosi také. tie matky čo držia blikač v blatníku sú kostra. teda jedna z nich.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: sob zář 07, 2013 20:57
od Cory
mayo456 píše:ak filter box nebol úplne zakrytý že nedoliehalo veko do motora sa mohol podľa mňa dostať bordel resp. do karburátora. možno by pomohlo prečistenie karburátora. s elektrikou to ale nemá nič spoločné. 16A poistka namiesto 8A by vadiť nemala je silnejšia, vydrží viacej. ak som to pochopil správne nefunguju ti blinkre odkedy si vybral blikače z blatníkov a nefungujú ti ani kontrolky na prístrojovke?
Blbost, cez filterbox sa ti karb neucpe. Ak si predstavis, ze karburator pracuje na podtlakovom principe, zistiš, že všetko hlta sacie potrubie a aj pripadny bordel zozere motor.
16A poistka namiesto 8A nevadi vydrzi viac, len keby viac vydrzali aj kable...v tomto pripade odporucam dobry a velky hasicak a nejaky ten kurz u hasicov.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 08, 2013 08:32
od Vašátor
Kontrolky nesviti zadne? Ani mazani, dobijeni? Pak by to mohl byt vadny orisek zapalovani, diky cemuz by nechtel chytit i motor. Natahni drat od plusu autobaterie na indukcni civku-kontakt c.15 a zkus. Kontrolky by mely svitit a zapalovani bude mit plnou stavu. Vcera jsem betonoval balkon v druhem patre, ze zebriku, tak mi to moc nemyslelo :-D

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 08, 2013 09:44
od mceza
Kontakt č. 15? Vůbec netuším, kde by něco takového mělo být :D Ale dobře, jdu to hledat a výsledek povím.

Z kontrolek fungují jen potkávačky. Nic jiného.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 08, 2013 13:25
od Vašátor
Indukční cívka má dva kontakty:
č.1 - kontakt od kladívek zapalování
č.15 - napájení +12V

Tohle jediné stačí motoru k tomu, aby po stránce elektriky běžel. Pokud na kontakt č.15 přivedeš +12V, automaticky se rozsvítí i kontrolky mazání, dobíjení, (ruční brzdy) ... v podstatě to je to stejné jako kdyby jsi zapnul klíčkem zapalování.