Hlava motoru

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10618
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Těmto miskám/talířům a pružinám je zcela jedno, na který ventil přijdou. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Misky pružin, pružiny, klínky - jedno kam se dají. Rovněž stabilizační pružiny vahadel, tam je to taky jedno.

Vahadla se mají použít na stejná místa, odkud se demontovaly, a to přesně z důvodu, co zmínil Saša - jsou na sebe zaběhlé s jednotlivými vačkami. Pokud vahadla pomícháš, pravděpodobně se stane, že po zprovoznění motoru budeš muset každých 1000 km seřizovat ventily (třeba desetkrát po sobě), než si součástky nově na sebe zvyknou.

U ventilů je to takto: Pokud ventily budeš pouze zabrušovat pastou, měl bys je použít do stejného místa, odkud jsi je vyndal. Pokud však ventily budeš frézovat a pak zabrušovat pastou načisto, je pořadí lhostejné. Ovšem po zabroušení pastou načisto se již ventil NESMÍ namontovat jinam než kde byl zabroušen!!!



Kubahosi - jak to tak čtu, mám dojem, že jsi měl opravu hlavy svěřit někomu, kdo s tím má zkušenosti. Nemyslím, že je správné dělat takové věci sám, aniž bys měl byť jen základní znalosti - nehněvej se na mě, ale připadá mi to jako kdybys o tom vůbec nic nevěděl. Pokud tomu tak opravdu je, pak je Tvé konání přinejmenším nezodpovědné - oprava hlavy válců patří do kategorie náročných oprav především z hlediska vybavení a zejména vědomostí a zkušeností. Nechci sýčkovat, ale moc se bojím toho, že to uděláš blbě a nakonec budeš hlavu sundavat znovu a opravu zaplatíš někomu, kdo to umí. Nebylo by proto jednodušší, zodpovědnější a ekonomičtější svěřit to odborníkovi hned???

Je nás tu mnoho, kdo s touto opravou máme zkušenosti. Například mně trvá takováto oprava hlavy (včetně demontáže, montáže na blok a celkového seřízení motoru) cca čtyři až pět hodin. Moje taxa za práci za takovou opravu je 1000 Kč, což si myslím, že je za hubičku. A měl bys klid, čisté ruce a ode mě i půl roku garanci.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

ok vsechno mam na stejnym miste az na ty pruziny a misky to je vse co jsem potreboval vedet vse je na puvodnim miste jinak moc diky ladaři jdu do prace
martinz
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 28, 2007 17:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od martinz »

kubahosi píše:ok vsechno mam na stejnym miste az na ty pruziny a misky to je vse co jsem potreboval vedet vse je na puvodnim miste jinak moc diky ladaři jdu do prace
Ještě jen,zabrušovat ventily pastou je zbytečný a spíš ke škodě věci.U žigula se doklepnou.To je dlouholetá zkušenost starých servismenů i moje.Když to děláš pastou,nejspíš tam zbyde a je to na ...Jinak,já dávám vyfrézovat sedla,případně líznout hlavu za 600kč.A dávám nový origoš ventily.Podle fotek,ti"nepálil" jeden válec.Může být svíčka,kablik,kroužky,ventil..atd..jinak hodně zdaru.
Přílohy
hlava.jpg
hlava a ventily.JPG
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“