Stránka 31 z 109
Napsal: úte úno 21, 2006 06:07
od Erik
Ahoj Jakube, se stěrači měl problémy tuším Tavri. Ale nevím, jestli to bylo stejné, jemu myslím blbnul (blbne) cyklovač. Zkoušel jsi zkontrolovat pojistky?
Re: Sterace
Napsal: úte úno 21, 2006 06:41
od JakubN
Erik píše:Zkoušel jsi zkontrolovat pojistky?
Pojistky jsou OK, těma to asi není...
Napsal: úte úno 21, 2006 08:03
od Jiri
Jakube, no nejdrive zkontrolovat jestli od prepinace a od cyklovace leze do dratu k motorku elektrika jak ma. Potom nezbyde než to zepredu rozebrat. sundat takovej ten latkovej dekl v motorovem prostoru... bohuzel dela se to pry extremne blbe - me ho sundavali v melnice když mi praskla hadice od topeni. vyjadreno penezi - nova hadice 20kc, vymena hadice 1000kc. Musi se toho dost vymontovat.
Pro netrenovanyho cloveka bych tipnul tak prace na 4-6 hodin.
jenze pak budes stejne hledat jestli odeselo neco na motorku nebo je v konektorech. Tipoval bych to na dobehovy kontatkt.
JA osobne bych vybral slunecny den a udelal si vylet do Melnika
Nejhorsi jsou zavady co se vyskytuji jen obcas. bud vsecko rozebrat a najit nebo vsecko preventivne vymenit.
slovy filmoveho klasika "sterace stiraji" v mem pripade bez tehle problemu. Vadi mi, že když se pusti rychle, tak po chvili levy sterac ma vetsi rozkmit a ulitava pres okraj okna. Podle Melniku je to ok - stírá? stírá! tan neni co rešit.
Napsal: úte úno 21, 2006 09:01
od tavri
Stěrače: Ten opravený cyklovač je O.K. Nedávno jsem jel delší jízdu, topil jsem naplno v kabině a najednou se to spustilo. Mám tedy pocit, že chyba bude někde u těch přepínačů, pokud ne u motorku. Ty přepínače chci rozebrat, ale ještě jsem se k tomu nedostal...
Napsal: úte úno 21, 2006 14:22
od Georgius
Jako Jakubův "sourozenec" (on ví, jak to myslím
) musím závadu potvrdit. Zatím se to stalo jen jednou na trase Brno-Praha, tma a déšť, zapnutá světla, přední i zadní mlhovky a jednu chvíli se stěrače zastavily uprostřed skla. Ve 140 to tak úplně nepotěšilo, tak jsem je na chvilku vypnul a znovu zapnul, preventivně vpnul zadní mlhovky (jestli není přetížená elektrika) a ony se chytily. Mluvil jsem o tom s Mělníkem, když jsem měl (z jiného důvodu) cestu, bylo mi doporučeno sledovat, s čímž jsem souhlasil. Jestli mi to Lada udělá po druhé, tak to začneme řešit
Napsal: úte úno 21, 2006 14:27
od Skalouš
To bude asi nějaká nemoc, novějších aut. Mě to zatím stírá skoro spolehlivě. Od začátku jen občas blbne ta poloha s cyklovačem.
Ale ty dvě polohy nepřetržitého stírání fungujou zatím spolehlivě.
Napsal: úte úno 21, 2006 16:22
od Jiri
Těší mě, se mi tyhle problemy zatim vyhnuly:-):-):-)
Re_ Stěrače
Napsal: stř úno 22, 2006 07:35
od JakubN
Díky za postřehy. Budu po příčině pátrat, ale vzhledem k tomu, že je auto v záruce, tak už z principu nic moc rozebírat nebudu. Do Mělníku se mi moc nechce, protože tohle je takováta závada - nezávada. 14 dní všechno funguje, jak má, pak se to zblázní a den nejdou stěrače, pak najednou opět jdou. Takže už vydím, jak vyrazím na celodenní výlet do servisu, přijedu, řeknu jim, že mi blbnou stěrače, oni to vyzkouší, zjistí, že všechno funguje, možná preventivně něco vymění, když budu mít štěstí, tak na počkání. Pak vyrazím domů a když budu míjet sjezd z D1 Větrní Jeníkov začne pršet, zapnu stěrače a nic...
Takže, jak píše výše "sourozenec" Georgius, jsem v zatím nekončící fázi "pozorování".
J.
Napsal: stř úno 22, 2006 07:45
od martina
nám takhle začala blbnout dálková světla. prakticky hned asi po prvních 200 km. někdy se zapla, někdy se nezapla, nakonec už se nedala zapnout vůbec. v servisu vyměnili nějakej fujtajbl - myslím, že to přepínací relátko (je to možný? - nevim, taková mrňavá kostička, to vím přesně, páč sem si ji vrazila do pr.... když sem si sedla, páč to zapomněli na sedačce)
georgius: mimochodem, nechci rejpat, ale jet za tmy a deště 140...není to trošku dost?
m.
Napsal: stř úno 22, 2006 09:33
od Skalouš
Tu "kostku" jsem měnil pro změnu zase u blinkrů. (Za cca 400kč.)
Vím jen, že do felicie stojí do 200kč. Dokonce to do Lady i pasuje, jen to má jiné schéma zapojení a tak to nefunguje.
Napsal: čtv úno 23, 2006 20:37
od rudo.
Zdravým všetkých a zareagujem postupne. Tavri, práve 8V by nemal mať v zime problémy, zatiaľ som toho veľa na RU stránkach veľa nenačítal, ale problém so štartovaním majú mať práve 16V a to ak teplota klesne pod -25. RU popisujú ako ľahko sa dá tento problém vyriešit. Pretože tu také mrazy nie su takže ani problémy so štartovaním za predpokladu, že je všetko v poriadku by nemali byť. Tavri ak ťa zaujíma ešte trochu moja Tavria aut, tak si ju pozri na
www.taria.wz.cz/rudyho.htm, tento stroj išiel na LPG na pol plynu 140 samozrejmä po nejakých jednoduchých úpravách, ktoré nemali zlý vplyv na spotrebu, práve naopak.Maximum som nikdy neskúšal. UA som prešiel skrz na východ až po RU práve na Tavrii a naozaj najviac nových Lád jazdí na východnej UA, najviac spomedzi všetkých ostatných značiek. To bolo pred tromi rokmi. Skalouš, takže so štartovaním si toho roku si sa vmestil so 16V len o chlp do RU zimnej štartovacej normy, čomu som samozrejme rád. Jiří neodišlo mi tesnenie pod hlavou ako tebe, ale tesnenia vo veku na hlave, ktoré sú v tých tuneloch kde sú utopené sviečky. Tesnenie pod hlavou je už väčší problém. Jakub, som prekvapený ako tá Lada ide po snehu, nečakal som že to bude až také dobré. Plne stebou súhlasím. Problém so stieračmi? Auto je v záruke, tak nech robia, lenže to máš ďaleko. Ináč to môže byť tak ako píšete, chybný páčkový prepínač, alebo motorček, no typoval by som to aj na nejaký blbý kontakt. Prepínač pri volante je myslím so Samary v katalogu je myslím označený 08. (katalog označenie 08 t.j. Samara, 01 až 07-Žiguli) Takže ak ti náhodou niečo v servise budú meniť a súčiastka bude z týchto áut tak ti napália cenu ako pre novú Ladu. Ináč chcem sa spýtať ako dlho sa vám nahrieva motor? Lebo mne sa to vidí dlho, možno to bolo kôli mrazom, ale prejsť skoro 10 km na 90 stupňov no neviem. Aké dávate sviečky, lebo ja by som rád lacnejše Brisky, ale nepodarilo sa mi dopátrať aké. Aký olej? Teraz tam má GTX 3, nerád by som preplácal, ale na druhej strane aby to malo zachovanú akú takú kvalitu. Ináč som sa ešte zoznámil s jedným starším pánom, a ten mal s tým autom neskutočné problémy. Ak odpojí baterku auto stojí v garáži aj mesiac potom ju zapojí, asi po 100 km mu začne v kuse svieťiť engine. 2 krát mu to dali na počítač a 2 krát menili lambdu sondu a problém sa neodstránil. Vraj mu rozbilo aj štartér, lebo že tam nebolo nejaké ochranné relátko. Chcel by som mu pomôcť s tým engine. Poraďte. Ten dedko je chudák auto kúpil za dotáciu zdravotnú na postihnutú manželku a neskutočné závady a arogantný a drahý servis k tomu a neuveriteľné je, že auto má iba 6000 km, lebo dedko na benzín veˇmi nemá. Dáva niekto aj 98 benzín? Aj vy musíte tak jemne zaobchádzať so spojkou hlavne pri rozjazde na jednotku, ktorú som musel tiež prestaviť, predchádzajúci majiteľ na nej jazdil 45 000 km a brala mu hneď od spoda. Srinka v prístrojovke sa pomaly nedala otvoriť, tú som musel komplet rozbrať premastiť a cuplíky zabrúsiť , teraz to nemá chybu, stierače som tiež musel prestaviť tak ako majú byť, ale pozor pritom opatrne s matičkami , lebo si myslím, že ten závit na stieračoch je slabý. Chcem ešte urobiť mierny tuning, lebo tak ako to vychádza z obchodu, to nie je naozaj podľa mňa to pravé orechové, aj keď je to podľa mňa celkom elegantné auto s doť ťaškopádnym, ale naozaj elegantným tvarom. A dosť. Dúfam že som neobťažoval, ale je toho naozaj dosť čo sa dá o tom aute písať. Veľa šťastných kilometrov všetkým.
Napsal: čtv úno 23, 2006 22:53
od dmatej
Správně asi takhle:
http://www.tavria.wz.cz/rudyho.htm
Jinak ten interiér je dost zajímavej... bráním se říct pěknej, páč to není můj vkus, ale no, zkrátka mě zaujal, vypadá to dobře!
Zdá se, že i nové Lady jsou pořád "stavebnice pro hračičky" - dodělej doma...
Napsal: pát úno 24, 2006 06:38
od Wolf
rudo. píše:... Aké dávate sviečky, lebo ja by som rád lacnejše Brisky, ale nepodarilo sa mi dopátrať aké. Aký olej? Teraz tam má GTX 3, nerád by som preplácal, ale na druhej strane aby to malo zachovanú akú takú kvalitu....
Svicky si vyber v katalogu na adrese
http://www.brisk.cz , ve standartu jsou tam doporucene LR(DR)15YC. Olej GTX 3 ani zdaleka neodpovida svou kvalitou cene, jsou mnohem lepsi oleje v dane cenove kategorii.
rudo. píše:... Ináč som sa ešte zoznámil s jedným starším pánom, a ten mal s tým autom neskutočné problémy. Ak odpojí baterku auto stojí v garáži aj mesiac potom ju zapojí, asi po 100 km mu začne v kuse svieťiť engine. 2 krát mu to dali na počítač a 2 krát menili lambdu sondu....
Pokud se rozsviti kontrolka az po 100 km je velmi pravdepodobne, ze se nejedna o zavadu lambdy, to by se porucha ohlasila driv, ridici jednotka zacina prijimat signal od lambdy ihned po jejim ohrati (par kilometru). Signalizace po tolika kilometrech je zaludna, nicmene pokud to dela pravidelne mohla by zavadu vytvaret stabilizace napeti RJ ve vazbe na dobijeni. W.
Napsal: pát úno 24, 2006 07:37
od Skalouš
Rudo: těsnění ve víčku u svíček jsem nechával v záruce opravit a stejně tam znova teče olej. Ale neřeším to, neb to jezdí dobře a na Mělníce říkaj, že když to vyměněj, stejně to poteče.... V novějších modelech cca od r. 2002-3 to to tam prý je vyřešeno celé jinak nějak vcelku bez těsnících kroužků....
Napsal: pát úno 24, 2006 07:54
od Jiri
svicky Denso EP 20U kus za 63 kc a olej Mogul GX Pro FE 10w-40 polosyntetika. da se sehnat 1l za 100 -110kc...
Relatko ktere chrani starter neni standardni vec , navod na to je nekde na ruskejch strankach. funguje to tak ze jakmile zacne bezet motor tak se odpoji proud do solenoidu starteru (problem je pry v originalnim spinaci skrince ktera obcas nechce vypnout.) Me se starter pri startovani jednou roztrhnul:-(....
To rele tam nemam ale spinaci skrinku obcas promazu.
Lada je holt dodelej doma...dodelavam uz paty rok a nebere to konce. proto musi pryc.......