Baterie
Moderátor: Moderátoři
Přesně jak píše Jelen a Roman.
Jen přihodím, že to klidně může být i spálená dioda v alternátoru. Zapoj ampérmetr a uvidíš.
Jen přihodím, že to klidně může být i spálená dioda v alternátoru. Zapoj ampérmetr a uvidíš.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Davide, souhlasit nemohu ... i kdyby to dobíjelo 12-13V, tak je to velice málo a velice brzo by odešla baterka - v podstatě totiž dobíjena není. Nabitá baterka má mít víc jak 13V, což tímto nedocílíš.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Zijem uz dlhe roky v spolupraci s jednym Oltcitom, u ktoreho elektronicky regler neda viac ako 13,5V a je to minimum. Nastastie to drzi aj so vsetkymi spotrebicmi, ale aj tak je to minimum, ktore sa zatial na zivotnosti baterky nejako zvlast neprejavilo. 13,8 - 14,2 je podla mojich skusenosti optimum, i ked pri niektorych samodoma vyrabanych elektronickych regleroch sa doporucoval aj prepinac na "zimny rezim" s napatim az 14,8V. Pri vyssom dobijacom napati treba castejsie kontrolovat hladinu elektrolytu.
Roman
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Na nastartování to většinou ještě stačí (ověřeno u 21053 do 11,4V, vydržela tak startovat celou zimu, i potom). Měl jsem na mysli absolutní minimum, kdy to ještě natočíš, netvrdil jsem, že 12-13V stačí na "zdravý dobití".Vašátor píše:Davide, souhlasit nemohu ... i kdyby to dobíjelo 12-13V, tak je to velice málo a velice brzo by odešla baterka - v podstatě totiž dobíjena není. Nabitá baterka má mít víc jak 13V, což tímto nedocílíš.
Třeba u R19 se startér pod 12,5V ani nehne.
Baterka by se neměla dostat pod 12V, pokud vím, jinak to snese - za předpokladu, že ti motor chytá hned a ne po 15s točení (pak se z těch dejmetomu ledva 12,4V rychle spadne i pod 11 a nazdar).
Ale tohle je "limitní příklad", je jasný, že je to "tenkej led" a tak jsem to taky myslel.
Jo, ještě něco - různý baterky vyžadujou různý dobíjení, třeba Varta SilverLine nebo jak se ten bazmek jmenuje, je pod 13,8V nepoužitelná! (kdyby někdo chtěl, ze šamády jsem jí před pár týdny vyhodil, jezdilo se po městě a těch 13,5-14,0 jí nestačilo, vybila se tak po 1-2 měsících 2-5km jízd po Plzni na 12,2 a pak už jí šamáda ignorovala). Jinak by měla být zdravá.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Majo2103
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
- Bydliště: Ploské 79
- Kontaktovat uživatele:
Pre tých,ktorým to blbo chytá .Tá cena nie je tak hrozná.Aj keď s miestom by to bolo horšie.
http://www.armyvyprodej.cz/shop/akumulatory-c-79_219.html
http://www.armyvyprodej.cz/shop/akumulatory-c-79_219.html