Problémy s chlazením - HELP! Už fakt nevim
Moderátor: Moderátoři
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Pokud už tam dal Calgon a narušil vodní kámen tak je celkem jedno jestli tam bude voda a nebo nemrzka. Ono se to bude uvolňovat dál protože už to je narušené. Jak říkám přeju hodně štěstí aby se ti chladič při cestě tam a zpět neucpal. Osbně bych se taky ale přikláněl jen k vodě protože když se to ucpe tak budeš muset cestou vylít jen vodu a ne zbytečně nemrzku..
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Ja uz jsem to tu nekde psal, Calgon neni do chladicu vhodny. Kdysi jsem pouzival na proplach u starsich aut Petrocid a nikdy mi nesly pri vypousteni ven kusy, jenom kalna voda. Jestli uz neni k dostani (nevim, neshanel jsem ho), pak bych se podival spise po pripravcich, ktere jsou k tomu urceny. Vim, ze jeden z tech pripravku na vycisteni chladice dodava i Velvana (ktera ostatne dodava i pripravek na utesneni tekouciho chladice - k pouziti potom ). I v pracce, kde se nic nepouzivalo se pri pouziti Calgonu anebo octa (zredeneho) zaplni filtr supinami. Pak vim jeste o jednom pripravku, ktery vyuzivame v horkovodnich rozvodech, ale to je takovy driak, ze bych to do motoru nikdy nenalil
Použití "čisté" vody bude mít ještě jeden příznivý vliv . Samotná voda má lepší chladící schopnost než fridex . (Daleko rychleji předává teplotu). Bohužel není vhodná na dlouhé používání .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Já měl dojem že tomu je právě naopakSaša píše:Použití "čisté" vody bude mít ještě jeden příznivý vliv . Samotná voda má lepší chladící schopnost než fridex . (Daleko rychleji předává teplotu). Bohužel není vhodná na dlouhé používání .
[ Komentář přidal: Luděk Musil: st srpen 06, 2008 14:03 ]
Také mi bylo vysvětlováno, že Fridex (obecně chladicí kapalina) má lepší chladicí schopnosti než-li "čistá" voda. L.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Všude se uvádí, že nemrzka má horší chladící vlastnosti.
Jinak pořád nechápu, kde by se v motoru vzalo tolik rzi. Jenže na vodní kámen je to taky moc tlustý. Z fotek ale nic nepoznám.
Jinak pořád nechápu, kde by se v motoru vzalo tolik rzi. Jenže na vodní kámen je to taky moc tlustý. Z fotek ale nic nepoznám.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Wolfe, zítra se pokusím sehnat ten Petrocit. Díky za radu. Neměl jsem do teď nějak moc času, takže jsem šel nejjednodušší cestou použití Calgonu, který máme doma. Snad po cestě nenastanou nějaké problémy... Držte palce
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Mno, vezmete-li si sebou sadu náhradních hadic, termostat, pumpu, chladič, těsnění pod hlavu, kohout topení a radiátor, můžete být klidní. Poslední dvě věci můžete nahradit hadicí, kterou to proklemujete.Vašátor píše:Snad po cestě nenastanou nějaké problémy...
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Ovšem až se začne přehřívat, tak topení by se mohlo hodit
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Tak vám teda dík ... dokážete člověka potěšit ...
Wolfe, tak Petrocid se prý už 15let nevyrábí . Zakoupil jsem tedy přípravek od firmy STP. Nalil ho do chladiče a dle návodu autí zahřál projel a nechal ještě chvíli brblat na volnoběh.
Při vypuštění toho sajrajtu z chladící soustavy bylo vidět, že přípravek zafungoval. Z chladiče / motoru opět tekla hnusná rezavá voda. Ovšem na zlepšení chlazení to velký vliv nemělo. Jsem zvědavý, co to udělá až namontuji jiný chladič (pro pokusy jsem tam nechal přicpaný starý). Ovšem tak nějak začínám koketovat s myšlenkou rozdělat vodní čerpadlo. Nějak se mi nezdá, že by špatné chlazení bylo usazeninami. Přecejen těch průplachů už bylo celkem dost.
Wolfe, tak Petrocid se prý už 15let nevyrábí . Zakoupil jsem tedy přípravek od firmy STP. Nalil ho do chladiče a dle návodu autí zahřál projel a nechal ještě chvíli brblat na volnoběh.
Při vypuštění toho sajrajtu z chladící soustavy bylo vidět, že přípravek zafungoval. Z chladiče / motoru opět tekla hnusná rezavá voda. Ovšem na zlepšení chlazení to velký vliv nemělo. Jsem zvědavý, co to udělá až namontuji jiný chladič (pro pokusy jsem tam nechal přicpaný starý). Ovšem tak nějak začínám koketovat s myšlenkou rozdělat vodní čerpadlo. Nějak se mi nezdá, že by špatné chlazení bylo usazeninami. Přecejen těch průplachů už bylo celkem dost.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Tak jsem dnes konzultoval vodní pumpu s automechanikem, který mi dělal sbíhavost (za 170Kč ) a povidal, že vodní pumpa u žigula buď teče a nebo se komplet urve. S tím že by měla malý koloběh vody se za svoji éru nesetkal (a že už má něco odsloužíno). No tož by mě zajímalo, kde hledat příčinu. Vyměním chladič, pokusím se to pořádně odvzdušnit a uvidíme.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
To je věru záludná závada. Ještě mne napadá velká vůle mezi lopatkami a tělesem čerpadla, ale v reálu jsem se ještě nestkal s tím, že by tohle bylo příčinou. Pak už asi opravdu nezbývá nic jiného, než hledat příčinu zvýšené teploty někde u zdroje problému. Ať již špatné nastavení motoru, anebo třeba i vadu v některém okruhu mazání (ucpaný kanál ???). Vím, že to jsou rady nic moc, ale nic lepšího mne teď už nenapadá . Snad jenom drobnost - maš tam to původní krytování kolem vrtule? Už jsem se setkal s mnoha případy, že ho někdo sundal.