Problémy s chlazením - HELP! Už fakt nevim

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Pokud už tam dal Calgon a narušil vodní kámen tak je celkem jedno jestli tam bude voda a nebo nemrzka. Ono se to bude uvolňovat dál protože už to je narušené. Jak říkám přeju hodně štěstí aby se ti chladič při cestě tam a zpět neucpal. Osbně bych se taky ale přikláněl jen k vodě protože když se to ucpe tak budeš muset cestou vylít jen vodu a ne zbytečně nemrzku.. :wink:
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Ja uz jsem to tu nekde psal, Calgon neni do chladicu vhodny. Kdysi jsem pouzival na proplach u starsich aut Petrocid a nikdy mi nesly pri vypousteni ven kusy, jenom kalna voda. Jestli uz neni k dostani (nevim, neshanel jsem ho), pak bych se podival spise po pripravcich, ktere jsou k tomu urceny. Vim, ze jeden z tech pripravku na vycisteni chladice dodava i Velvana (ktera ostatne dodava i pripravek na utesneni tekouciho chladice - k pouziti potom :lol: ). I v pracce, kde se nic nepouzivalo se pri pouziti Calgonu anebo octa (zredeneho) zaplni filtr supinami. Pak vim jeste o jednom pripravku, ktery vyuzivame v horkovodnich rozvodech, ale to je takovy driak, ze bych to do motoru nikdy nenalil :D
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Použití "čisté" vody bude mít ještě jeden příznivý vliv . Samotná voda má lepší chladící schopnost než fridex . (Daleko rychleji předává teplotu). Bohužel není vhodná na dlouhé používání .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Saša píše:Použití "čisté" vody bude mít ještě jeden příznivý vliv . Samotná voda má lepší chladící schopnost než fridex . (Daleko rychleji předává teplotu). Bohužel není vhodná na dlouhé používání .
Já měl dojem že tomu je právě naopak :shock:

[ Komentář přidal: Luděk Musil: st srpen 06, 2008 14:03 ]
Také mi bylo vysvětlováno, že Fridex (obecně chladicí kapalina) má lepší chladicí schopnosti než-li "čistá" voda. L.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Všude se uvádí, že nemrzka má horší chladící vlastnosti.

Jinak pořád nechápu, kde by se v motoru vzalo tolik rzi. Jenže na vodní kámen je to taky moc tlustý. Z fotek ale nic nepoznám.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Zase má, ale nemrznoucí směs vyšší bod varu, něco za něco.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

JJ, Pípák má pravdu. Nemrznoucí směs má o něco horší přenos tepla než voda, ale zato je u ní podstatně vyšší bod varu a taky o dost menší odparnost. Navíc má i antikorozní přísady, které se projevují tím, že nemrzka "maže".
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Wolfe, zítra se pokusím sehnat ten Petrocit. Díky za radu. Neměl jsem do teď nějak moc času, takže jsem šel nejjednodušší cestou použití Calgonu, který máme doma. Snad po cestě nenastanou nějaké problémy... Držte palce :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Vašátor píše:Snad po cestě nenastanou nějaké problémy...
Mno, vezmete-li si sebou sadu náhradních hadic, termostat, pumpu, chladič, těsnění pod hlavu, kohout topení a radiátor, můžete být klidní. Poslední dvě věci můžete nahradit hadicí, kterou to proklemujete. :mrgreen:
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Ovšem až se začne přehřívat, tak topení by se mohlo hodit :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tak vám teda dík ... dokážete člověka potěšit ... :evil:

Wolfe, tak Petrocid se prý už 15let nevyrábí :(. Zakoupil jsem tedy přípravek od firmy STP. Nalil ho do chladiče a dle návodu autí zahřál projel a nechal ještě chvíli brblat na volnoběh.
Při vypuštění toho sajrajtu z chladící soustavy bylo vidět, že přípravek zafungoval. Z chladiče / motoru opět tekla hnusná rezavá voda. Ovšem na zlepšení chlazení to velký vliv nemělo. Jsem zvědavý, co to udělá až namontuji jiný chladič (pro pokusy jsem tam nechal přicpaný starý). Ovšem tak nějak začínám koketovat s myšlenkou rozdělat vodní čerpadlo. Nějak se mi nezdá, že by špatné chlazení bylo usazeninami. Přecejen těch průplachů už bylo celkem dost.
Přílohy
stp1.jpg
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

no pokud se ti neurvaly lopatky od pumpy ( o čemž pochybuju) tak nevím nevím...
mmj něco mi to připomíná :)
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tak jsem dnes konzultoval vodní pumpu s automechanikem, který mi dělal sbíhavost (za 170Kč :P ) a povidal, že vodní pumpa u žigula buď teče a nebo se komplet urve. S tím že by měla malý koloběh vody se za svoji éru nesetkal (a že už má něco odsloužíno). No tož by mě zajímalo, kde hledat příčinu. Vyměním chladič, pokusím se to pořádně odvzdušnit a uvidíme.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

To je věru záludná závada. Ještě mne napadá velká vůle mezi lopatkami a tělesem čerpadla, ale v reálu jsem se ještě nestkal s tím, že by tohle bylo příčinou. Pak už asi opravdu nezbývá nic jiného, než hledat příčinu zvýšené teploty někde u zdroje problému. Ať již špatné nastavení motoru, anebo třeba i vadu v některém okruhu mazání (ucpaný kanál ???). Vím, že to jsou rady nic moc, ale nic lepšího mne teď už nenapadá :oops: . Snad jenom drobnost - maš tam to původní krytování kolem vrtule? Už jsem se setkal s mnoha případy, že ho někdo sundal.
Pisty
Příspěvky: 308
Registrován: stř srp 02, 2006 18:11
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pisty »

Ano ked tam neni ten kryt tak to chladi fakt na hovno. Ale cez zimu to nevadilo len cez leto.
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“