Stránka 4 z 6

Napsal: sob srp 11, 2007 09:16
od Sender
Saša píše:
Sender píše:Aááá ...,tady někdo asi hodně kouká na seriály.
I tak bych byl na to zvědav
Myslíte že ten seriál vysílali v.r.1987 Komunisti!!!
Samozřejmě né vše je s té doby.
To jo.Jinak ten seriál běží v součastnou dobu v pracovní dny na Primě v 14:55.Můžeš tam najít inspiraci. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Napsal: sob srp 11, 2007 09:20
od Saša
Luděk Ondrůch píše:Sašo, mohl by jsi prosím pro neznalé doplnit do toho plánku očíslování vývodů toho švábu? Děkuji
Sorry ale na to jsem zapoměl takže znovu. klidně si to postav bude to fungovat na první zapnutí ,ten IO může být jakákoliv 1458.a když k té červené LED zapojíš "samovybuzovací "bzučak (třeba KP121)tak to bude i s akustickou signalizací.

Napsal: sob srp 11, 2007 09:26
od Saša
Sender píše:Můžeš tam najít inspiraci
Maximálně v designu !!! jinak je to pohádkový nesmysl.

Napsal: sob srp 11, 2007 09:30
od Sender
Saša píše:
Sender píše:Můžeš tam najít inspiraci
Maximálně v designu !!! jinak je to pohádkový nesmysl.
Jasně,dělám si srandu. :mrgreen:

Napsal: sob srp 11, 2007 10:49
od zelvotron
Saša píše:a když k té červené LED zapojíš "samovybuzovací "bzučak (třeba KP121)tak to bude i s akustickou signalizací
Nevím jestli to není hloupej dotaz, ale bude to bzučet pokud bude ta dioda svítit, nebo to zabzučí jen jednou při rozsvícení?
Saša píše:...a není na něm co vylepšit...
Mě jedno vylepšení napadlo, co takhle s tím přes nějaký relé spínat el. ventilátor chladiče? Tj. dvojí dvojí jištění proti uvaření motoru, případně trojí, ještě s ručním spínačem.
Tohle zařízení by mělo bejt povinný pro stodvacítky :)

Napsal: sob srp 11, 2007 12:30
od Vašátor
Saša píše:Acibuk:Ktomu schématu -vynech celou "horní "větev (5volt) vynech D2,místo D1 dej zenerku 15v, C1 zviš na 1000mikro a za pojistku odpor 10 ohm/1W a k C4 paralelne zenerku 5V/1,3W
Jen nevím je li to dobrý nápad s tou LM317 (spolehlivost)už sem jich dost měnil.
Mno, horní větev je sice na 8V, ale čert to vem :D . osobně bych to upravil tak, že bych horní větev vynechal, diodu D1 bych tam každopádně nechal jako ochranou, místo odporů R1, R3 bych zařadil trimr (kterým se pak napětí dostaví přesně na požadovanou hodnotu). Co se týká LM317, docela se hřeje (při větším odběru), tudíž s malým chladičem pak odcházejí. Chce to větší chladič, nejlépe profilovaný. Ovšem na toto zařízeníčko by stačil klasický profilovaný chladič pro stabilizátory.
A dále - ano, od alternátoru a při startování se objevují vysokonapěťové špičky, které mohou elektronické zařízení zničit. Jako ochranu bych zařadil před stabilizátor obousměrný transil pro napětí cca 15V - třeba P6KE15CA nebo lépe na cca 22V - BZW06-19B (stabilizátor LM317 vydrží až 30V, ovšem špičky nevyfilrtuje). Připojit paralelně k diodě D1. D1 je tam pak sice trošku zbytečná, ovšem pokud napětí vzroste na delší dobu na hodnotu větší než je dimenzován transil, transil se spálí. Dioda ne. Transil pouze filtruje špičky, není stavěn na dlouhodobé zatížení.

P.S. Malý doplněk: před celé zapojení bych dal ještě sériově diodu, aby filtrační kondenzátor fungoval pouze pro tento obvod ane pro celé auto. Klesl by jeho účinek.

Napsal: sob srp 11, 2007 19:34
od Saša
zelvotron píše:Nevím jestli to není hloupej dotaz
No v spomínaném zapojení to bzučet bude stále ale je možná úprava (přes kondenzátor cca 1000mikro) tak si to jen zabzučí a dost.
A s tím vylepšením ? zapojení už nejde vylepšit - lze k němu ale ledacos připojit fantaziji se meze nekladou i relé spínající ventilátor.
Vašátor píše:Mno, horní větev je sice na 8V, ale čert to vem
O-OU blbě jsem čuměl :cry: S diodou D1 máš pravdu ,trimr (porud není precizní) tak do auta NE ,a chladič v tomto případě při odběru řádově jednotky mA je přepych,

Napsal: ned srp 12, 2007 08:04
od Acibuk
no, kluci, tak já si dodělám elmag. otevírání kufru a pak na to vlítnu:)

Napsal: ned srp 12, 2007 15:31
od Laďuša
Teda, se všema těma úpravama to už snad musí bejt perpetum mobile... :P

Napsal: ned srp 12, 2007 16:59
od Maysner
Laďuša píše:Teda, se všema těma úpravama to už snad musí bejt perpetum mobile... :P
on se snazi splnit si sen ze bude met v aute moderni technologie. akorat nema na to aby k tomu dodal i "moderni" zevnejsek :P :lol: :wink:

Napsal: ned srp 12, 2007 17:24
od Saša
Mě se LADA kombík líbí a kdybych ho znovu nechtěl tak bych nedělal GO která bude stát víc než kdejaké dobré ojeté auto ze západu !
Chtěl sem si koupit VOLVO 850 combi ale vyhrála LADA!!! Prostě klasika .Zadní náhon a spolehlivost.

Napsal: pon srp 13, 2007 21:27
od hornak.active.sound
digitacho se tu uz resilo.Nevim gde sem to nasel ale foto je tady

Napsal: pon srp 13, 2007 21:27
od hornak.active.sound
este jedna foto

Napsal: pon srp 13, 2007 21:44
od Vašátor
Sežeňte si tachometr z vozu Toyota Celica-Supra ... to je teprv mazec :thumbright:

Napsal: pon srp 13, 2007 21:53
od Marek89
palubka a la Knight Rider.