Stránka 4 z 5

Napsal: pát črc 18, 2008 22:14
od Nemo
Ten ATF olej je pro automaty a serva, jaké konkrétní účinky to má mít na klasickou převodovku? :shock:

Napsal: pát črc 18, 2008 22:20
od Drobek81
Nemo píše:Ten ATF olej je pro automaty a serva, jaké konkrétní účinky to má mít na klasickou převodovku? :shock:
hmmm no bude to řadit samo ne snad :!: hlavně aby to ale neservalo zuby :roll:
Jinak tam lejte co máte a je to nejlepší co pro svého miláčka možete udělat. Měl sem 05ku, která měla nalítáno kolem 350tkm a po výměně snad všech dílů kromě motoru pořád jezdila. Motor prošel částečnou opravou díky spotřebě oleje vyšší než 1,5l/1000km a i potom vrněl vesele dál 8)

Napsal: pát črc 18, 2008 23:45
od popest
Drobek81 píše:všechno sou to reklamní finty...pokud se konkurence nesnáší, je to normální...prostě si lezou do zelí a o peníze jde až v první řadě. Ovšem konkurenční boj není o tom odkazovat na jiný výrobek nebo některý pomlouvat. Obojí jednání považuju za neseriózní, nejlepší bude to vůbec nekupovat a je klid 8)
Nechápu co proti Militecu a jemu podobným přípravkům pořád máš. Jasně, na věci který najednou slibují bůh ví co, jsem taky dost opatrnej, ale po přečtení zkušeností lidí z Škoda techweb, Marka zde na foru a také faktu, že to má atest od - Ústavem paliv a mazi.... bych tomuto přípravku klidně důvěřoval. Co pak to, že to ti lidé viděli na vlastní oči, není dostatečný pro to, aby bylo jasné, že tu nikdo nikoho neklame ani neokrádá?

Napsal: sob črc 19, 2008 06:29
od Pisty
Mna skor odradzuje ta cena.
A je mi divne ze na kazdom motore spravi ten pripravok o 6% nizsiu spotrebu.

Mate to niekto vyskusane?

Napsal: sob črc 19, 2008 07:00
od Drobek81
popest píše:Nechápu co proti Militecu a jemu podobným přípravkům pořád máš. Jasně, na věci který najednou slibují bůh ví co, jsem taky dost opatrnej, ale po přečtení zkušeností lidí z Škoda techweb, Marka zde na foru a také faktu, že to má atest od - Ústavem paliv a mazi.... bych tomuto přípravku klidně důvěřoval. Co pak to, že to ti lidé viděli na vlastní oči, není dostatečný pro to, aby bylo jasné, že tu nikdo nikoho neklame ani neokrádá?
No tak jestli to viděli na vlastní oči je hezké, ale já na vlastní oči viděl motory, které měly nalítané přes 300tkm(a Saša by mohl vyprávět, myslím že ten jeho se dostal taky přes 300). Nechci to znehodnocovat, určitě to pomáhá najet bez problémů taky více jak 300tkm, ale u mého motoru nebyla po těch kilometrech opotřebovaná ani klikovka...z toho sem usoudil, že přebrus kliky se dělá pouze v případech, kdy se motor z nějakého důvodu přidře, jinak nevím...a pokud pravidelně budeš měnit olej předepsané specifikace, pak se není čeho bát...nezapomeň, že Lada není Škodovka :roll: Majitelé škodovek žasnou nad tím, že motor vydrží tolik kilometrů a není potřeba dělat GO...to u Lady nehrozí, tak je zbytečné zdražovat výměnu oleje. Je to prostě vyhazování peněz :roll:

Napsal: sob črc 19, 2008 09:25
od Teepee
Drobek81 píše:
Nemo píše:Ten ATF olej je pro automaty a serva, jaké konkrétní účinky to má mít na klasickou převodovku? :shock:
hmmm no bude to řadit samo ne snad :!: hlavně aby to ale neservalo zuby :roll:
Jinak tam lejte co máte a je to nejlepší co pro svého miláčka možete udělat.
No to vím taky, a taky to tak dělám nejradši. Jinak bych tu zásobu už neměl a mixovala se v kde čem. Ale když to Pátrač nadhodil...

Napsal: pon črc 21, 2008 06:14
od Patrac
Já ATF olej budu dávat do převodovky teď jsem zvědav jak se bude chovat, neb jsem se informoval a má to prostě jen lepší specifikaci než klasický pp90/80W Takže by mělo jít o kapku lépe řadit. Na výrobku ( osobně mám koupený ATF DEXRON III - Texaco ) určeno pro všechny automatické převodovky kde je specifiakace Dexron III a doporučeno pro všechny typy manuálních převodovek. Ptal jsem se na ten ATF olej v několika prodejnách a dokonce i v ekolube mi ho doporučili a myslím si že to není kvůli penězům.. rozdíl na litru oleje je u nich při odběru ze sudů asi 15,60/ litr oleje....
ATF olej má totiž znalelně lepší viskozitu a mazací účinky při studeném oleji. Ostatně nikomu to nenutím já to otestuju a můžu pak poreferovat jestli sjem si zničil převodovku a nebo jestli mi jde líp řadit. :wink:

Jinak k přísadám do oleje. Proč když je všechno tak super hyper mega to výrobci olejů nedávají už rovnou do olejů?? Do svýho motoru jsem to chtěl tenkrát dát prostě jen z hecu na zkoušku jestli by se to nějak potvrdilo nebo vyvrátilo. Motor šel stejně do kopřiv, tak nebylo co zkazit. Věděl jsem kolik bral oleje a jak byl hlučný a chtěl jsem prostě jeden rok otestovat tuhle srajdu jestli by se to za rok zlepšilo a nebo jestli by se to po roce provozu zhoršilo. Z dlouhodobého hlediska tu odpověděl Ivo- on to v motoru měl a m,otoru to zřejmě nijak neškodilo. Otázka zní. Pomohlo to motoru přežít delší dobu, a pokud vezmu v potaz cenu mělo to smysl vyplatilo se to ?
Vím že Metaltec používal i Ctirad Vyskočil.
PS: a co se týče reklam na autech. nevěřte všemu. Jedna věc je reklama a druhá je použití. Důležité je mít od sponzora peníze za reklamu. To jestli to do auta ve finále naleju je věc druhá a bavil jsem se zase s jinejma lidima od Milana a ti tvrdili pravý opak. V životě by to do auta nedali.. tak si vyberte... :) I když při tom jak rychle oni v autech mění motory a převodovky si myslím že by výsledek byl stejně mizivý... :!:

Napsal: pon črc 21, 2008 08:39
od Pisty
Urcite nebude poskodzovat sponzora a nebude mu robit zlu reklamu to by od neho hned odisli. Bol by sprosty a hovoril ze to nikdy nebude liat do motora lebo je to na p**u. :D

Napsal: pon črc 21, 2008 08:49
od Drobek81
Patrac píše:Jinak k přísadám do oleje. Proč když je všechno tak super hyper mega to výrobci olejů nedávají už rovnou do olejů??
záleží na oleji, ono se složky, které jsou obsaženy v přísadách, do olejů dávájí - ale v podstatně menší koncentraci...V oleji je to nějaký rozumný kompromis, aby nedocházelo k vedlejším jevům, jako třebas koroze nebo zhoršený přenos tepla atd...pokud dám do oleje o specifikaci API SJ přísady, rozhodně z oho nebude olej API SL či lepší...prostě zvýším nějakou složku oleje, nic víc, nic míň :wink:

Napsal: pon črc 21, 2008 15:00
od Marek
Je potřeba si uvědomit, že mnoho automobilek používá ATF oleje do manuálních převodovek. Ať už je to Ford, o kterém je to všeobecně známo, tak i několik dalších automobilek, o kterých vím.

Oleje pro automatické převodovky mají SAE 70 až 78, takže srovnatelné jako syntetické oleje pro manuální skříně, navíc jsou chemicky čistší z hlediska přítomnosti pevných částic. Aplikace ATF olejů do manuálních převodovek se doporučuje.

pozn.: Lada Samara má pro mazání manuální převodovky předepsán MOTOROVÝ olej !!!

Napsal: pon črc 21, 2008 15:04
od Marek
Drobek81 píše:hmmm nevím, ale asi to bude značně výhodné...když spočítám, že během 200tkm proběhne 20výměn oleje a do každé bych přidal předepsané množství přípravku za 625kč/5lt oleje vyjde mi, že během 200tkm bych navíc nacpal do motoru 9250kč. Jelikož pro mne je tento proběh kilometrů cca 4-5let, pak bych ročně obětoval cca 2000-2500kč jen tak za aditiva. Navíc u žigula se setkávám s hmatatelným opotřebením např. válců až právě někdy po 200tkm ale není to žádná tragédie, motor bez problémů vydrží přes 300tkm. Podle mne je základem pravidelná údržba a kontrola společně s výměnami. Lidi neblbněte a nenechte ze sebe tahat peníze...to, že někdo žasne nad tím, že motor nemá ani po 150tkm hmatatelné stopy opotřebení je dobrý reklamní slogan...naopak bych chtěl vidět motor, který by takové opotřebení měl. Je to blbost, já při 120tkm měnil těsnění pod hlavou a auto, které jezdí výhradně na LPG má ještě ve válcích zřetelné stopy po honování, dokonce sem volal původnímu majiteli, jestli náhodou nedělal výbrus :roll: . Podotýkám, že motor v mých službách je využíván při vyšší zátěži a nijak ho nešetřím...
Tyto přípravky se rozhodně neaplikují při každé výměně oleje. Jejich "životnost", tedy schopnost v motoru spolehlivě pracovat, bývá mnohem vyšší než je jedna výměna oleje (například SLICK50 má garantováno minimálně 80.000 km, taktéž Xeramic).

Napsal: pon črc 21, 2008 20:26
od Nemo
Takže dík Pátračovi a doktorovi za objasnění věcí kolem ATF olejů. :wink:

Napsal: stř črc 23, 2008 04:14
od Teepee
Marek píše:Aplikace ATF olejů do manuálních převodovek se doporučuje.
Nemo píše:Takže dík Pátračovi a doktorovi za objasnění věcí kolem ATF olejů. :wink:
I já děkuji a těším se ještě na ohlášené Pátračovy reference.

Napsal: stř črc 23, 2008 11:12
od utia
Z trosku jineho soudku:
narazil jsem na diskusi http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=75
Wolf tam pise: "...Zvláštní pozornost je třeba věnovat olejům u motorů provozovaných na LPG. Vzhledem k vyšší produkci dusíkatých zplodin v motorovém prostoru by měly být používány oleje, které jsou aditivovány látkami, omezujícími nitrooxidaci, není-li to možné, pak by se měly používat polo, či plně syntetické oleje, kde jsou tato aditiva obsažena. ..."

Zajimalo by me zda existuje nejaky pripravek do oleje ktery ma tyto vlastnosti (tedy ne mazaci, ale omezujici rychlejsi degradaci oleje)? Ja pouzivam jen klasicky mineralni olej (vymena po klasickych 10t km) bez nejakych primesi (nehodlam si kvuli LPG porizovat sytnetiku) ale nejaky pripravek bych mozna vyzkousel 8)

Napsal: stř črc 23, 2008 15:43
od Luděk Musil
Co se týče posledního příspěvku (UTIA).
Taktéž jezdím (jen) na LPG. Používám olej specifikace 15W40 SJ již pár let, pravidelná výměna po 10 kkm - v mém případě jednou za 4 - 5 měsíců. Olej vyteče většinou tmavohnědý s pěknou konzistencí i viskozitou. A přísady nepoužívám. Myslím, že při tomto kilometrovém proběhu ani nemá čas zoxidovat či jinak zdegradovat. L.