Stránka 4 z 9

Napsal: stř srp 06, 2008 07:18
od Patrac
Pokud už tam dal Calgon a narušil vodní kámen tak je celkem jedno jestli tam bude voda a nebo nemrzka. Ono se to bude uvolňovat dál protože už to je narušené. Jak říkám přeju hodně štěstí aby se ti chladič při cestě tam a zpět neucpal. Osbně bych se taky ale přikláněl jen k vodě protože když se to ucpe tak budeš muset cestou vylít jen vodu a ne zbytečně nemrzku.. :wink:

Napsal: stř srp 06, 2008 08:51
od Wolf
Ja uz jsem to tu nekde psal, Calgon neni do chladicu vhodny. Kdysi jsem pouzival na proplach u starsich aut Petrocid a nikdy mi nesly pri vypousteni ven kusy, jenom kalna voda. Jestli uz neni k dostani (nevim, neshanel jsem ho), pak bych se podival spise po pripravcich, ktere jsou k tomu urceny. Vim, ze jeden z tech pripravku na vycisteni chladice dodava i Velvana (ktera ostatne dodava i pripravek na utesneni tekouciho chladice - k pouziti potom :lol: ). I v pracce, kde se nic nepouzivalo se pri pouziti Calgonu anebo octa (zredeneho) zaplni filtr supinami. Pak vim jeste o jednom pripravku, ktery vyuzivame v horkovodnich rozvodech, ale to je takovy driak, ze bych to do motoru nikdy nenalil :D

Napsal: stř srp 06, 2008 11:57
od Saša
Použití "čisté" vody bude mít ještě jeden příznivý vliv . Samotná voda má lepší chladící schopnost než fridex . (Daleko rychleji předává teplotu). Bohužel není vhodná na dlouhé používání .

Napsal: stř srp 06, 2008 11:59
od Patrac
Saša píše:Použití "čisté" vody bude mít ještě jeden příznivý vliv . Samotná voda má lepší chladící schopnost než fridex . (Daleko rychleji předává teplotu). Bohužel není vhodná na dlouhé používání .
Já měl dojem že tomu je právě naopak :shock:

[ Komentář přidal: Luděk Musil: st srpen 06, 2008 14:03 ]
Také mi bylo vysvětlováno, že Fridex (obecně chladicí kapalina) má lepší chladicí schopnosti než-li "čistá" voda. L.

Napsal: stř srp 06, 2008 12:29
od Jimmi
Všude se uvádí, že nemrzka má horší chladící vlastnosti.

Jinak pořád nechápu, kde by se v motoru vzalo tolik rzi. Jenže na vodní kámen je to taky moc tlustý. Z fotek ale nic nepoznám.

Napsal: stř srp 06, 2008 14:18
od Křečík Barbuška
Zase má, ale nemrznoucí směs vyšší bod varu, něco za něco.

Napsal: stř srp 06, 2008 17:59
od Hurikán
JJ, Pípák má pravdu. Nemrznoucí směs má o něco horší přenos tepla než voda, ale zato je u ní podstatně vyšší bod varu a taky o dost menší odparnost. Navíc má i antikorozní přísady, které se projevují tím, že nemrzka "maže".

Napsal: stř srp 06, 2008 22:54
od Vašátor
Wolfe, zítra se pokusím sehnat ten Petrocit. Díky za radu. Neměl jsem do teď nějak moc času, takže jsem šel nejjednodušší cestou použití Calgonu, který máme doma. Snad po cestě nenastanou nějaké problémy... Držte palce :wink:

Napsal: čtv srp 07, 2008 14:30
od Křečík Barbuška
Vašátor píše:Snad po cestě nenastanou nějaké problémy...
Mno, vezmete-li si sebou sadu náhradních hadic, termostat, pumpu, chladič, těsnění pod hlavu, kohout topení a radiátor, můžete být klidní. Poslední dvě věci můžete nahradit hadicí, kterou to proklemujete. :mrgreen:

Napsal: čtv srp 07, 2008 15:12
od Laďuša
Ovšem až se začne přehřívat, tak topení by se mohlo hodit :P

Napsal: čtv srp 07, 2008 20:45
od Vašátor
Tak vám teda dík ... dokážete člověka potěšit ... :evil:

Wolfe, tak Petrocid se prý už 15let nevyrábí :(. Zakoupil jsem tedy přípravek od firmy STP. Nalil ho do chladiče a dle návodu autí zahřál projel a nechal ještě chvíli brblat na volnoběh.
Při vypuštění toho sajrajtu z chladící soustavy bylo vidět, že přípravek zafungoval. Z chladiče / motoru opět tekla hnusná rezavá voda. Ovšem na zlepšení chlazení to velký vliv nemělo. Jsem zvědavý, co to udělá až namontuji jiný chladič (pro pokusy jsem tam nechal přicpaný starý). Ovšem tak nějak začínám koketovat s myšlenkou rozdělat vodní čerpadlo. Nějak se mi nezdá, že by špatné chlazení bylo usazeninami. Přecejen těch průplachů už bylo celkem dost.

Napsal: pát srp 08, 2008 06:25
od Patrac
no pokud se ti neurvaly lopatky od pumpy ( o čemž pochybuju) tak nevím nevím...
mmj něco mi to připomíná :)

Napsal: pát srp 08, 2008 09:23
od Vašátor
Tak jsem dnes konzultoval vodní pumpu s automechanikem, který mi dělal sbíhavost (za 170Kč :P ) a povidal, že vodní pumpa u žigula buď teče a nebo se komplet urve. S tím že by měla malý koloběh vody se za svoji éru nesetkal (a že už má něco odsloužíno). No tož by mě zajímalo, kde hledat příčinu. Vyměním chladič, pokusím se to pořádně odvzdušnit a uvidíme.

Napsal: pát srp 08, 2008 10:48
od Wolf
To je věru záludná závada. Ještě mne napadá velká vůle mezi lopatkami a tělesem čerpadla, ale v reálu jsem se ještě nestkal s tím, že by tohle bylo příčinou. Pak už asi opravdu nezbývá nic jiného, než hledat příčinu zvýšené teploty někde u zdroje problému. Ať již špatné nastavení motoru, anebo třeba i vadu v některém okruhu mazání (ucpaný kanál ???). Vím, že to jsou rady nic moc, ale nic lepšího mne teď už nenapadá :oops: . Snad jenom drobnost - maš tam to původní krytování kolem vrtule? Už jsem se setkal s mnoha případy, že ho někdo sundal.

Napsal: pát srp 08, 2008 11:00
od Pisty
Ano ked tam neni ten kryt tak to chladi fakt na hovno. Ale cez zimu to nevadilo len cez leto.