Stránka 4 z 6

Napsal: čtv dub 03, 2008 15:26
od Saša
Luděk Musil píše:nadměrném opotřebení řetězu
Pokud jo tak už to dělaj z "tvarohové" oceli jak na 120 ky. Kámoš to měnil furt.
Teť vážněji díval Ses když bylo napínací ústrojí venku zrcátkem na napínák ? Jestli není propadlé to lůžko . Anebo je totálně sjetá třecí hmota na něm . U mé 02 jsem na napínáku měl sedmičku oříšek z goly a jezdila s ním i při prodeji kdy měla najeto 548 000 Km ! . A pak ještě 3 roky ake Km ?
PS: Není to návod jak napnout řetěz Je to prasárna .Ale někdy dočasné řešení. (jednotka dočasnosti je jeden furt)

Napsal: čtv dub 03, 2008 15:36
od Luděk Musil
Saša píše:... U mé 02 jsem na napínáku měl sedmičku oříšek z goly ...
Oříšky z goly používám na jiné prasárny. Jeden malej, asi štverku (čínské blátivé provenience) jsem použil jako vyražeč distance z kola od vozíku, po této akci jej jako oříšek již nelze použít.
Ale pro změnu zase trochu vážně.
Již mám objednáno z obchodu řetěz, malý vačkový kolo, Pátrač mi přinese těsnění, tmel, doma v igelitce mám novou napínací čelist a velký vačkový kolo .... nic nebrání tomu, abych to za sobotního slunného odpoledne zrevidoval/přehodil. L.

Napsal: čtv dub 03, 2008 15:51
od Saša
Luděk Musil píše:nic nebrání tomu, abych to za sobotního slunného odpoledne zrevidoval
Kéž by sluného . pak jen tu "matičku" povolit A jeto.
Zajímalo by mne co bude špatné , jsem majitelem dvou motorů 1.7 , oba šlapou ok a rozhodujise , který bude mít tu čest pohánět White Lady . Tak na co si mám dát pozor . Motor totiž bude úplně rozložen a po úpravách složen .

Napsal: čtv dub 03, 2008 15:55
od Luděk Musil
Saša píše:... pak jen tu "matičku" povolit ...
Za pomoci "správného" nářadí jde vše (jsem vlastníkem vícero různě hmotných domlouvátek) :D :D .
Samozřejmě, tedy pokud se k tomu tento víkend dostanu (matka povídala něco o traktoru, vlečce, motorové pile, dříví v lese ....) provedu vyhodnocení a patřičnou fotodokumentaci. L.

Napsal: čtv dub 03, 2008 16:09
od popest
Jestli se tedy řetěz nedotýká za žádné situace tlumiče (za podmínky, že je naplý), tak proč si tolik lidí stěžuje, že jim prasknul. V tom případě tu spousty lidí dělá něco špatně. Jinak si to neumím vysvětlit nebo maj všichni ten napínací mechanismus poškozený tak, že neudrží ten řetěz dostatečně napnutej.

Já osobně už tlumič nemám, ale taky mám pěknou rýhu v hlavě. Holt nejsou peníze na výměnu....

Napsal: pát dub 04, 2008 06:16
od Luděk Musil
popest píše:... tak proč si tolik lidí stěžuje, že jim prasknul ...
Promiň, jsem zde již dlouho, ale za celou dobu jsem neslyšel o prasklém ŘETĚZU. Řemen ano ... .
Ale nechci vyvolávat flame.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Dnes zakoupím potřebné "ingredience" a pokud nebude nic bránit revizi ... .
První věc kontroly bude srovnání délek starého a nového řetězu ... pak se uvidí. L.

Napsal: pát dub 04, 2008 06:17
od Maysner
Luděk Musil píše:
popest píše:... tak proč si tolik lidí stěžuje, že jim prasknul ...
Promiň, jsem zde již dlouho, ale za celou dobu jsem neslyšel o prasklém ŘETĚZU. Řemen ano ... .
Ale nechci vyvolávat flame. L.
jestli nema na mysli ten tlumic

Napsal: pát dub 04, 2008 06:19
od Luděk Musil
Maysner píše:jestli nema na mysli ten tlumic
Aha - vidíš, to by mohlo být. V tom případě se omlouvám a jako bych nic neřekl. L.

Napsal: pát dub 04, 2008 09:32
od popest
Ano, měl jsem na mysli tlumič.

Napsal: pát dub 04, 2008 11:08
od Marek
Tlumič neznámo proč skutečně často upadne z držáků a zpravidla zůstane ležet na řetězu v místě vloženého rozvodového kola, v horším případě se rozemele na menší kousky a spadne až do olejové vany. Tak jak tak je asi něco špatně. S největší pravděpodobností materiál.

Nicméně osobně (dělal jsem GO motoru známému na 2107) jsem se setkal i se skutečností, že po velmi krátké době (cca 3000 - 4000 km od opravy motoru) odešla lišta napínáku, což je o poznání horší závada. Dával jsem sem i fotky toho "výrobku". Obávám se však, že je to tak dávno (cca dva roky), že ten příspěvek už nenajdu.
Došlo k rozbroušení třecí plochy lišty napínáku řetězem takovým způsobem, že v liště byly vybroušeny dvě svislé drážky vedle sebe a na liště nebyl ani kousek toho třecího materiálu. Ten rachot si neumíte představit.

Dal jsem zpátky původní lištu, která ač měla najeto 120.000 km byla ve velmi dobré kondici - věřil jsem jí totiž v tu chvíli nesrovnatelně více než jakékoli nové liště.

Napsal: pát dub 04, 2008 12:04
od Majo
Luděk Musil píše:... za celou dobu jsem neslyšel o prasklém ŘETĚZU...
ja tiez nie a preto retaz nemenim z principu. Keby sa vyrabali kvalitne suciastky asi by bol moj pristup iny, ale kedze je stav aky je, mam na svojich motoroch nabehanych X-tisic kilometrov(auta maju 280tkm a druhe 360) a retaze i kolesa maju povodne. Su natolko vytahane ze v kombinacii so znizenim bloku uz rozvod opat sedi(natiahnute o zub) a mam nadvarene napinaky. Retaz vymenim ked praskne(spolu s potencionalne rozflakanymi ventilmi), dovtedy budem jazdit v naprostom klude, ze nevozim v motore blato...

Napsal: pát dub 04, 2008 12:28
od popest
Marek píše:Tlumič neznámo proč skutečně často upadne z držáků a zpravidla zůstane ležet na řetězu v místě vloženého rozvodového kola, v horším případě se rozemele na menší kousky a spadne až do olejové vany. Tak jak tak je asi něco špatně. S největší pravděpodobností materiál.

Nicméně osobně (dělal jsem GO motoru známému na 2107) jsem se setkal i se skutečností, že po velmi krátké době (cca 3000 - 4000 km od opravy motoru) odešla lišta napínáku, což je o poznání horší závada. Dával jsem sem i fotky toho "výrobku". Obávám se však, že je to tak dávno (cca dva roky), že ten příspěvek už nenajdu.
Došlo k rozbroušení třecí plochy lišty napínáku řetězem takovým způsobem, že v liště byly vybroušeny dvě svislé drážky vedle sebe a na liště nebyl ani kousek toho třecího materiálu. Ten rachot si neumíte představit.

Dal jsem zpátky původní lištu, která ač měla najeto 120.000 km byla ve velmi dobré kondici - věřil jsem jí totiž v tu chvíli nesrovnatelně více než jakékoli nové liště.

Tak pokud tlumič upadne, musí to mít přeci za vinu řetěz. Protože si neumím představit, že jen vlivem vybrací celého auta, se to rozlomí. Z toho vyplívá podle mne jen to, že se přeci jen řetěz občas toho tlumiče dotkne a to ať je řetěz napnutý sebelíp.

Já například u mého volného řetězu pozoruji silný rachot hlavně při deceleraci....

Dle mého úsudku je závěr asi takový, že je lepší jezdit s dobře napnutým řetězem a bez tlumiče jelikož i když se řetez za určitých provozních podmínek snaží dotknout tělesa motoru, tak při dobře napnutém řetězu je ta vzdálenost příliš velká na to aby se mu to povedlo.

Potom by mě ale zajímal důvod toho tlumiče. Je možné, že i když se ten řetěz ničeho nedotkne tak přeci jen bez tlumiče je ten rozkmit větší a to třeba může něčemu vadit.

Ale je to jenom můj názor a nikomu ho nenutím. :)

Napsal: pát dub 04, 2008 13:20
od Marek
Majo píše:ja tiez nie a preto retaz nemenim z principu. Keby sa vyrabali kvalitne suciastky asi by bol moj pristup iny, ale kedze je stav aky je, mam na svojich motoroch nabehanych X-tisic kilometrov(auta maju 280tkm a druhe 360) a retaze i kolesa maju povodne. Su natolko vytahane ze v kombinacii so znizenim bloku uz rozvod opat sedi(natiahnute o zub) a mam nadvarene napinaky. Retaz vymenim ked praskne(spolu s potencionalne rozflakanymi ventilmi), dovtedy budem jazdit v naprostom klude, ze nevozim v motore blato...

Něco na tom je...............

Napsal: pát dub 04, 2008 14:24
od Saša
Tlumič kmitů rozvodového řetězu je tam z důvodu zábrany možného poškození řetězu a hřídelí vlivem kmitání . Řetěz je dost hmotný a když prokmitne je na čepy řetězu a také hřídele vyvíjen velký tah . V případě "úderu" do tlumiče nedojde k napnutí řetězu a naakumulovaná energie se přenese do bloku , nikoli na řetěz a hřídele.
Podobný problém se řešil u UL letadla kdy motor v trupu poháněl řemenem výklopnou vrtuli na pylonu. Bez tlumících kladek (původní verze) docházelo v určitých otáčkách ke kmitání nezatížené části řemenu tak že dokázal ulomit vrtulový náboj s ložiskem od pylonu. Po osazení dvou tlumících kladek se tenhle problém neopakoval .
PS: tlumič tam má velký vliv na životnost rozvodového mechanismu . Na kmitání má ovšem vliv mnoho faktorů a tudíž u některého motoru nemusí kmitat vůbec a u jiného zachvilku "urazí" tlumič . Chtělo by to trochu jinou konstrukci u těch matek (vzpěrky).

Napsal: ned dub 06, 2008 12:31
od popest
Myslim, že tohle je docela pěkný vysvětlení, proč ten tlumič mít. Díky.