Stránka 4 z 10
Napsal: ned úno 07, 2010 22:52
od Saša
Pokud nová spojka "škube" je to asi známka šetření na nepravém místě . I já si kdysi myslel že "uspořím" pár korun a koupil jen obložení spojky . "Pár orygo nýtů to spraví" . Lamela šla nanýtovat lehce , ovšem překvapení na sebe nenechalo dlouho čekat . Každý rozjezd do kopce , či s naloženým autem byl utrpení pro mne i pro auto , ač jsem se snažil , nebylo to nic platné . Pořád jsem se přesvědčoval "to si sedne" nesedlo ! Po pár tisících šla ven a již nikdy domádo nýtovanou lamelu spojky .
Prostě co rána to unikát a tím se lamela skroutí a nestejnoměrně zabírá .
Napsal: pon úno 08, 2010 07:15
od tavri
Je pravda, že na Tavrii mi tenkrát dali repasovanou spojku a taky škubala, nicméně ta si postupně sedla. Prováděl tehdejší značkový servis až v Heřmanově Městci. Kolik vydržela už se nedozvím, protože auto šlo z baráku... Vydržela jen 48 tis km (a na 49 prodáno)
Na Ladu, kterou bych chtěl mít třeba už jen na 20-30 tis km bych dal levnější ze Samary. Spojku bych v garáži nedělal, přeci jen, není to Trabant.
Na desině je původní, najeto má 99600 km, uvidíme, kdy se ozve. Jezdím krom občasných dálek především po městě.
Napsal: pon úno 08, 2010 08:59
od zelvotron
Sašo bohužel nešetřil, díly byly originál
Teď už je asi jasný, že už si fakt nesedne a navíc myslím, že mi díky tomu začínají odcházet silentbloky na motoru (oni už předtím nebyly nic moc), najel sem s tím asi 3000 a je ta jak za trest.
Napsal: pon úno 08, 2010 09:10
od radek mb
tavri píše:Na desině je původní, najeto má 99600 km, uvidíme, kdy se ozve
Já jí měnil na Ukrajině,najeto cca 154 000 km a bylo to,podle názorů opraváře na poslední chvíli.Už to začínalo být na nýty.Lamelu jsem dal Valeo,nový přítlačák i ložisko.A zatím spokojenost.
Napsal: pon úno 08, 2010 20:57
od plavec
Tak mě napadá.Co zkusit ve vhodnou chvíli vyndat spojku a dát tam "na zkoušku" z jiný lady. Když to bude dělat stále, tak budeš vědět, že je to převodovkou a pak už taky ty silentbloky motoru budou brnkačka nakonec.
Tím Ve vhodnou chvíli myslím když třeba zrovna bude nějaká možnost koupě spojky z nějakýho vraku..
Jo a na těch silentbolkách opravdu dost záleží, já když jsem couval tak mi tloukl výfuk pořád vzadu o tažný a ten motor se celej klepal, ovšem nebylo to, aby se chvěla řadička a skoro celý auto.
Napsal: pon úno 08, 2010 22:39
od žež
Tak mě napadá.Co zkusit ve vhodnou chvíli vyndat spojku a dát tam "na zkoušku" z jiný lady. Když to bude dělat stále, tak budeš vědět, že je to převodovkou a pak už taky ty silentbloky motoru budou brnkačka nakonec.
Tím Ve vhodnou chvíli myslím když třeba zrovna bude nějaká možnost koupě spojky z nějakýho vraku..
Přehazovat spojku na zkoušku??? Tak to bych určitě nedělal. Ve dvou lidech jsem měnil spojku na feldě asi 6 hodin(v domácích podmínkách). Tak že vydělat z vraku a nacpat už jetou spojku do zelvotronového auta zabere celej den s nejasným výsledkem.
Když si to nesedlo po tak velkém nájezdu km tak tam bude určitě viditelná(měřitelná) chyba. Lamela nebo přítlačák je zmetek. - ta lepší možnost!
A nebo se "sama" mohla trochu ohnout hřídel převodovky když při výměně spojky omylem upadla celá převodovka na zem
(horší verze, blbá domněnka).
Určitě bych spojku rozdělal, ale vadný díl bych měnil za NOVEJ
Napsal: pon úno 08, 2010 23:56
od Chester
tavri píše:Spojku bych v garáži nedělal, přeci jen, není to Trabant.
nic složitýho to neni ...
Napsal: úte úno 09, 2010 18:43
od zelvotron
Jak pro koho
Mimochodem bouchání při přeřazení, startování ap. dnes vyřešeno dotažením šroubu na klobouku tlumiče od táhla zachycení reakce motoru, i když myslím že jeho povolení stejně nejspíš způsobilo to škubání - vibrace.
Napsal: ned úno 21, 2010 22:10
od zelvotron
Takže nová sada, bylo tam nějaký špatný neoriginální ložisko, ale stejně to furt škube, i když míň, teď už se s tím i nechá trochu jezdit, ale je to opruz. Předtím se muselo dát tak 2000 ot aby to neškubalo, teď u stačí tak 1500.
Co mě napadlo, jestli by třeba nemohla bejt špatná vypínací páčka, že by nestejnoměrně tlačila na ložisko, ale asi blbost.
Napsal: pát srp 27, 2010 19:23
od timpy
tak ani moja spojka na seba nenechala dlho cakathttp://forum.ladaklub.com/templates/subSilver/images/ranks/icon/icon8.gif/bmi_orig_img/icon8.gif, najazdil som zatial 7ts km, predchádzajúci majitzel "údajne" menil lamelu pri 73000km, momentálne ma auto nabehaných 80000km. Na jednej rovinke mi náhle spadlo spojkové lanko a keď som ho opätovne založil, začala mi pískať spojka, potvora jedna, píska stále aj na voľnobehu. Vypojil som teda spojkové lanko, pišťanie sa zjemnilo ale stále je počuť. K tomu sa pridáva smrad zo spojky. Lamela by hádam mala byť v poriadku. Tak sa na to idem zajtra pozrieť. Ak niekto viete poradiť budem povďačný.
http://forum.ladaklub.com/templates/sub ... icon11.gif
Napsal: čtv říj 07, 2010 15:29
od jjenik
škubání ve spojce bych řešil dotažením či povolením spojky
hlavní je správně spojku vycentrovat
Napsal: čtv říj 07, 2010 19:21
od zelvotron
Jako dotažení nebo povolení čeho? A přítlačák je přeci na strvačníku vystředěnej kolíkama a převodovka na motoru stejně, na tom snad ani nejde nic zkazit, jenom mě to kurva škube furt.
Napsal: čtv říj 07, 2010 19:30
od Saša
zelvotron píše:jenom mě to kurva škube furt.
To nic , to je jen křivá nebo zkroucená lamela . To se dá opravit jen výměnou . I moje (mojima prackama nanýtovaná) lamela po několika málo km letěla za stálého nadávání do dálky . Situaci trochu řeší vyší otáčky při rozjezdu , naopak problém je kopec a naložené auto , to jsem myslel že se motor utrhne ze silentbloků .
Napsal: čtv říj 07, 2010 19:30
od plavec
Co se stane, když nevyměním spojku včas?
Napsal: čtv říj 07, 2010 20:40
od zelvotron
Saša píše:zelvotron píše:jenom mě to kurva škube furt.
To nic , to je jen křivá nebo zkroucená lamela . To se dá opravit jen výměnou . I moje (mojima prackama nanýtovaná) lamela po několika málo km letěla za stálého nadávání do dálky . Situaci trochu řeší vyší otáčky při rozjezdu , naopak problém je kopec a naložené auto , to jsem myslel že se motor utrhne ze silentbloků.
Nojo, ale druhá po sobě?