Stránka 4 z 6

Napsal: sob lis 08, 2008 11:34
od Saša
Takže závada je na "světě" bejt to plošák je to lepší páč toto smotanej "drát" není ikdyž tak vypadá . Je to vlastně odpor ve funkci bočníku . Je ze specielního kovu Konstantan . A nejde jej nahradit obyč drátem . Světlo by svítilo ale "krabička" by nefungovala .
Jěště že Petr HC objevil info a víme hodnotu .

Napsal: sob lis 08, 2008 13:15
od tavri
http://www.astro-penza.ru/rele_65.3777.aspx
asi budu mít stejnou závadu

Napsal: sob lis 08, 2008 23:08
od Petr HC
For Saša , problém asi bude sehnat konstantanový vodič vhodného průřezu . Změřil jsem odpor obyčejné kancelářské sponky průměru 0,8 mm (průřez 0,5 mm2),rozvinuté délky 104 mm – materiál Fe . Její odpor je 25 miliohmů (konce á 2mm, takže 200mm - 50 miliohmů) . Pájet jde docela dobře. Pokud se dají dvě do serie (malá úprava tišťáku) měl by být problém vyřešen . Větší teplotní koeficient by neměl vadit (odpor žárovek má také své tolerance) .Délka konstantanu stejného průměru/průřezu by vyšla 60 mm . Jo a znovu jsem zkontroloval obvody toho hlídacího relé a skutečně kontroluje všechny 4 žárovky obrysových světel .Při překladu mně spletlo slovo gabaritnyj ( габаритный ) - není to havarijní ,ale obrysový . (Už jsem si moc věřil bez slovníku).
For Tavri – řekl bych ,že máš na 89,3 % pravdu .

Napsal: stř pro 03, 2008 21:40
od žež
Když to nedopadne , tak to nezahazuj . A Jestli Se ukážeš na nějakém srazu , tak bych se rád podíval jak to mají řešeno .
Kromě spáleného bočníku tam byl utavený ještě nějaký odpor a ten černej integráč. Bočník a odpor nahradil, ale ten "integráč asxp194p" neměl. Prý se to dá vyměnit , ale už by to stálo peníze.
Pokud to někdo bude chtít tak to daruji.
Schovávám to do srazu Jedovnice 2009. Poté to poletí do koše... :)

Napsal: čtv pro 11, 2008 16:28
od Petr HC
Dnes odpoledne jsem se pustil do měření na své 2112 a zjistil jsem proč tyto vozy špatně svítí . Důvodem jsou až neskutečně poddimenzované přívody k žárovkám (vodiče, pojistky, přechodové odpory ) . Při napětí na aku 12 V je na žárovce H1 55 W, 10,7 V ,což představuje pokles napětí cca 10,5 % a tedy pokles příkonu cca 21 % a to už je “sakra znát” . Odpovídá to odporu vedení cca 0,3 ohmu . A to už nespraví ani žádná “zázračná” žárovka . Škoda ,že nemám k dispozici na porovnání třeba vůz řady 210x .
P.S. Pokud někdo (nejlépe Saša) můžete udělat porovnání s 210x – tedy změřit alespoň úbytek mezi plus na aku a plus fastonem na svítící žárovce, budu netrpělivě očekávat zprávu .

Napsal: čtv pro 11, 2008 17:44
od Saša
Takže sníh nesníh šel jsem mněřit .
VAZ 2106 - stojící motor . Tlumená světla : Baterie 12.21V , Patice žárovky 12.01V
Dálková světla : Baterie 11.92V , žárovka 11.58V
VAZ 21044i Baterie 11.86V . Měření nebylo uskutečněno , nešlo nastartovat-startér neotočil motorem . Po simulaci tlaku oleje (aby sepl automat světel) napětí baterie 10.2V a rychle klesalo . Tím bylo mněření skončeno do doby nabití baterie .

Napsal: sob pro 13, 2008 19:49
od Petr HC
Saša píše: Takže sníh nesníh šel jsem měřit ...
Díky Sašo . Výsledek je jasný . Poměr úbytků napětí je 1300 / 200 mV , poměr poklesu napětí v procentech 10,6 / 1,6 % a poměr poklesu výkonu žárovek 21 / 3,2 % . Vše v neprospěch řady 211x . Průřezy vodičů zde, jsou již na první pohled značně poddimenzované a uvažuji minimálně o jejich zdvojení .
P.S. Sorry za pozdní odpověď ,neočekával jsem že odpovíš úpravou původní zprávy.

Napsal: ned pro 14, 2008 11:33
od žež
Nedalo mně to tak jsem to také změřil: lada 2111
Tlumená světla - na baterce 13,13V / na žárovce 12,36V

Dálková světla - na baterce 13,08V / na žárovce 12,07V

Napsal: ned pro 14, 2008 11:38
od Saša
žež : A typ Vazu ?

Napsal: ned pro 14, 2008 19:00
od plavec
Saša píše:žež : A typ Vazu ?
žež napsal: lada 2111
Asi jsi přehlédl Sašo :wink:

žárovka

Napsal: čtv pro 18, 2008 12:47
od žež
Má někdo zkušenost s žárovkami do předních světel:
H1 100w nebo dokonce H1 130w?

Re: žárovka

Napsal: čtv pro 18, 2008 13:05
od Jiri
žež píše:Má někdo zkušenost s žárovkami do předních světel:
H1 100w nebo dokonce H1 130w?
měl jse hodně dlouho 100W v dálkovejch a svítilo to pěkně, v potkávacích jsem zkoušel taky 100w ale vrátil jsem se k 55w důvod bylo ježdění po městě a když auto stojí na červenou běží topení , ohriva se zadní sklo atd tak se baterka vybíjí.
jinak plechové paraboly to snesou bez jakékoliv újmy
130w to je už masakr nevím....
chce to napružit kontakty na objímce pro žárovku .. hrozí vyhřátí na přechodovém odporu a taky posílit pojistky:-)
v případě potkávacích by možná stálo za to i posílit i kabely případně dát relé :-)

při dnešních cenách bych šel v potkávacích do xenonů :-))) svété to líp než 100w a výbojk maj delší životnost. btw pro milovníky extrému dělaj se i xenony 55W !

Napsal: čtv pro 18, 2008 13:24
od žež
Ok tak to zkusím jako Jiří. Dálkový dám 100w a podkávačky 55w s větší svítivostí. Mám tam teď philips - svítivost + 30%. Zkusím H1 55W modrá +90%.

Xenony jsou sice pěkný ale ty ceny... žárovka za stovku je přeci jen přijatelnější. :D

Napsal: čtv pro 18, 2008 13:36
od Saša
U těchto "Vazů" bych byl opatrný se zvyšováním výkonu světel . PetrHC na to již upozorňoval že mají dost poddymenzované přívodní dráty .

Napsal: čtv pro 18, 2008 14:49
od zelvotron
No já tedy měl jeden konektor vytavenej i s normálníma žárovkama...a dávat něco neschválenýho do potkávaček je dost bezohledný :?