Stránka 4 z 8

Napsal: pon led 14, 2008 08:29
od Jura Baran
Pánové, jen si dovolím drobné zapochybování nad srovnatelnou hmotností obou vozidel. Sice již delší dobu (v roce 2003), ale přeci jen jako bývalý majitel 2109, pokud si dobře pamatuju, tak Samara této verze se alespoň podle zápisu v TP hmotností spíš blížila Octávce než Favoritu. A není se moc co divit, protože po jedné drobné kolizi na dálnici, kdy mě jedna paní levým předkem trefila cca ve 120 na pravý zadní dveře a svou octávku roztančila tak, že pak s ní vzala o svodidla na obou stranách, jsem při zkoumání možností opravy těch dveří zjistil, že jsou zevnitř pěkně vyasfaltovaný. A obdobný to bylo i v jinejch aspektech.

Napsal: pon led 14, 2008 10:08
od utia
Jura Baran píše:Pánové, jen si dovolím drobné zapochybování nad srovnatelnou hmotností obou vozidel. Sice již delší dobu (v roce 2003), ale přeci jen jako bývalý majitel 2109, pokud si dobře pamatuju, tak Samara této verze se alespoň podle zápisu v TP hmotností spíš blížila Octávce než Favoritu. A není se moc co divit, protože po jedné drobné kolizi na dálnici, kdy mě jedna paní levým předkem trefila cca ve 120 na pravý zadní dveře a svou octávku roztančila tak, že pak s ní vzala o svodidla na obou stranách, jsem při zkoumání možností opravy těch dveří zjistil, že jsou zevnitř pěkně vyasfaltovaný. A obdobný to bylo i v jinejch aspektech.
Ale ne, ted se divam do velkyho TP 2109 mam tam zapsanu pohotovostni hmotnost 945kg to je mnohem bliz favoritu (880) nez oktavii (pohotovostní hmotnost 1430/1460 kg)!! (a to v tom mam legalne LPG!) :roll:

Napsal: úte led 22, 2008 16:52
od Fantan
Na 2108 1,3 3d/1989 jsem najel asi do r.2003 kolem 50 000. Byl jsem s ní po všech stránkách velmi spokojen, až na korozi, která v době prodeje už byla značná - měla najeto 177K. Když se s ní jelo rozumně, spotřeba se (vč. Prahy) držela pod 7 litry. Ve 4 jsem s ní jel nejlevněji za 5,6 ale s "cihlou na plynu" žrala hodně přes 11. Pohodlná, prostorná, žádný terén (vyjma tankodromu :wink:) jí nedělal problémy. Nerad jsem se jí zbavoval, ale do GO plechů jsem se nechtěl pouštět.
Po ní jsem měl Opela Kadett 1,4 s motorem Astra a žádný velký rozdíl v pohodlí, rychlosti, ekonomice ani zrychlení jsem nezaznamenal.
Proti Favoritům, s nimiž jsem jezdil v zaměstnání, mi připadala výrazně lepší.

Napsal: úte led 22, 2008 17:16
od Štěpán
Fantan píše:Na 2108 1,3 3d/1989 jsem najel asi do r.2003 kolem 50 000. Byl jsem s ní po všech stránkách velmi spokojen, až na korozi, která v době prodeje už byla značná - měla najeto 177K. Když se s ní jelo rozumně, spotřeba se (vč. Prahy) držela pod 7 litry. Ve 4 jsem s ní jel nejlevněji za 5,6 ale s "cihlou na plynu" žrala hodně přes 11. Pohodlná, prostorná, žádný terén (vyjma tankodromu :wink:) jí nedělal problémy. Nerad jsem se jí zbavoval, ale do GO plechů jsem se nechtěl pouštět.
Po ní jsem měl Opela Kadett 1,4 s motorem Astra a žádný velký rozdíl v pohodlí, rychlosti, ekonomice ani zrychlení jsem nezaznamenal.
Proti Favoritům, s nimiž jsem jezdil v zaměstnání, mi připadala výrazně lepší.
Konečně někdo, kdo to doopravdy vyzkoušel a ví o čem je řeč...
Jseš můj člověk... :wink:

Napsal: pát led 25, 2008 11:46
od Flipper Tom
jen pár připomínek: samara se dělala i s opěrkama vzádu , samara 1,3 má psanou hmotnost 915 Kg

Napsal: pon kvě 05, 2008 15:33
od andreykooo
zelvotron píše:Co mě ještě napadlo a týká se to těch líp vyřešenejch detailů na Favoritu, tak je to jen jeden klíček od všeho (dveře, zapalování, nádrž) namísto ladováckýho svazku :-)
Aj keď nerád, ale musím oponovať, jedna pani mala na zvezku klucov 3 kluce, (dveře, zapalování, nádrž), pricom Samara zamok na nadrzi nema, co v tomto pripade hovori za Samaru :D. Ale verim, ze pripadov je mnoho a urcite sa lisia. 8)

Napsal: pon kvě 05, 2008 16:23
od zelvotron
Tak samozřejmě sem myslel originální vybavení ;) a i když je to s podivem, tak i takový Favority v originálním stavu se nechají najít :) Neuzamykatelnou nádrž fakt neberu jako výhodu :-P . Mimochodem, ani desítky a snad ani Kaliny nemají zamykací nádrž, uzamykatelný víčka dává až dovozce, že by se v Rusku nekrad benzín? :-D A když už sem u toho, tak neznám lepší uzamykací víčko než má Favorit (je to mimochodem čs. patent), to jen tak na okraj, ale vesměs to jsou prkotiny, na autě jsou důležitější věci.

Napsal: pon kvě 05, 2008 16:34
od andreykooo
Souhlasim :D

Napsal: pon kvě 05, 2008 17:56
od Kewint
máme v rodině formana klasika 1,3 rok výroby 1993 !! nejsou s ním moc potíže i dobře jede těch 150 jsme s nim dali (na pětku,mírnej podkopec a 4500 ot. :D)má najeto skoro 109000 dá se o tom pochybovat s poměřením jiných dvou aut nám forman ukazuje o 15 km míň :D !!!neni divu bylo to od roku 1995 do roku 2000 firemní auto :)!!! sedačky jsou na tom takový tvrdší než v Ladě !!! chce to potahy jako sůl :D,zadní sedadlo politý od koly a přední roztrhaný :)

pár foto :) : http://ukazto.com/?id=5350068&klic=Lzqivf6D&overall=1

Napsal: pon kvě 05, 2008 18:24
od Miči
Sem ani nečekal, že se tu rozjede taková diskuze......jinak jestli jste někdy někdo jezdili s Favoritem r.v. 94´ do kterýho dal majitel čipnutej mpi 1,3 motor z feldy výkon kolem 56kw + výfuk rémus a leštěný sání, podvozek se sport tlumiči a pružiny. Můžu říct, že s původní převodovkou 5q s koncovým na Vmax 150 dle TP s váhou o skoro 200kg míň než felda docela pružný auto s kterým má potíže kdejakej 16-ti ventil :wink: o objemu 1,6...

Napsal: pon kvě 05, 2008 18:42
od Kewint
Miči píše:Sem ani nečekal, že se tu rozjede taková diskuze......jinak jestli jste někdy někdo jezdili s Favoritem r.v. 94´ do kterýho dal majitel čipnutej mpi 1,3 motor z feldy výkon kolem 56kw + výfuk rémus a leštěný sání, podvozek se sport tlumiči a pružiny. Můžu říct, že s původní převodovkou 5q s koncovým na Vmax 150 dle TP s váhou o skoro 200kg míň než felda docela pružný auto s kterým má potíže kdejakej 16-ti ventil :wink: o objemu 1,6...
:roll: :roll: kup si samaru :D

Napsal: pon kvě 05, 2008 19:02
od Miči
to kewin: už jsem si koupil dvě 2105, další auto nechci ! :twisted: a jestli si něco koupím, tak to bude 2107 s ičkem a to jen pokud vyřeším jak z toho lenošnýho motoru dostat výkon dnešní 1,7 aspoň 80kw, do tý doby, budu tvořit origo stav na 2105 s obyč. 1,3 motorem...... :twisted:

Napsal: pon kvě 05, 2008 19:24
od zelvotron
Kewint: ten Forman vypadá celkem pěkně, klasika - utržená manžeta z lanka spojky :) ale spíš bych řek, že je to modelovej rok 92...

Napsal: pon kvě 05, 2008 20:23
od Kewint
Miči, : v tom ti fandim to víš :)

zelvotron, :si mě zmát koukal jsem se do techničáku je to rok 92,ale v provozu až od ledna 93 proto :),jojo manžeta řadičky musim to nějao vytunit hejbe se celej panel, k tomu naše řazení,když chceš dát pětku musíš spolujezdcojříct aby uhl nohy :D,musíme dole vyměnit šroubek M6 za M8 :)

Napsal: pon kvě 05, 2008 21:24
od Trevor
Miči píše:to kewin: už jsem si koupil dvě 2105, další auto nechci ! :twisted: a jestli si něco koupím, tak to bude 2107 s ičkem a to jen pokud vyřeším jak z toho lenošnýho motoru dostat výkon dnešní 1,7 aspoň 80kw, do tý doby, budu tvořit origo stav na 2105 s obyč. 1,3 motorem...... :twisted:
80kw vyzera uz slusne ale taka 100 by vyzerala este lepsie :wink: