Stránka 4 z 4

Napsal: úte bře 24, 2009 22:19
od Mirek999
Jasny,taky kouknu,ale voltmetr se lehce hybe po seslapnuti plynu.Uvidime.Hlavni je uz aby zaclo byt pocasi,pri kterem se da pracovat venku.

Napsal: úte bře 24, 2009 22:58
od Jelen
Pokud bude přechodový odpor v buzení, tak se bude voltmetr hýbat, ale buzení bude stále tlumeno.

Napsal: stř bře 25, 2009 07:01
od viktor
Zdarec chlapi, co se týče alternátoru dle popisu by to mohl být i přechodový odpor mezi konci vinutí statoru,očky a šrouby spojující je s jednotlivími diodami. Šrouby toto spojující, prochází skrz opěrný distanční/izolační sloupek z pryskyřice, a vzhledem k nevlídnému prostředí a značným proudům může dojít při zvýšeném přech.odporu k ohřevu, materiál izol.sloupku se může natavit,spoj se uvolní, čímž se zahřívá ještě více, uvolňuje se více, atd... (klasika-řetězová reakce).
Na první pohled to není moc vidět(při rozborce), ale dokáže to dělat psí kusy (vlastní zkušenost), a přesně to odpovídá uvedenému projevu, jak ho popsal Mirek999 (dlouhá doba provozu v otáčkách,se značným nárokem na proud ....zapalování,světla,mlhovky,stěrače,vyhřívání okna,ventilátor topení,rádio,atd.... a ještě dobíjení - tedy udržet napětí) a selhávání dobíjení (sniž.napětí) při zvyšování otáček.

Napsal: stř bře 25, 2009 12:26
od Petr HC
viktor píše: ... by to mohl být i přechodový odpor ...
BINGO.
Už jsem to zde psal, ale znovu: PŘECHODOVÉ ODPORY + STUDENÉ SPOJE >= 90 % ELEKTROZÁVAD

Napsal: stř bře 25, 2009 13:27
od Saša
Viděl jsem již také uvolněný drát buzení u stíracího kroužku rotoru . Po překročení určitých otáček vlivem odstředivých sil se drát odpojil a při snížení otáček zase vrátil spět . . Čili také na téma studeňák .

Napsal: úte kvě 19, 2009 12:24
od Mirek999
Tak jsem konecne o vikendu nasel cas a komplet jsem zrepasoval alternator.
Novy loziska,uhliky,stoceny rotor a komplet vycisteny.Konecne uz to dobiji,tak
jak ma.Na tom starem to bylo proto,ze ten rotor uz mel zoxidovane sberaci
krouzky a jak se to roztocilo vice,tak to odhazovalo uhliky a tim to prestalo dobijet.
Ted to krasne dobiji i nad 5000ot./min.
Ted je na sberacich krouzkach krasna dosedaci plocha.
Rovnou jsem koupil novy klinovy remen od Gates,aby to bylo komplet.
Repase vysla na 350kc.

Napsal: ned dub 04, 2010 14:11
od Kewint
Já už také nevim, jak jsem již psal, pořád mi praská pojistka G67 , alternátor sem dnes měnil,diody by měli být dobré, uhlíky také, mám ho zapojený, snad dobře ( na ten šroub se nasadí ta plastová fastona na to se nasadí ten kondenzátor,celej ten bazmek s uhlíky a potom ten kabel ,je to tak ? ) zajímavé že, dříve ta pojistka praskala taky, ale dobíjelo to , u pojistkové skříně mám obyčejné relátko, které je jištěné pojistkou a vede do pojistkévé skříně, jedno na ukostření na indukční cívku a další dolu k uhlíkům na ten jeden pin. Potřebuji zamezit praskání té G67, prosím poraďte na co se mám zaměřit, už je mi vše jedno, hlavně když to začne dobíjet

Napsal: ned dub 04, 2010 16:55
od Dusan
[quote="Mirek999"]Konecne uz to dobiji,tak
jak ma.Na tom starem to bylo proto,ze ten rotor uz mel zoxidovane sberaci
krouzky a jak se to roztocilo vice,tak to odhazovalo uhliky a tim to prestalo dobijet.


ASi tazko ked bol z oxidovany zberaz bud boli uhliky zatavene v plastovom drziaku alebo kratke... uhliky odskakuju ked je ovalita krouzkov.

Ale hlavne ze to ide....