Stránka 31 z 38

Re: Niva Ondra

Napsal: úte kvě 05, 2020 12:25
od Ondra1,7mpi
Posilovač parádní, jen se musí vypínat... proto u klíčku ta modrá.... Občas ho nezapnu a pak nechápu jak jsem s tím mohl jezdit... Na tý sériový nechám origo kola, má hliníkový dif a zatáčet se s nima trochu dá... Širší se rvou dost těžko... Nejvíce je to znát na kamenech a kořenech, volant vůbec nemlátí jak před tím...
Teď špekuluju nad přenosným přídavným světlem... No časem kompresor nebo třeba solár a ledničku :mrgreen:
Ve čtvrtek čeká STK tak řeším co se dá... Světla a věci co normálně neřeším... Úniky kapalin... Brzdy...
-----------
Relé: 86,30 jdou na baterku, 85 jde do interiéru, 87 ke spotřebiči, pak jde ke spotřebiči silný kábl na kostru. Otázka zní: co s tím kablikem do interiéru? Jak zapojit vypínač? Když tam vede jen jeden kábl? Druhý na kostru?a kam dát pojistku?

Re: Niva Ondra

Napsal: úte kvě 05, 2020 12:56
od Luděk Musil
Ondro, skoro správně.
30/51 na baterku
87 na spotřebič
85 na kostru
86 do interiéru
85 a 86 je jedno co dáš na kostru a co vyvedeš do interiéru.
Ale ten, co půjde do interiéru zapojíš buď přímo na "klíčkové" plus = relé sepne hned po otočení klíčku. Nebo před klíčkové plus vložíš vypínač, což je poněkud (úplně) kontraproduktivní. Principielně nám jde o to, aby obvod "obživnul" poté, co se rozsvítí zapalování. Nebo "umřel" poté co vypneš motor. A řešit to dodatečným vypínačem (jako to máš teď) se mi nezdá jako vhodné řešení.
Princip relé je ten, že malým proudem se spíná velký proud. Proto 4 vývody, dva silové, dva ovládací.
Později přijdeš na to, že na ty ovládací nemusíš dávat přímo kostru, protože u Ss proudu to funguje i trošku jinak. Ale o tom bychom si popovídali až zvládneš toto základní zapojení.

Re: Niva Ondra

Napsal: úte kvě 05, 2020 17:42
od Ondra1,7mpi
No takle to tam bylo na přídavný světa... Tak to asi obnovim, jen nevim kam je dám...
A to bateriové plus je jakej kábl ze spínačky? Červenej? Jinak tam mám modrej a hnědej propojen s oranžovým. Prostě to k němu přicvaknu? Tedy pokud bych ten posilovač chtěl dát přes relé a spínačku...

Re: Niva Ondra

Napsal: stř kvě 06, 2020 05:57
od Luděk Musil
Bateriové plus kontra klíčkové plus :idea:
To první je stálé plus, tedy takové, které nezávisí na poloze klíčku, je to jako by jsi připojil kabel přímo na plus pól baterie.
Klíčkové plus je to, které se objeví po otočení klíče do polohy II = rozsvítí se kontrolky.
A je zcela logické, že obě "plus" najdeš na oříšku spínací skříňky :D .
Který kabel na spínačce to je :?: Nevím :oops: :scratch: Ale snadno to zjistíš multimetrem nebo (úplně obyčejnou) žárovkovou zkoušečkou.
Teď jsem chvíli studoval schéma (http://www.ladaklub.com/manualy/elektri ... el2121.htm) a vypadá to, že červenej je bateriové plus a hnědej je klíčkové plus. Ještě by tam mohl být černej a to by měl být startér.
Nevím, jakou máš pojistkovou skříňku :scratch: :?: Pokud by to byla ta "stará" (Niva 1600) - potom bateriové plus je na pojistce č. 1 a klíčkové plus na pojistce č. 2, 9, 10.
L.
Edit: a pojistka se dává mezi relé (87) a spotřebič.

Re: Niva Ondra

Napsal: stř kvě 06, 2020 06:16
od Ondra1,7mpi
Diky za radu! Teď letím do lesů, a zítra STK, pak na to kouknu a předělám... Pojistky jsou jako u jednobodovky, myslím starý typ... To bych chtěl taky někdy pořešit.... Dát nové... No až proniknu i do elektřiny, tak snad kromě bloku motoru nebude nic co bych na tom autě neřešil...

Re: Niva Ondra

Napsal: pát čer 12, 2020 20:20
od Ondra1,7mpi
Tak dlouho tu panuje otazník okolo 235/75/15...
Tady je odpověď s disky ET 0, zvýšeným podvozkem o 5cm a lemy Raptor s plastovými podběhy...
Nejspíše to při muldě a správném rejdu škrtne, ale plastový podběh neni úplně na plechu, takže ho to jen lízne když bude kolo nahoře při max stlačené pružině...
Na léto jsem přesedlal na civilnější vzorek :mrgreen:

Re: Niva Ondra

Napsal: sob čer 13, 2020 07:48
od Mara
Tak to ma vypadat:D To jsou disky suzukacke? Jsem na nich to et meril a vychazelo mi et1, ale treba je to 0. Potom co mi nejaky vtipalek nedavno u lesa, aniz bych kdejak krosil a jen jsem se byl projit, tak mi propichal vsechny 4 gumy, rozkopal zrcatka a pridavne svetla, tak jsem na ty mengelsy nechal obout timhle co mas. Jeste ale na auto nesly, nejak nestiham ani lozisko dat dokupy :) Ale to se podda a dik za info o instalaci. Na bezne pouzivani to beru jako limit, pres ktery uz asi nema smysl chodit, co do velikosti kol. Co dify? Ty tve 4.4 to ted musi dobre zvladat i na delsi presuny, ne?

Re: Niva Ondra

Napsal: sob čer 13, 2020 08:58
od Ondra1,7mpi
Jo, toto je asi max, být to protektor, tak to kolo bude hrozně těžké.... Takhle to ještě jde.
Disky Suzuki samurai...
Nutno zmínit že lemy raptor se dělají ve dvou velikostech, tyto jsou ty větší na které je potřeba uřezat lemy.
Na foto je porovnání s 215/75/15.
Dify to zvládají dobře, řazení se trochu prodloužilo, už nedávám v 50km/h pátou rychlost...
Auto v lese vybavuji cedulkou o lesnické práci , někteří lidé jsou hloupí... A nejvíc asi ciklisti, kvůli jednomu jsem jel asi 2 km krokem a ještě mi vynadal...

Re: Niva Ondra

Napsal: sob čer 13, 2020 09:29
od Mara
U nekterych lidi je dulezite nenechat se stahnout na jejich uroven počínání a udrzet si vlastni standart, kdyz to jde :mrgreen: To protazeni kvaltu mas dobre. Jsem jen ty pneu, co mi zlikvidoval potreboval rychleji sjet, tak to ai prislo vhod, zrcatka dostaly skla s lepsim zaoblenim a svetylka se z nahradnich dilu zas zkompletovaly, takze to docela podpořilo dalsi vyvoj :D Kopnu kafe a zkusim se dopracovat alespon k tomu lozisku..

Re: Niva Ondra

Napsal: sob čer 13, 2020 14:00
od Ondra1,7mpi
https://youtu.be/FoYsdjS0osw

Malý testík... Vzorek nic moc ale alespoň trochu vzrůšo...
S dobrými pneu to je fakt nuda :mrgreen: takle je to lepší, trochu si občas hrábne, aj tak je umění ten samosvor využít :lol:

Re: Niva Ondra

Napsal: pon čer 15, 2020 13:42
od Mara
V tom pocasi lijaku a podobne se Niva docela hodi. Akorat ted provetravam Lancii uz nejaky tyden. Lozisko Nivy jsem vcera rozebral jen vytazenim gufer a vnitrků loziska a vse se zdalo dobre, tak jsem to zas dal zpatky. Jen jsem zjistil zatuhly 1 pistek ve trmenu brzdy a na jizdu to nebylo, nez na to zas kouknu.. To lozisko me prekvapilo, ze stacilo jen dotahnout, ale vetsinou tam vzdycky neco bylo odepsane, tak jsem do toho radeji nakoukl.

Re: Niva Ondra

Napsal: pon čer 15, 2020 18:41
od Ondra1,7mpi
No já se na ty pístky zdravě naštval a vyměnil komplet, tedy ne s celým třmenem, ale jen brzdič, lze ho vyklepat... A nebylo to drahé...
Dnes byla ostuda, musel jsem navijakovat, zůstala na břuchu, ale naviják na 2,5T téměř kolmo do boku, a dal to, tak mi udělal radost... Jen musím doladit uchycení lana na bubnu, ten jistící šroub jsem vytrhnul...

Re: Niva Ondra

Napsal: pon čer 15, 2020 21:19
od tajga
nejazdis s vypustenyma pneu po takom blate ?

Re: Niva Ondra

Napsal: pon čer 15, 2020 21:36
od Ondra1,7mpi
Ne, upouštím málo kdy, třeba když jezdím delší dobu off, teď jezdím spíš do práce a víc po silnici... Když sedí na nápravách tak to stejně nepomůže... A jinak se hrabe docela statečně... :lol:

Re: Niva Ondra

Napsal: úte čer 16, 2020 01:37
od tajga
ok. ja som kupil z ciny kompresor na dofukanie do auta a dofukam to naspet namieste. ani blato nevadi ale hentaky podmoceny teren ked vidim tak to je najhorsie co moze byt. ked zacne Niva lietat do bokov ako sanky, tak ma chyta panika.