Stránka 4 z 6

Napsal: čtv říj 11, 2007 20:15
od dusan.dd
keď som skúšal pridať plyn tak sa trochu pootvorila a či je tam automat.regulácia to netuším ani kamoš čo som bral od neho auto mi nevedel povedať že ako to má fungovať ale nie sú s tým žiadne problémy tak to zatiaľ nebudem riešiť

Napsal: čtv říj 11, 2007 20:16
od Pajas
dusan.dd píše:áno o nasávaní do karburátoru,to čo som popísal je na airboxe
To Dusan.dd: omlouvám se Ti, s karburátorem v 2105 jsem ještě neměl tu čest se seznámit, tam to asi funguje trochu jinak než u 2106...

Napsal: čtv říj 11, 2007 20:19
od JmJ
Nevim co vlastne furt resite :-) Proste to tam nekdo dal, kdo nebyl blbec a vedel proc to tam dava. Prepnout to aspon na pulku nikdy neskodi (u hranatych to ma 3 polohy) a koho to stve, tak jak rika myso, sup tam s bimetalem ze samary, nebo z jineho auta. Mam bimeta cca 2 roky, jsem plne spokojen, zadne namrzani, zadna vlhkost. Bimetal i pri teplote cca 10 - 20 stupnu prekne na sani tepleho vzduchu a az pri ohratem motoru se otevre plne na cerstvy nepredehraty vzduch. To jen tak pro zajimavost, ze to asi k necemu dobre je, prepnout to na teply vzduch.

Napsal: čtv říj 11, 2007 20:19
od Marek89
Precitajte si tu časť o airboxe na ľavej strane http://ladaklub.com/www/manualy/navod21 ... es/048.htm. Automaticky nastavuje ???

Napsal: čtv říj 11, 2007 20:20
od dusan.dd
ja sa do týchto vecí vôbec nevyznám len ma to zaujalo o tom prepínaní a to že tá klapka sa pootvára som zbadal len minule keď som menil vzduchový filter ale študujem tieto stránky a učím sa pomaly

Napsal: čtv říj 11, 2007 20:23
od Marek89
JmJ píše:Nevim co vlastne furt resite :-) Proste to tam nekdo dal, kdo nebyl blbec a vedel proc to tam dava. Prepnout to aspon na pulku nikdy neskodi (u hranatych to ma 3 polohy) a koho to stve, tak jak rika myso, sup tam s bimetalem ze samary, nebo z jineho auta. Mam bimeta cca 2 roky, jsem plne spokojen, zadne namrzani, zadna vlhkost. Bimetal i pri teplote cca 10 - 20 stupnu prekne na sani tepleho vzduchu a az pri ohratem motoru se otevre plne na cerstvy nepredehraty vzduch. To jen tak pro zajimavost, ze to asi k necemu dobre je, prepnout to na teply vzduch.
Môžeš dať foto toho bimetalu a nejaké dalšie info

Napsal: čtv říj 11, 2007 20:54
od Maysner
Marek89 píše:Môžeš dať foto toho bimetalu a nejaké dalšie info
zvenku to vyopada uplne stejne jako to na rucni prepinani. jen je na tom napsany 2108-xxxxxx. a zevnitr by jsi chtel videt co? nic zajimavyho tam neni. proste do filtrboxu kouka kus bazmeku diky kerymu se to automaticky prepina

otec nemel na tom prepinaci ten dlouhej nasos a ani nemel tu hadici k vyfuku(oproti jinym tam nemam ani na vejfukovych svodech namontovanej ten plech kam se hadice nasazuje) a tusiz to bralo vicemene furt stejne teplej vzduch a jezdilo to porak dobre. teplo bylo hned a jezdil za tolik co v lete :P

Napsal: čtv říj 11, 2007 20:55
od JmJ
Kuchat sani skrze to snad ani nebudu. Proste je to stejne kostka jako s tou manualni klapkou, jen je tam klapka za kterou taha tahlo propojene sikovne k bimetalu. bimetal trci z te kostky smerem do filtrboxu. Jediny rozdil je ten, ze natrubek na hadici od predehrateho vzduchu je mensiho prumeru. Takze tu hadici trochu vic skripnes, nebo zahnes nebo necim zvetsis vnejsi prumer toho natrubku na kostce.

Neni na tom nijak extra co zkoumat. Nasadis a jezdis.

Napsal: čtv říj 11, 2007 20:59
od Marek89
Aha, no to som chcel vedieť, s tou fotkou som myslel, že tam bude niečo iné. To, že je to ta krabička mi je už jasné. Ináč ten bimetal je na ktorej strane tej krabičky ? Pýtam sa preto, lebo keď to bude niekde smerom k motoru, tak to bude vždy otvorené. :oops: Ten bimetal sa nenapája na žiadne napätie, pochopil som to správne ? :oops:

Napsal: čtv říj 11, 2007 21:03
od Maysner
zadyn draty tam nevedou. bere to teplotu z filtrboxu. je to vymysleny tak ze to funguje a dobre :P

Napsal: čtv říj 11, 2007 21:04
od Marek89
Zistím si cenu a keď to bude stáť do 400,-Sk tak to asi kúpim a namontujem. Ešte ak môžem poprosiť to katalógové číslo toho regulátoru

Napsal: čtv říj 11, 2007 21:06
od Maysner
obehnout nakej vrakac a mrknout pod kapotu nake samary a mas to

Napsal: čtv říj 11, 2007 21:07
od Cory
bimetal je taka "tycka",ktora je zlozena z dvoch materialov rôznej roztaznosti a podla teploty sa ohyba.Cize ohnutim sa klapka zatvara alebo otvara.Nie je to elektricka vec,cize napatie tam nie je vedene.Este som to na vlastne oci nevidel,ale princip je urcite taky.

Napsal: čtv říj 11, 2007 21:30
od janci
Maysner píše:zadyn draty tam nevedou. bere to teplotu z filtrboxu. je to vymysleny tak ze to funguje a dobre :P
Funguje to na rovnakom principe ako termostat,naco veci komplikovat,ked mozu byt jednoduche nie?:)

Napsal: čtv říj 11, 2007 22:31
od Myso