Kabely se neupečou, při standartním napětí nima poteče proud kolem 7,5 A, pokud žárovky nejsou zapojený přes relé upečeš kontakty na páčce pod volantem. Lepší řešení je koupit žárovky s vyšší svítivostí.Wolf píše:upečou se přívodní kabely
Alternator na Nivě
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Alternátor
Zdravím lidi. Já vím, že z toho asi nebudete nadšení, ale dělám si z nivy traktor (jak víte vyjede všechno) A máme problém. Soused už stavěl několik traktorů ale tady si neví rady s připojením alternátoru. Je tam 5 vývodů, rozdělených do dvou svazků. V jednom je silný růžový, slabý růžový a silný černý. Ve druhém svazku jsou dva, barvu nevím, bo je to omotané izolačkou. Mohli by jste mi prosím někdo poradit co kam připojit?
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Nejjednodušší bude, když teda odmotáš tu izolačku a řekneš jakou barvu mají ty káblíky.
Jinak teda to, co má na sobě napájený očko tak přijde na šroub (pod matku).
Teď je otázkou, jaký máš alternátor - to by bylo ideální jej zezadu dobře očistit, vyfotit a fotku dát sem - potom budeme schopni nějaké schema nakreslit či poradit s čím kam. L.
Jinak teda to, co má na sobě napájený očko tak přijde na šroub (pod matku).
Teď je otázkou, jaký máš alternátor - to by bylo ideální jej zezadu dobře očistit, vyfotit a fotku dát sem - potom budeme schopni nějaké schema nakreslit či poradit s čím kam. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Jeden silnější špagát půjde od baterky na šroubek alternátoru, stejně tak jako další silnější vodič ze šroubku odchází k pojistkovce.
U alternátoru G221 jde vodič od fastonu uhlíků na svorku 67 regulátoru a druhý faston z těla altíku na relátko kontrolky dobíjení.
U alternátoru G222 jde vodič z pojistkovky G67 na faston regulátoru co jest přišroubován na těle altíku. Pokud je na těle altíku další faston (někdy není), tak ten je pro relé kontrolky dobíjení.
Pokud je to již nějaký novější altík tak se tuším přivádí mimo těch silných špagátů jen vodič od kontrolky dobíjení přes kterou je živen regulátor který zajišťuje buzení, ale to možná plácám nesmysly, to spíše popíše přesněji mocný King, neb ten zná tyto "stříkačkové" altíky lépe.
U alternátoru G221 jde vodič od fastonu uhlíků na svorku 67 regulátoru a druhý faston z těla altíku na relátko kontrolky dobíjení.
U alternátoru G222 jde vodič z pojistkovky G67 na faston regulátoru co jest přišroubován na těle altíku. Pokud je na těle altíku další faston (někdy není), tak ten je pro relé kontrolky dobíjení.
Pokud je to již nějaký novější altík tak se tuším přivádí mimo těch silných špagátů jen vodič od kontrolky dobíjení přes kterou je živen regulátor který zajišťuje buzení, ale to možná plácám nesmysly, to spíše popíše přesněji mocný King, neb ten zná tyto "stříkačkové" altíky lépe.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Když už se tedy o mě Kolaloka zmínil - tak se zkusím k tomuto problému postavit ještě jinak.
Co vše zůstane z originální elektriky Nivy? Spínací skříňka, "tachometr", pojistkovka, alternátor ... tak mě napadá (usnadní to trochu přemýšlení) kterej ročník ta Niva byla? Jde o to, zda-li regulátor napětí byl/je černá solová krabička na blatníku nebo je součástní alternátoru - to by opravdu pomohla fotka zadního čela altíku. Potom by se opravdu dalo namalovat schema zapojení. L.
Co vše zůstane z originální elektriky Nivy? Spínací skříňka, "tachometr", pojistkovka, alternátor ... tak mě napadá (usnadní to trochu přemýšlení) kterej ročník ta Niva byla? Jde o to, zda-li regulátor napětí byl/je černá solová krabička na blatníku nebo je součástní alternátoru - to by opravdu pomohla fotka zadního čela altíku. Potom by se opravdu dalo namalovat schema zapojení. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Zdravím. Omlouvám se ale odešla mi základní deska v PC, takže jsem se sem nedostal. Niva je z roku 86-87 a původní zůstává vše. Altik jsme připojili, podle plánu z 12-ti stovky. Motor jede na parádu, ale svítí kontrolka dobíjení a přehřívá se to větší relé. Netušíte čím by to mohlo být? Ještě jednou projdu zapojení, ale na 99% je OK. Teda podle schématu z té 12. Předem díky za radu
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Byl jsi "vevnitř"? Jestli nejsou slepený kontakty? L.janis43 píše:přehřívá se to větší relé
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Na altíku jsou 3 připojovací body:
1. šroub M6 (připojuje se silnější kabel od baterie a ještě jeden tenčí káblík od spínačky)
2. 67 - konektor přímo z těla altíku (na obrázku modrý) vede na napěťové relé
3. uhlíky (na obrázku žlutý) vede na relé kontrolky dobíjení
Víc by tam (prakticky) být nemělo. L.
1. šroub M6 (připojuje se silnější kabel od baterie a ještě jeden tenčí káblík od spínačky)
2. 67 - konektor přímo z těla altíku (na obrázku modrý) vede na napěťové relé
3. uhlíky (na obrázku žlutý) vede na relé kontrolky dobíjení
Víc by tam (prakticky) být nemělo. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´